Episode One grafiken

Inaktiv
Episode One grafiken

Jag läste en del om grafiken innan jag skaffade Episode One och en sak som jag fick bonge av var NextGen motion blur som de sa skulle finnas, om än i liten skala. Nu när jag spelat ut spelet två gånger och snabbkollat i commandolistan etc. så har jag upptäckt att jag inte hittar detta någonstans!

Vart finns detta motionblur?

Och var lugn, jag har Geforce 7800GTX, så jag borde ha fullt kapabel hårdvara för detta ändamål.

De talade om "Ultra high" inställningar, men jag ser faktiskt bara samma saker som jag såg i Lost Coast. Vart finns alla nya saker som de lagt till sedan Lost Coast??

Jag vill ha motionblur! NU!

Medlem

Jag har en annan fråga. HDR och AA brukar inte fungera tillsammans men här verkar det gå. I inställningarna har jag valt HDR på vid de ställen i spelet där det används, jag har också 4xAA påslaget. Jag antog då att AA skulle slås av automatiskt när HDR användes men AA har inte blivit avslaget under hela spelet. hur fungerar detta?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

För mig funkar allt samtidigt... allt utom motionblur.
Om ni sett trailern till Lost Planet eller Interstellar Marines, så förstår ni vad jag menar med motion blur.

Jag lovar att grafiken blir MYCKET mer levande med detta...
Men vart fan är det? Valve talade ju så varmt om detta!

Medlem
Skrivet av Wikipedia:

Although there has been no confirmation of it, 'noticeable motion blur' was one of the features mentioned in a pre-release preview of Episode One at Game Informer Online.If their report is correct, its removal would have been a last-minute change, and perhaps suggests that it was removed for implementation in a later release.

Motion blur och mycket annat kommer i Ep 2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

De har ingen full HDR i HL2ep1, är den enkla förklaringen. De har en halvkass bloom, inget annat.

Medlem

Jag har hört att HDR+AA fungerar tillsammans i HL2 eftersom spelet inte använder sig av SM3.0.

Inaktiv

Jag kör med HDR+AA, funkar utmärkt.
Det är full HDR, inget snack om den saken. Men Dumlens inlägg förklarade ju vad som hänt...
Frågan är bara om motionblur koden finns i den uppgraderade sourcemotorn? Ifall man kanske kan aktivera den genom console?

Medlem

Varför skulle inte HDR och AA fungera samtidigt?
Pga "dubbla" renderingar av en enskild frame?

Inaktiv

Kanek för att många tror att allt är som Oblivion, där det inte går att ha AA samtidigt... alla motorer är inte som Oblivion.

1
Skriv svar