Nintendo patenterar walkthrough-teknik

Robot
Nintendo patenterar walkthrough-teknik
Medlem
Nintendo patenterar walkthrough-teknik

Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hoppas det blir i formen av ett gem.

Medlem

Bra idé faktiskt, man bestämmer ju själv om man vill använda funktionen.

Medlem

Finally kan man avsluta sina gamla spel

Inaktiv

Ganska bra idé.

Medlem

Det är ju bra att Nintendo släpper så otroligt många kvalitetsspel, detta behövs ju inte i något av deras spel, alla är lätta och klarars av på några timmar. OBS, snackar om Wii spelen som finna ute idag, TLoZ Ocarina of Time och Mario 64 är det inge fel på


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

ptr
Medlem

ingen som hört talas om gamefaqs.com eller youtube?

Medlem

Finns redan i tex Mirror's Edge.

Medlem

Sjukt med yttligare fler software patent :/ de är LÅNGT från först när det gäller detta då många spel redan använt sig av denna teknik.......

Medlem

Detta är j helt sjukt.. Tur att vi inte har mjukvarupatent i sverige.

Medlem

Kom han på detta alldelse själv, vilket geni. Typ första phantasmagoria var väl första gången jag stötte på ett sådant system.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kan ett sånnt här patent verkligen gå igenom? Fast det är klart, är ju i USA vi snackar om nu..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bah. Skulle ju vara som att ta patent på att göra sportspel. Överfjånigt av Nintendo att ens överväga en patentansökan.

Medlem

Jag har aldrig haft något emot Nintendo som företag, men det här ser inte bra ut i mina ögon..

Mjukvarupatent är inget annat än idioti...

Inaktiv

Ja men shit så bra.

vad kommer näst?

Autoaim -> Autoheal -> "spola tillbaks" -> totalt skippa sektioner/banor -> Walktrough -> ???

min (inte alltför seriösa) gissning är att datorn spelar helt själv så att du bara behöver göra nyckelval som "klara banan" eller "hämta dendär nyckeln åt mej"

*sigh*

Jee
Medlem

Bättre att lägga in ett slags "hint" system i spel. Om man inte klarar det och inte kommer förbi något så kan man få en hint om vad man ska göra. Om man fortfarande inte kommer på det så kan man få en till. Typ som den här sidan:
[http://www.uhs-hints.com/uhsweb/monkey.php]


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Inaktiv

Jag tar pantent på att använda olika typer av ammo till samma vapen i ett spel!

om jag utvecklar ett flashspel med denna "funktionen", och därefter patenterar innan någon annan hinner före så kan jag ta betalt av alla som använder sig av detta "som jag kom på först"?

Det är så det funkar va? Ta patent på något som är allmänt känt, eller lätt för vilken idiot som helst att komma på..

Medlem

Nja, jag vet inte jag. På sätt och vis är det ju bra för att det finns ju många bra spel man har gett upp på för att man kommit till ett ställe som man bara dör och dör på. Samtidigt känns det som att det blir för lätt att överanvända det här. Om man inte har stenhård disciplin så är det lätt att bara klicka igång fusket och skippa varenda del som är lite utmanande.

Medlem

Känns som att det är smartare att göra så att spelet anpassar sig efter hur bra det går för en, som i L4D.

Inaktiv

Varför ska de söka patent på en sån här ide ? Om den är tillräckligt bra för att söka patent på så borde den vara tillgänglig för alla !


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem
Skrivet av Mptr:

Varför ska de söka patent på en sån här ide ? Om den är tillräckligt bra för att söka patent på så borde den vara tillgänglig för alla !

Sluta sprida din kommunistiska propaganda här. Klart Nintendo ska patentera en teknik de tror att de har ekonomisk vinning av.

Medlem

Varför spenderar dom inte mer tid med att få tredje parts utvecklare att inse att ett spel blir inte roligt för att man lägger in en arm rörelse istället för att trycka på en knapp.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Nimr0d:

Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...

www.google.com

:B ?

Annars tycker jag det är en onödig tjänst. De flesta tittar upp walkthroughs på nätet men men..

Medlem

det här gillar jag fan inte allstå. ska man klara ett spel så ska man fan klara det med egna medel inga fusk eller annat skit. vad kommer här näst som någon sa autoaim osv osv?


signatur

God is dead

Medlem

Miyamoto... vad har hänt med dig?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Hur kan man ta patent på en idé i ett spel?? Hoppas de inte får patentet.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nimr0d:

Skulle jag behöva i Twilight Princess, suttit fast i samma tempel ett bra tag så har inte orkat spela på ett halvår...

www.google.com

:B ?

Annars tycker jag det är en onödig tjänst. De flesta tittar upp walkthroughs på nätet men men..

Visst, men det är fan så mycket enklare och snabbare om det finns inbyggt i spelet.

Det finns kartor över områden i spel på nätet också, tycker du man ska sluta ha dem i spelen för det?

12
Skriv svar