F.E.A.R. 2-demo nästa vecka

Robot
Medlem
F.E.A.R. 2-demo nästa vecka

Trevligt, fan ska pc demot ta längretid...bör ju vara lättare att ge ut....jävla *****

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Trevligt, fan ska pc demot ta längretid...bör ju vara lättare att ge ut....jävla *****

Är glad att det kommer en demo till PC.
Ibland kommer det inget alls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mjo nu förtiden ser man inte mycket demon till PC längre. Så vi har tur som får ett.

Medlem

Rasister.....


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

FY FAN VAD BRA! Jag är så jävla hypad :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

"En pc-demo ska dyka upp innan månadens slut men något exakt datum för denna finns ännu inte." Lär ju betyda att vi får det i början av Februari? Ungefär samtidigt som det släpps?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kul med demo, måste säga att jag är väldigt tveksam till att de kommer lyckas faktist..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har alltid tyckt att "ett demo" låter bättre än "en demo". Jag vet att det är korrekt att säga "en demo" men det låter som att säga "en äpple".

Aja, skitnajs med F.E.A.R. demo.

Medlem

tycker de gör lite väl mycket rabalder kring den där roboten, det är ju inte som om de är först med att ha med såna eller något. är faktiskt jävligt trött på den, och den ser klumpig och ful ut.

Medlem

Håller verkligen med moberg... hoppas man inte är en sådan robot i merparten av spelet, förstör ju hela stämningen från förra spelet. Känner mig väldigt skeptisk mot den här uppföljaren, fast kommer givetvis ge den en chans eftersom jag gillade ettan.

Medlem

"En demo" för mig är en scene-demo, dvs ett crackerintro - en sorts "film". "Ett demo" är ett speldemo såsom detta. But that's just me.

Medlem

Det för mig mest självklara köpet under 2009. Spelet kommer att bli sjukt bra.

Medlem
Skrivet av KatOne:

"En demo" för mig är en scene-demo, dvs ett crackerintro - en sorts "film". "Ett demo" är ett speldemo såsom detta. But that's just me.

Demo är en förkortning på demonstration.
- En speldemonstration.
- En speldmo
- Demon

Demot är en felaktig förkortning på ett ord som inte existerar.

"Jag måste spela demot!"

- Jag måste spela demonstrationet.

Det fungerar inte, alltså är "En demo" och "Demon" de korrekta orden..

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Det fungerar inte, alltså är "En demo" och "Demon" de korrekta orden..

Men se där har du fel! Enligt samma resonemang bör man säga "en pm" (promemoria), men det ligger helt fel för väldigt många svenskar, det känns helt enkelt inte rätt: Ty "pm" i sig har blivit något mer än en förkortning, det har snarast blivit en synonym, om man inte till och med skall betrakta det som själva huvudordet (vilket gör "promemoria" till ett prestigeord för bortskämda juriststudenter).

"Demo" har på samma sätt blivit ett eget ord i sin egna rätt snarare än en förkortning, och skall man följa svenska språkregler och ryggradsbaserad språkkänsla skall det heta "ett demo, det demot".

Medlem

MUMS! Ska bli kul att testa


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Ihmrat:

Men se där har du fel! Enligt samma resonemang bör man säga "en pm" (promemoria), men det ligger helt fel för väldigt många svenskar, det känns helt enkelt inte rätt: Ty "pm" i sig har blivit något mer än en förkortning, det har snarast blivit en synonym, om man inte till och med skall betrakta det som själva huvudordet (vilket gör "promemoria" till ett prestigeord för bortskämda juriststudenter).

"Demo" har på samma sätt blivit ett eget ord i sin egna rätt snarare än en förkortning, och skall man följa svenska språkregler och ryggradsbaserad språkkänsla skall det heta "ett demo, det demot".

Fel, "demo" i den bemärkelse vi talar om, alltså en spelbar demonstration, har en betydelse. Demo betyder demonstration, inget mer.

Promemoria å andra sidan, är ett samlingsord där bland annat "förslag, yttrande och referat" ingår. Därför är det även korrekt att säga "Ett PM". Detta fungerar inte med "demo".

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Ihmrat:

Men se där har du fel! Enligt samma resonemang bör man säga "en pm" (promemoria), men det ligger helt fel för väldigt många svenskar, det känns helt enkelt inte rätt: Ty "pm" i sig har blivit något mer än en förkortning, det har snarast blivit en synonym, om man inte till och med skall betrakta det som själva huvudordet (vilket gör "promemoria" till ett prestigeord för bortskämda juriststudenter).

