Age of Conan bantas kraftigt

Medlem
Skrivet av meskalin:
Skrivet av Lowblowz:

det som lockade mig så enormt mycket va end-game. Det verkade grymt bra där man hade sin egen stad som guilden kunde bygga upp och vara i. Sedan kunde man fightas mot andra guilder och försöka försvara sin guild-stad. men jag och polarna tröttnade vid lvl 40 då de bara var riktigt tråkigt att köra...så min fråga är hur bra är end-game ?

Det fanns/(finns?) inget endgame. Det gick visserligen att bygga borgarna men när man väl hade valt en tid o fightas mot ett annant guild så bugga det så mycket att det inte gick o förstöra borgen. Inte ens med hjälp av en GM lyckades vi ta över en borg.
Raid instanserna va oxå fruktanvärt obalancerade/buggade så ända sättet o klara alla bossar va med exploits.
För o inte tala om pvp som va det man såg fram imot mest. Det sluta med att vissa klasser kunde 1-shotta och resten bara stå o kolla på medans man vart dödad.

Nej då end game fungerar fint nu, kört några sieges...hade problem engång när man skulle resurrecta så hamnade man i en by långt ifrån striden..det var lite drygt..men annars har det fungerat bra....tagit sönder många battle keeps så dom kommit ner till Tire 1 XD drygt ^^.

raid instancerna fungerar utmärkt nu...kör raids varje vecka...utan några problem...vår guild är riktigt duktiga på raida.

Som jag sagt tidigare, pvpn ska man inte basera på 1vs1. Det är balanserat till grupp pvp, dvs att man har en bra grupp med bra buff klasser. då fungerar det utmärkt.

men sj klart finns det de klasser som är oblanserade, som tex. bear shaman och framför allt Tos. i 1vs1 mot en tos blir jag oneshottad med min barbarian, men i grupp så blir dom rätt ägda när man smyger på dem och använder sina ccs. ganska free kill om dom står ensamma. Grupp pvpn fungerar fint, det gäller bara att alla klasser vet vad dom ska göra så överlever gruppen. Det gäller att sammarbeta och skydda healers och de tunga AOE dpsen.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hade tänkt börja spela igen, men nu tror jag inte det. Att banta ner antal servers brukar oftast innebära slutet för ett MMO. Dock så är inte AoC ett rikigt MMO spel då man måste gp igenom en massa laddnings zoner hela tiden.

Hur menar du nu? AOC är väl ett visst ett MMO (Massively Multiplayer Online).
Gå igenom en massa zoner gör man ju till och med i World of Warcraft (visst, inte lika ofta, men där finns zoner även där), jag tror 5miljoner WoW spelare skulle bråka på dig om du påstod att de inte spelade ett MMO

Medlem

Får börja igen när expansionen närmar sig.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Hur menar du nu? AOC är väl ett visst ett MMO (Massively Multiplayer Online).
Gå igenom en massa zoner gör man ju till och med i World of Warcraft (visst, inte lika ofta, men där finns zoner även där), jag tror 5miljoner WoW spelare skulle bråka på dig om du påstod att de inte spelade ett MMO

Efter WoW har jag iaf blivit vädligt bortskämd med hur de bygger upp zonerna. Du kan gå mellan de flesta zonerna utan laddtider och de gånger det är laddtider känns det istället väldigt logiskt, som att du åker båt över havet eller går igenom en portal. I AoC, DDO m.fl är det ju laddtider mest hela tiden.

*Följande är vad jag har förstått, inte ren fakta*

Detta möjliggör iofs för bättre grafik (har jag förstått det som) och framförallt mindre lagg eftersom även områdena är "instanserade" på det sätt att det finns flera av en zon, på gott och ont. Kan inte se att finns andra anledningar till att göra det på det här sättet. Rätta mig gärna om jag har fel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av ForrestFox:

Hur menar du nu? AOC är väl ett visst ett MMO (Massively Multiplayer Online).
Gå igenom en massa zoner gör man ju till och med i World of Warcraft (visst, inte lika ofta, men där finns zoner även där), jag tror 5miljoner WoW spelare skulle bråka på dig om du påstod att de inte spelade ett MMO

Efter WoW har jag iaf blivit vädligt bortskämd med hur de bygger upp zonerna. Du kan gå mellan de flesta zonerna utan laddtider och de gånger det är laddtider känns det istället väldigt logiskt, som att du åker båt över havet eller går igenom en portal. I AoC, DDO m.fl är det ju laddtider mest hela tiden.

