Bioshock och Rome: Total War till Mac

Medlem
Bioshock och Rome: Total War till Mac

Pc vs mac

Hehe, har ingen aning hur jag gör för att den ska synas på forumet. så jag länkar istället^^

Medlem

Tycker för övrigt väldigt synd om Mac-folket, dom har fastnat i en stor bubbla där dom tror starkt på att Mac och allt Apple gör är så mycket bättre på allt, men faktum är att Mac inte är bättre än PC och iPod har värdelöst ljud.

Om Mac OSX är så perfekt som alla Mac-fanatiker säger, varför gjorde då Apple Bootcamp så man kan installera Windows?

Medlem

mac suger pung enough said


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Haha! Diggar ansiktuttrycket när han säger "Didn't think so dickface!"

Aja, kul för macarna.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

mac suger pung enough said

Vad får dig att säga så?

Medlem

Har funderat på en sak, om det nu inte lönar sig att göra spel till pc pga piraterna, då kan man ju undra hur det lönar sig att porta spel till mac. jag menar. Hur många spelar... ja eller rättaresagt, hur många HAR en mac, jag känner säkert 100 personer som har en dator, absolut INGEN som har en mac...

Men bland de 100 finns det de som köper spel och de som kopierar spel och de som gör både och...

Kan man piratkopiera/ladda ner mac spel? I så fall måste ju en portning till mac vara ännu sämre deal...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

intressant att windows anghängarna är så extremt insnöade att de måste klanka ner på de andra operativsystemen. Windows har man för gaming. Mac har man för allt inom media och kommunikation.

Medlem
Skrivet av Deliverance:

intressant att windows anghängarna är så extremt insnöade att de måste klanka ner på de andra operativsystemen. Windows har man för gaming. Mac har man för allt inom media och kommunikation.

Några windows anhängare känner jag inte, men PC anhängare kanske vore än bättre benämning.

och precis som du själv skriver. Vem fan spelar på en mac?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Deliverance:

intressant att windows anghängarna är så extremt insnöade att de måste klanka ner på de andra operativsystemen. Windows har man för gaming. Mac har man för allt inom media och kommunikation.

Den där Gif-bilden jag länkade till var enbart för skojs skull!
Jag tycker inte Mac är dåligt, tvärtom så är det bra mycket bättre än Pc inom Media och design som du säger! Men när det gäller spel så är det inget snack om saken...

Redaktör
Skrivet av Mahone:

Tycker för övrigt väldigt synd om Mac-folket, dom har fastnat i en stor bubbla där dom tror starkt på att Mac och allt Apple gör är så mycket bättre på allt, men faktum är att Mac inte är bättre än PC och iPod har värdelöst ljud.

Om Mac OSX är så perfekt som alla Mac-fanatiker säger, varför gjorde då Apple Bootcamp så man kan installera Windows?

Att säga att det ena systemet är bättre utan att specificera på vad säger absolut ingenting. Windows gör vissa saker suveränt (spelstödet, t.ex.), OS X äger på annat (fantastisk användarvänlighet). Att visst Mac-folk fastnat i en bubbla stämmer, vilket i lika hög grad gäller vissa Windows-människor.


signatur
Medlem

En Mac vore trevligt bara för designens skull, men med det dåliga spelstödet... Skulle inte tro det.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Ja det är synd om oss macägare. Men tur att det finns bootcamp iaf.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

http://pici.se/pictures/zLrrwpcAj.gif

Tycker för övrigt väldigt synd om Mac-folket, dom har fastnat i en stor bubbla där dom tror starkt på att Mac och allt Apple gör är så mycket bättre på allt, men faktum är att Mac inte är bättre än PC och iPod har värdelöst ljud.

Om Mac OSX är så perfekt som alla Mac-fanatiker säger, varför gjorde då Apple Bootcamp så man kan installera Windows?

Vad har iPod med detta att göra?

Varför man har möjligheten att installera Windows på sin Mac är väl inte så svårt att lista ut? Det finns mycket mjukvara som inte är kodat för Mac och då kan man ha det på sin Windows-installation. Det är ju inte Apples fel att många struntar i att koda sina program för OSX.

