Avalanche gör krigsspelet AionGuard

Robot
Medlem
Avalanche gör krigsspelet AionGuard
Citat:

Stridspiloter från första världskriget, samurajer och medeltida riddare, säger Odd Ahlgren på Avalanche.

Dubble awesome!!!

ptr
Medlem
Medlem

Just Cause var ju långt ifrån bra så jag är skeptiskt tills jag provat ett demo.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Konsollexklusivt God Of War till den kraftfullare Ps3 med blu-ray eller multiplattform med xbox 360 som minsta gemensamma nämnare, Nu tror jag allt att Ni skojar med mig...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Plommon:
Citat:

Stridspiloter från första världskriget, samurajer och medeltida riddare, säger Odd Ahlgren på Avalanche.

Dubble awesome!!!

Triple awsome till och med! (Tre coola saker som räknades upp ju!)

/ LordDaimos

Medlem

Gillar kotakus summering:
You play a member of the AionGuard, valiant magic knight types who survive the end of the world and set about retaking said world. That means taking it back from the bad guys, region by region, with each region controlled by an enemy stronghold that has to be taken down.

Because the game's open world, however, you can do this however you like. You can run straight in and kill everything, or sneak around disrupting supply lines to weaken the base, or even enlist the help of local tribes. Whichever you like.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

ptr
Medlem
Skrivet av Citat:

Because the game's open world, however, you can do this however you like. You can run straight in and kill everything, or sneak around disrupting supply lines to weaken the base, or even enlist the help of local tribes. Whichever you like.

Något spel som lyckats göra att det verkligen känns som att man väljer själv? Är alltid att man måste snacka med någon för att aktivera det ena eller det andra. Eller något liknande. Öppen värld = fungerar dåligt.

Men kanske den här gången så får någon till det.

Medlem

Mmm, håller med där ptr.

rida drake


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Citat:

Stridspiloter från första världskriget, samurajer och medeltida riddare

Haha, vad fasen är det för blandning?

Medlem

hoppas dom lär sig läxan denna gången, just cause på PC va ju bedrövligt

Skrivet av FPS100:

hoppas dom lär sig läxan denna gången, just cause på PC va ju bedrövligt

Läxan = bara släppa på konsoll?

Inaktiv

FZ borde kanske lära sig engelska eller läsa om nyheten...
"Ahlgren adds that the AionGuard army are like a mix of "WWI dogfighter pilots, Samurai and medieval knights. But instead of swords and aeroplanes they wield magic."
Ni kan ju fan inte skriva att där kommer vara med ovanstående karaktärer när det klart och tydligt står att de inte kommer vara med utan karaktärer med deras drag... Kan väl iofs inte förvänta sig så mycket av en popup/reklam besudlad sida.

Medlem

Det ser bra ut Från någon som har testat det. Hoppas grabbarna och tanterna kan få det innehållsrikt och tight.

PaZ
Medlem
Skrivet av anon_38597:

FZ borde kanske lära sig engelska eller läsa om nyheten...
"Ahlgren adds that the AionGuard army are like a mix of "WWI dogfighter pilots, Samurai and medieval knights. But instead of swords and aeroplanes they wield magic."
Ni kan ju fan inte skriva att där kommer vara med ovanstående karaktärer när det klart och tydligt står att de inte kommer vara med utan karaktärer med deras drag... Kan väl iofs inte förvänta sig så mycket av en popup/reklam besudlad sida.

Det finns bättre och sämre sätt att påpeka misstag, jag vet inte vilken av de två kategorierna du själv tycker att ditt inlägg hamnar i?
(fint att ta bort könsorden iaf)

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Det finns bättre och sämre sätt att påpeka misstag, jag vet inte vilken av de två kategorierna du själv tycker att ditt inlägg hamnar i?
(fint att ta bort könsorden iaf)

Förlåt mig om jag blir sur när en journalist (kan man ens kalla de på fz för detta?) inte ens har kompetensen att förstå engelska men ändå väljer han att försöka översätta och missar viktig information som gör att allt blir helt fel. Knulla är inte ett könsord förresten.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Förlåt mig om jag blir sur när en journalist (kan man ens kalla de på fz för detta?) inte ens har kompetensen att förstå engelska och därav sprider falsk information. Knulla är inte ett könsord förresten.

Ingen är perfekt, han kanske helt enkelt läste fel av misstag kanske? Tycker du ska sluta vara så kritisk mot personers fel, för som du nog borde fattat vid detta laget, ingen är perfekt.
Sen så må "knulla" inte vara ett könsord, men det är ändå ett dåligt ord.

OnTopic:
Detta verkar bli riktigt roligt och om de lyckas får vi ännu ett roligt spel i samlingen.

Inaktiv
Skrivet av joakim_hoog:

Ingen är perfekt, han kanske helt enkelt läste fel av misstag kanske? Tycker du ska sluta vara så kritisk mot personers fel, för som du nog borde fattat vid detta laget, ingen är perfekt.
Sen så må "knulla" inte vara ett könsord, men det är ändå ett dåligt ord.