*Följande är vad jag har förstått, inte ren fakta*

Detta möjliggör iofs för bättre grafik (har jag förstått det som) och framförallt mindre lagg eftersom även områdena är "instanserade" på det sätt att det finns flera av en zon, på gott och ont. Kan inte se att finns andra anledningar till att göra det på det här sättet. Rätta mig gärna om jag har fel.

Fast laddzonerna man går genom i aoc är t ex när man går från en region till en annan, via häst och vagn, båtar osv. Andra laddzoner är ju när man ska in till vissa ställen för att göra specifika uppdrag, såsom destiny-questen t ex.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

ett sånt där spel som är så mycket bättre än det ser ut


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Dax
Medlem
Skrivet av RAGE77:

maniac, bjosarn, Exxo - Tossers

Har man inte spelat spelet sen i somras ska man hålla käft.
Det är de fakto det snyggaste spelet ute nu rent grafikmässigt. Det är det mest engagerande MMO-spelet vad gäller combat.
Äh, whatever, ni har redan bestämt er för att vara närsynta gnälljävlar, spelar ingen roll vad man säger.
Kör vidare med Postis Per ni.

Jag har spelat spelet sen i somras men slutade lika fort igen, var ignen skillnadsen jag slutat, knappt några bug fixar, fortfarnade inget ljud vid npc dialoger och fortfarnade ett satans knapp tryckande hit och dit.

Finns en orsak till att det inte är en större användar skara.

Nä tyvärr så överdrevs spelet en hel del vid lanserignen dx10 och allting annat, men knappt någonting var med vid launch. Så går det när ett spel Hypas överdrivet mycket.

Medlem

Man behöver inte gå på allt hype heller. Man behöver inte förvänta sig ett skit, och tro att "det ultimata spelet" är på gång. Det ultimata spelet, som alla hype-fantaster söker, är detta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Real_life_(reality)

Inte så värst farliga laddtider, och friheten är ganska stor. Man kan dessutom se sina egna fötter i förstapersonsvinkeln.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

RL är ointuitivt och har frustrerande spelmekanik. MMO ftw.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av lop3r:

på onsdag 13.00 CET tar dom ner servrarna för mergen, om nån e intreserad=)

Smidig tid. Typ inte på natten eller nåt sånt.
Snälla gör underhåll som inte är akut på de stora infarterna till storstaden vid rusningstrafik!

Det spelar ju inte någon större roll eftersom att mergen sker under ett helt dygn

Medlem

Visst wow är ett mer kommersiellt spel och kanske ett bättre spel för allmänheten än vad AoC är, men kan inte vi som tycker om AoC få tycka om det och ha vårat underbara spel och ha roligt, istället för att folk ska sitta i flejma vilket spel som är bäst hela tiden, för att det måste ju visa på någon avundsjuka varför annars bryr man sig? Värst är det på diverse youtube videos där wow fans plöjer igenom varje video och skriver typ "Lol AoC sucks so much fucking bad game wow pwns the shit out of it" i varje video. AoC har ju då helt klart en del innehåll som andra MMOs saknar likaväl som AoC saknar en del innehåll som andra MMOs har, alla spel har sina fördelar och nackdelar.

Tillexempel som en snubbe jag känner, allt som inte heter WoW, Dota eller Wc3 är sämst, det är det första man får höra.

- Jag har börjat med AoC igen, har faktiskt blivit väldigt trevligt.
-Haha, fyfan AoC är ju så jävla sämst seriöst.
-Men du har ju aldrig spelat AoC?
-Nej för att det suger så hårt.

Nåt sånt brukar det låta.

Medlem

lvl 55 barb och aktiverade mitt konto under december månad.
Tråkigare än vad det var innan då jag gjorde avsevärt mycket mindre skada och tål nu lika mycket som en bit blött papper.

Ne vill man köra PvP finns det bättre spel, vill man spela PvE finns det bra mycket bättre spel.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Ett jävla fjollspel

varför säger du så?