Jag hade gärna bytt till Mac om två saker uppfylldes: 1. Man ska kunna installera Mac på vilken hårdvara man vill (kanske har missat något stort här så jag reserverar mig för att låta dum). 2. Fler spel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Oddman:

En Mac vore trevligt bara för designens skull, men med det dåliga spelstödet... Skulle inte tro det.

Tro det eller ej men en hel del saker håller på att hända på den fronten, transgaming ar tagit fram ett eminent "cider" verktyg som är såpass bra optimerat att du knappt förlorar någon prestanda efter portning. Just nu är det dock en finansiell fråga, de licenser till AA titlar som man bra gärna hade velat se på sin Mac kostar skjortan. Men men, vi får vara nöjda med att Gears of War och Bioshock kommer ut till Mac detta året och förhoppningsvis även CoD5 samt ett antal EA titlar.

Myten att ingen skulle spela på Mac är bara just det, en myt.

Medlem

Inget fel på Mac.

kul att dom släpper fler spel till formatet!
dock lite sent kanske.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har växt upp med både Mac OSX samt Windows 95 till Vista. Och Självklart finns det fördelar med båda systemen mot varandra (Alla spel och större programutbud till windows, bättre användarvänlighet och funktionalitet med Mac OSX).
Har två stationära datorer hemma med windows som jag länge använt men numera spelar jag endast lite mer krävande spel på dem. Min nya macbook använder jag till allt annat och ärligt talat. Nya innovativa funktioner på de nya macbookarna exempelvis multiltouch-styrplattan förstår jag inte hur jag levat på en dator med tidigare. Jag föredrar till och med den här nya styrplattan vid daglig användning mer än en vanlig mus. Det handlar inte om att Mac är bäst på allt. Men de funktioner som erbjuds med datorerna gör dem extremt prisvärda. Och det är klart. Finns det roliga spel man vill spela på dem gör man gärna det :). Annars finns det ju som sagt bootcamp som jag själv använder för att spela när ajg inte är hemma.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Tycker för övrigt väldigt synd om Mac-folket, dom har fastnat i en stor bubbla där dom tror starkt på att Mac och allt Apple gör är så mycket bättre på allt, men faktum är att Mac inte är bättre än PC och iPod har värdelöst ljud.

Om Mac OSX är så perfekt som alla Mac-fanatiker säger, varför gjorde då Apple Bootcamp så man kan installera Windows?

Att säga att det ena systemet är bättre utan att specificera på vad säger absolut ingenting. Windows gör vissa saker suveränt (spelstödet, t.ex.), OS X äger på annat (fantastisk användarvänlighet). Att visst Mac-folk fastnat i en bubbla stämmer, vilket i lika hög grad gäller vissa Windows-människor.

Sa aldrig att PC va bättre än Mac, jag sa att Mac inte va bättre än PC då dom väger upp både sina för och nackdelar, men för en Mac-fantast finns de bara fördelar med Mac, och jag skulle inte påstå att PC-användare är fast i någon bubbla då nästan alla vet att PC inte är perfekt. De är Apple och deras extrema anhängares, som avgudar Apple och Steve Jobs, attityd mot PC som är de största problemet och orsaken i "datorkriget". PC-användare låter till största del Mac-användare vara ifred, dom gör enbart motattacker i form av film och bild när Mac-användarna varit i farten, sen finns de ju några "nytänkta" anti-mac filmer också men långt ifrån lika många. Apple själva gör t.o.m. reklam som nästan förnedrar alla PC-användarna och får dom att tro att dom är helt dum i huvudet som använder PC.

Ang användarvänlighet så är väl även de en smaksak. Jag tycker att Mac är krångligare, du kan t.ex. inte göra en sån simpel sak som att klippa ut en fil och klistra in, utan du måste kopiera och sen ta bort, deras menyer är även röriga. Men som sagt, detta är en smaksak och de beror väl mest på att man är uppvuxen med PC.

