Fallout 3 patchat

Robot
Medlem
Fallout 3 patchat

"In The Waters of Life quest, the Citadel gate will open properly if the player fast travels away after exiting the Taft Tunnels but before reaching the Citadel gate with Doctor Li."

Äntligen!

Har inte kunnat spela pga denna bugg!

Medlem

Gött, detta innebär väl isåfall att DLC bör släppas när som helst för Bethesda sa väl att dem ska släppa en patch precis innan lanseringen?

Medlem

enda problem jag hade med spelet var att det crashade plötsligt. Ibland efter 5 min ibland efter 2 timmar.

Och det andra felet med spelet är spring animationen.

Annars var spelet topen

Medlem

Nice jag hade problem med spel kracher


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

Gött, detta innebär väl isåfall att DLC bör släppas när som helst för Bethesda sa väl att dem ska släppa en patch precis innan lanseringen?

precis vad jag läste om i morse och jag fick samma intryck hoppas hoppas hoppas!

en liten minifråga i sammanhanget: Är det dyrare att köpa MS points via Xboxen än att inhandla ett MS Point card från tex webhallen?

Medlem

Man får se om de löst alla hängningar och kraschar :-/

Skrivet av ALiENiD:

Man får se om de löst alla hängningar och kraschar :-/

Som den krashen som blir när man stänger av spelet.


signatur
Medlem

Ska bli kul att testa detta igen. Skulle vara underbart att spela spelet utan att starta om det 10 ggr innan det kommer igång och sedan hoppas på att det inte krachar under spelets gång.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Eschricht:

Gött, detta innebär väl isåfall att DLC bör släppas när som helst för Bethesda sa väl att dem ska släppa en patch precis innan lanseringen?

precis vad jag läste om i morse och jag fick samma intryck hoppas hoppas hoppas!

en liten minifråga i sammanhanget: Är det dyrare att köpa MS points via Xboxen än att inhandla ett MS Point card från tex webhallen?

Det är dyrare att köpa vi Xbox1.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det jag tycker är dåligt med Fallout 3 är att det inte finns något ljud till minigun/gatling lazer/flamer .

Inaktiv

kraschar fortfarande.. ibland kan man spela en stund och ibland så går det på 5 min.

ingen förbättring vad jag kan se.. spelet kändes t.om laggigare med lite hackande vilket det inte gjorde förut.

Medlem
Skrivet av Ebmaister:

Det jag tycker är dåligt med Fallout 3 är att det inte finns något ljud till minigun/gatling lazer/flamer .

Ehh? Det finns ljud till dom. Kanske någon bug du har eller nått?

Fallout 3 har varit en besvikelse för mig, om man jämnför med TES4: Oblivion(Vilket är oundvikligt av många skäl) så är Fallout 3 väldigt kort. Världen känns bra mycket mindre och inte alls lika många questar, dom har inte samma sköna känsla som dom i Oblivion(Tänker tillbaka på Dark Brotherhood).

Men men, patchen är säkert bra.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Fallout 3 har varit en besvikelse för mig, om man jämnför med TES4: Oblivion(Vilket är oundvikligt av många skäl) så är Fallout 3 väldigt kort. Världen känns bra mycket mindre och inte alls lika många questar, dom har inte samma sköna känsla som dom i Oblivion(Tänker tillbaka på Dark Brotherhood).

Men men, patchen är säkert bra.

Jag håller med om att spelet känns något kortare än Oblivion (mycket på grund av slutet) men att det har sämre quests tycker jag inte, tvärt om då dem varierar sig mycket mer än i Oblivion.
Sen kändes världen i Oblivion ganska upprepande. Grottor och sånt såg i princip likadana ut.

Fast älskar båda spelen. Älskar allt som kommit från Bethesda sedan TES-serien.

Medlem
Skrivet av dmon:

det andra felet med spelet är spring animationen.

Som det trogna fan jag är, måste jag ändå hålla med dig. :>

Har dock aldrig råkat ut för någon av ovanstående buggar vad jag vet, inga crashar - ingenting. Förutom att jag inte kunde spela alls förut pga dåliga drivrutiner till ljudkortet, men det är en helt annan femma.