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av ForrestFox:

Hur menar du nu? AOC är väl ett visst ett MMO (Massively Multiplayer Online).
Gå igenom en massa zoner gör man ju till och med i World of Warcraft (visst, inte lika ofta, men där finns zoner även där), jag tror 5miljoner WoW spelare skulle bråka på dig om du påstod att de inte spelade ett MMO

Efter WoW har jag iaf blivit vädligt bortskämd med hur de bygger upp zonerna. Du kan gå mellan de flesta zonerna utan laddtider och de gånger det är laddtider känns det istället väldigt logiskt, som att du åker båt över havet eller går igenom en portal. I AoC, DDO m.fl är det ju laddtider mest hela tiden.

*Följande är vad jag har förstått, inte ren fakta*

Detta möjliggör iofs för bättre grafik (har jag förstått det som) och framförallt mindre lagg eftersom även områdena är "instanserade" på det sätt att det finns flera av en zon, på gott och ont. Kan inte se att finns andra anledningar till att göra det på det här sättet. Rätta mig gärna om jag har fel.

jag tycker inte det är överdrivet med laddpauser eller långa laddningstider,(förstår inte alls hur du kan säga att det är laddtider mest hela tiden i aoc,det är ju ren o skär lögn och fruktansvärt missvisande för andra som inte spelat spelet,har du spelat det någonting överhuvudtaget eller?i så fall vilken lvl kom du till?)
jag är bara glad att aoc har en laddpaus emellanåt som när man tex åker båt till en ny värld eller när man åker vagn,går igenom en portal osv det är istort sett som i wow fast undantaget är väl att man inte kan sätta sig på en stor fet fågel och flyga igenom flera områden samtidigt som man ska TITTA PÅ när fågeln flyger,du kan ju bara sitta där o rulla tummarna helt bara mysko att man ska behöva göra det.
Jag tycker sånt bra mycket värre än att det kommer en laddpaus,hade conan varit uppbyggt på samma sätt som wow så hade det säkert tagit en timma eller två bara för att ta sig från punkt A till punkt B (då hade jag kastat spelet åt helsike hur bra det än hade vart jag vill ju lixom spela inte sitta och titta på en ful fågel lr ngt annat konstigt)detta pga områdena i aoc är väldigt stora,minns jag rätt så är områdena i conan mycket större än dom i wow och man får trots att man slipper åka med fåglar eller andra sjuka grejjer räkna med att det tar tid att göra många quester pga avståndena som blir i dom olika världarna,men är man taktisk så finns det oftast en del att göra på vägen om man önskar så.

sen det här med laddtiden beror ju oxå lite på vad man har i burken,du kanske har en långsam burk och då förstår jag om det blir jobbigt när ngt ska laddas.och det klart wow laddar snabbare på en gammal burk än vad aoc skulle göra,wow kräver ju inte ngt från en dator det har ju lixom ett par år på nacken nu...

det där du säger med bättre grafik,det gäller mer tex fotboll och ishockeyspel ,där är det inga stora ytor som ska ritas upp så såna spel kan nog utvecklarna få att se extremt bra ut om dom hade haft tillräckligt med tid.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

lvl 55 barb och aktiverade mitt konto under december månad.
Tråkigare än vad det var innan då jag gjorde avsevärt mycket mindre skada och tål nu lika mycket som en bit blött papper.

Ne vill man köra PvP finns det bättre spel, vill man spela PvE finns det bra mycket bättre spel.

barbaren är inte så bra att göra frontalangrepp med,speciellt inte om du är ensam,testa att lägga dig i bakhåll så går det nog bättre,,barbaren ska bli riktigt grym när man kommer upp i högre level och så får barbaren riktigt häftig pvp armour fattar jag det som..

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Kawazu:

lvl 55 barb och aktiverade mitt konto under december månad.
Tråkigare än vad det var innan då jag gjorde avsevärt mycket mindre skada och tål nu lika mycket som en bit blött papper.

Ne vill man köra PvP finns det bättre spel, vill man spela PvE finns det bra mycket bättre spel.

barbaren är inte så bra att göra frontalangrepp med,speciellt inte om du är ensam,testa att lägga dig i bakhåll så går det nog bättre,,barbaren ska bli riktigt grym när man kommer upp i högre level och så får barbaren riktigt häftig pvp armour fattar jag det som..

Saken är den att spelet är så tråkigt så jag kommer aldrig dit.
Var lite fränt i när det just släppts men nu kan jag inte se något nöjje i det alls.

Skriv svar