För att få en bild över hur en extrem Apple fantast är så rekommenderar jag att ni ser denna, de stämmer överens ganska bra.
http://www.youtube.com/watch?v=CZGIn9bpALo

Ska jag va ärlig så blir jag fan lite mörkrädd när man ser en extrem Apple fantast, har två kompisar som är rätt extrema, dom har exempelvis både iPod och iPhone på sig samtidigt och brukar bära runt på varsin Macbook Pro samt att en utav dom har en vanlig iMac hemma. Dom har båda haft iPhone och sen köpte nya 3G för att de va de senaste, dom har även i stort sätt haft alla generationer av iPod, och båda har ett stort hat mot Windows, men inget riktigt argument till varför mer än att de aldrig funkar, vilket är de sämsta argumentet enligt mig då de funkar för flera 100miljoner personer.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Deliverance:

intressant att windows anghängarna är så extremt insnöade att de måste klanka ner på de andra operativsystemen. Windows har man för gaming. Mac har man för allt inom media och kommunikation.

Några windows anhängare känner jag inte, men PC anhängare kanske vore än bättre benämning.

och precis som du själv skriver. Vem fan spelar på en mac?

Jag spelar på en Mac. Jag gör allt jag gör vid datorn under Mac OS X förutom att spela vissa speciella spel. I dessa fall fungerar boot camp utmärkt (främst Valves spel men även GTA4, Mass Effect och diverse andra spel som dyker upp då och då).

De spel som faktiskt portas (cider-spel undantaget, de fungerar skit men å andra sidan är det inte heller riktiga portningar) till OS X fungerar nästan alltid utmärkt. Så länge du inte måste ha de där sista 5-10 fps:en som skiljer jämfört med windowsversionen så kommer du inte se någon skillnad. Ser man på spel som från grunden utvecklats för både Windows och OS X så märker du ingen som helst skillnad (Blizzards spel är utmärkta exempel på detta).

Självklart är Macen ett dåligt val om spelande är det enda du gör på din dator. Men att, som många verkar göra, anta att det därför inte går att spela/inte finns några spel/etc på macar är idiotiskt.

Själv kommer jag definitivt köpa Bioshock när det släpps. För ett bra spel blir väl ändå inte mindre bra bara för att det funnits i 2 år?

@FZ: Vart tog den där funktionen där man kunde skicka in ändringar till speldatabasen vägen? Mängder av spel i min spellista är listade som PC (Windows)-spel i brist på Macversionen.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Att visst Mac-folk fastnat i en bubbla stämmer, vilket i lika hög grad gäller vissa Windows-människor.

Skulle nog säga att det gäller betydligt mer än vissa Windows-människor, merparten av allt windows-folk jag pratat med säger automatiskt att mac suger trots att 99% av dom aldrig ens varit i närheten av en.
Själv använder jag både och sedan många år tillbaka (började som enbart mac-användare utifrån farsans jobb på Musikhögskolan i Piteå, så vi hade Mac hemma utifrån det).
Och trots att det finns många spel på pc så föredrar jag ändå alltid mac om jag har valet.
Och numera har alla Mac-ägare (iaf dom som har en Intel-mac) möjligheten till precis lika mycket spel som en Windows-användare (eftersom man numera kan köra Windows på Macen om man nu verkligen vill).

Skrivet av floxwoop:

@FZ: Vart tog den där funktionen där man kunde skicka in ändringar till speldatabasen vägen? Mängder av spel i min spellista är listade som PC (Windows)-spel i brist på Macversionen.

Det undrar jag också, har också en del spel listade som PC trots att jag har dom i Mac-version.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Personligen föredrar jag Mac för dess OS, inte för hårdvaran. Äger dock ingen mac utan för nöja mig med xp/vista än så länge

Inaktiv

Mac är dyrt och har man inte pengarna så är pc mer prisvärt. Har man pengarna så är mac det givna valet. Spel gör sig för övrigt sjukt mycket roligare på konsol. Största anledningen att jag föredrar mac är att OSX är mycket smidigare än windows att använda

1
Skriv svar