Såhär ska patchar se ut.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Oblivion håller längre tycker öven jag.

Fallout 3 höll en gång. På den gången lyckades jag klara alla quests och se alla ställen (God gubbe).


signatur

a"C"RED -

PaZ
Medlem
Skrivet av darknshy:

Oblivion håller längre tycker öven jag.

Fallout 3 höll en gång. På den gången lyckades jag klara alla quests och se alla ställen (God gubbe).

Jag har inte kommit så långt, men jag kommer försöka spela in character så långt det går, så att man försöker följa rollpersonens naturliga impulser. Just nu har jag en elak jävel som spränger allt hon kommer över och bråkar med de flesta. Kan tänka mig att spelet blir klart annorlunda när jag kör en good guy efteråt. Sen finns det ju flera lösningar på i stort sett alla quests, och vissa påverkar ju även världen. Den enda jag kollat upp på nätet är Ghoul-questen vid tenpenny, och den ger ju ganska olika resultat tex.

Inaktiv

Lustigt, har c:a 50 timmar spelat och har inte märkt av en enda av dessa buggar.

Medlem
Skrivet av Ebmaister:

Det jag tycker är dåligt med Fallout 3 är att det inte finns något ljud till minigun/gatling lazer/flamer .

What the... vad yrar du nu om? det finns det visst det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bethesda Softworks gör överlägset bäst spel just nu.

MFC
Medlem

wow.. fast spelet funkar finfint för mig så jag undviker denna patchen tills vidare.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag har huvudtaget inte kunnat starta spelet på de snart 2 månader sedan jag köpte spelet. Äntligen går det att spela!
Men jag har tvär en fortfarande in bitter smak kvar i munnen som förstör lite av glädjen med att spela det.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Eschricht:

Gött, detta innebär väl isåfall att DLC bör släppas när som helst för Bethesda sa väl att dem ska släppa en patch precis innan lanseringen?

precis vad jag läste om i morse och jag fick samma intryck hoppas hoppas hoppas!

en liten minifråga i sammanhanget: Är det dyrare att köpa MS points via Xboxen än att inhandla ett MS Point card från tex webhallen?

Det är dyrare att köpa vi Xbox1.

Har för mig att webhallen är dyrare än xbox live, men finns kanske ngn annan affär som säljer dem billigare.

Inaktiv

Nice att dom fortfarande slipar!

Detta ska inhandlas väldigt snart, kan tänka mig att man borde få ett begagnat till ett bra pris snart.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av ALiENiD:

Man får se om de löst alla hängningar och kraschar :-/

Som den krashen som blir när man stänger av spelet.

Lustigt, hade samma problem både med Morrowind och Oblivion. Måste vara ngt speciellt med just Bethesdas spel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skägg.
10 Chambers

Kanske värt att börja om nu, en dag när jag kom tillbaka till Megaton låg Lucy West död på marken utan direkt förklaring. Hon hade väl säkert ramlat och slagit ihjäl sig. Blev svårt att droppa hennes quest då


signatur
Medlem

Jäkla buggar herre gud. Nu får PC versionen sluta crasha annars blir jag ledsen.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det här med buggar och DLC. Man köper spelet och spelar färdigt det... Hur många spelar sen om spelet braa för att kunna köra lite DLC? Sen att höja leveltaket till 30 så här i efterhan känns tråkigt...
Känns som man köper halva spel snart... jag menar dom är dyra ändå.. sen lägga till 90 kr per nerladdning.

Känns sådär...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Oblivion håller längre tycker öven jag.

Fallout 3 höll en gång. På den gången lyckades jag klara alla quests och se alla ställen (God gubbe).

Jag körde över 100 h med min goda snubbe (sjukt mkt mer variation och unikhet i platser jämfört med Oblivion tycker jag).

Har precis börjat med en evil dude och det är lätt värt att spela igenom en gång till!

Medlem

Men kul att den kommer efter jag klarat ut spelet för andra gången Jaja ska köra om det i sommar för att få alla neutrala achievements

12
Skriv svar