En bra journalist dubbel kollar iaf det han skriver och det var en jävligt stor grej att missa. Speciellt när det stod i samma mening.

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av joakim_hoog:

Ingen är perfekt, han kanske helt enkelt läste fel av misstag kanske? Tycker du ska sluta vara så kritisk mot personers fel, för som du nog borde fattat vid detta laget, ingen är perfekt.
Sen så må "knulla" inte vara ett könsord, men det är ändå ett dåligt ord.

En bra journalist dubbel kollar iaf det han skriver och det var en jävligt stor grej att missa. Speciellt när det stod i samma mening.

Jaså? Är du en av dessa bra journalister då?
Som jag skrev innan, alla gör misstag. Och han kanske faktiskt var på väg till något annat istället för att vara rädd att en språkpolis skulle kritisera hans nyhet.

Men eftersom detta är OffTopic så droppar jag denna diskussion.

Medlem

Avalanche är ett fail företag enligt mig allt dom gör bli bugigt och tråkigt.


signatur

I got a Goldenshower.

Skrivet av Hardboiled15:

Avalanche är ett fail företag enligt mig allt dom gör bli bugigt och tråkigt.

Hur många avalanchespel har du spelat?

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av joakim_hoog:

Ingen är perfekt, han kanske helt enkelt läste fel av misstag kanske? Tycker du ska sluta vara så kritisk mot personers fel, för som du nog borde fattat vid detta laget, ingen är perfekt.
Sen så må "knulla" inte vara ett könsord, men det är ändå ett dåligt ord.

En bra journalist dubbel kollar iaf det han skriver och det var en jävligt stor grej att missa. Speciellt när det stod i samma mening.

Och faktafel inträffar aldrig inom annan journalistik? Visst ska man dubbelkolla men det hjälper inte nödvändigtvis - man blir lätt blind för sin egen text.
Krävs ibland uppmärksamma läsare att hitta felet..

Inaktiv
Skrivet av joakim_hoog:

Jaså? Är du en av dessa bra journalister då?
Som jag skrev innan, alla gör misstag. Och han kanske faktiskt var på väg till något annat istället för att vara rädd att en språkpolis skulle kritisera hans nyhet.

Men eftersom detta är OffTopic så droppar jag denna diskussion.

Nej jag är ingen journalist då jag inte behärskar det skriftliga samt har inget intresse för det.

Ti.
Medlem

Det är mycket, _MYCKET_ risky att dra paralleller till GoW. Bättre att faktiskt låta bli & ist säga att man gör en strategisk hack`n´slash, eller nåt...

Redaktör
Skrivet av anon_38597:

FZ borde kanske lära sig engelska eller läsa om nyheten...
"Ahlgren adds that the AionGuard army are like a mix of "WWI dogfighter pilots, Samurai and medieval knights. But instead of swords and aeroplanes they wield magic."
Ni kan ju fan inte skriva att där kommer vara med ovanstående karaktärer när det klart och tydligt står att de inte kommer vara med utan karaktärer med deras drag... Kan väl iofs inte förvänta sig så mycket av en popup/reklam besudlad sida.

Du får förvänta dig precis vad du vill av vilka sidor du vill, hur de än är finansierade. Jag gjorde ett rätt dåligt urval, ja, har fixat det nu. Tycker dock inte att du behöver vråla lungorna ur dig för den här missen som faktiskt inte är sådär våldsamt gravallvarlig.


signatur
Medlem

Låter intressant, hoppas bara att dom lyckas med den öppna världen.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Avalanche är ett fail företag enligt mig allt dom gör bli bugigt och tråkigt.

Det är fantastiskt hur många fel det kan bli i en enda mening om man bara lägger manken till lite.

Nu vet jag inte vilka Avalanche-spel du har spelat men det enda jag spelat var helt ok. Riktigt jäkla roligt på sina ställen, men opolerat. Ganska välpolerat för att vara en releasetitel dock. Hoppas att Avalanche hittar en förläggare till detta också, och att JC2 blir riktigt jäkla bra.

Medlem
Citat:

- Stridspiloter från första världskriget, samurajer och medeltida riddare, säger Odd Ahlgren på Avalanche.

Vad säger han detta om?

Citat:

Och drakar och magi.

Citat:

Men istället för svärd och flygplan använder de magi.

Meningar som börjar med "men" eller "och" fungerar oftast inte. Klarar dessa meningar av att "stå på egna ben"?

Språket på denna sida brukar vara bättre än så här. När man läser detta kan man ju tro att det är ett foruminlägg.

Inaktiv

Är det inte lätt att förväxla namnet med det kommande MMOt Aion: Tower of Eternity?

Medlem
Skrivet av Plommon:
Citat:

Stridspiloter från första världskriget, samurajer och medeltida riddare, säger Odd Ahlgren på Avalanche.

Dubble awesome!!!

Fattas bara ninjor och pirater så hade det varit det ultimata spelet...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

12
Skriv svar