"Demo" har på samma sätt blivit ett eget ord i sin egna rätt snarare än en förkortning, och skall man följa svenska språkregler och ryggradsbaserad språkkänsla skall det heta "ett demo, det demot".

Fel, "demo" i den bemärkelse vi talar om, alltså en spelbar demonstration, har en betydelse. Demo betyder demonstration, inget mer.

Promemoria å andra sidan, är ett samlingsord där bland annat "förslag, yttrande och referat" ingår. Därför är det även korrekt att säga "Ett PM". Detta fungerar inte med "demo".

Skall vi nagelfara så som du verkar vilja kan vi även se "demo" som ett låneord (särskilt med tanke på naturen av den sorts "demo" vi diskuterar) och alltså helt skilt från det svenska ordet "demonstration" (vilket även skulle kunna förklara varför konflikterna i fråga uppkommer).

Vidare kan vi diskutera om vi pratar om en demonstration eller ett demonstrationsexemplar?
En demonstration kan väl ändå anses beröra något slags "visande" (uppvisning, påvisning, förevisning) och implicera att någon utför detta. Oavsett om det gäller att demonstrera sin militära makt eller hur fantastisk den nya swivelultrasweeper3000 (nu med vaniljdoft(tm)) är. Eller varför inte Fear 2? Men nu är det ingen som demonstrerar det, utan vi får tillgång till ett demonstrationsexemplar?

Jag är ö.h.t. av åsikten att det sällan finns något absolut rätt eller fel i språk, jag försöker inte jävlas med dig. Jag är bara nyfiken. Jag säger detta för att du inte skall ta illa vid och/eller få för dig något

Medlem
Skrivet av Ihmrat:

Skall vi nagelfara så som du verkar vilja kan vi även se "demo" som ett låneord (särskilt med tanke på naturen av den sorts "demo" vi diskuterar) och alltså helt skilt från det svenska ordet "demonstration" (vilket även skulle kunna förklara varför konflikterna i fråga uppkommer).

Vidare kan vi diskutera om vi pratar om en demonstration eller ett demonstrationsexemplar?
En demonstration kan väl ändå anses beröra något slags "visande" (uppvisning, påvisning, förevisning) och implicera att någon utför detta. Oavsett om det gäller att demonstrera sin militära makt eller hur fantastisk den nya swivelultrasweeper3000 (nu med vaniljdoft(tm)) är. Eller varför inte Fear 2? Men nu är det ingen som demonstrerar det, utan vi får tillgång till ett demonstrationsexemplar?

Jag är ö.h.t. av åsikten att det sällan finns något absolut rätt eller fel i språk, jag försöker inte jävlas med dig. Jag är bara nyfiken. Jag säger detta för att du inte skall ta illa vid och/eller få för dig något

Nu visade det sig dock att låneordet kom ifrån engelskans Demoware, vilket blir demoprogram, eller demonstrationsprogram utskrivet. Jag hade således fel från början.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Nu visade det sig dock att låneordet kom ifrån engelskans Demoware, vilket blir demoprogram, eller demonstrationsprogram utskrivet. Jag hade således fel från början.

Haha! Vilket snöpligt slut det här fick då. Kul att veta varför jag hade rätt i.a.f. Neutrum/utrum är ett jäkla träsk ibland...

OT: Det skall bli kul att se om den härliga känslan finns kvar från första spelet - tyvärr lär de dock inte inkludera ett "inget trams med tramsiga effekter och små flickor"-läge den här gången heller

Medlem

Bara de inte proppar in en massa screamers som nödlösning till skräckelementen i spelet, så blir jag nöjd. Man blir ju så trött på att det flyger fram "monster" när man öppnar dörrar i moderna skräckspel.

Medlem

Kul att 80% av denna thread handlar om ett ord snarare än spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Precis som föregående talare påpekat tackar vi för denna Svenska lektion, och Ställer istället in oss på att få Bajsa Baken Brun ännu en gång i dessa formidabelt bra gjorda rysar spel som går under namnet F.E.A.R


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Kul att 80% av denna thread handlar om ett ord snarare än spelet

hehe

+1

Inaktiv

oh yeah!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Skrivet av Ankh:

Kul att 80% av denna thread handlar om ett ord snarare än spelet

Det är tydligen rätt vanligt nuförtiden på FZ. En anledning kan vara att snorungarna som en gång snackade "han bah och hon bah" har vuxit upp och går på högskola och vill briljera med sina fina kunskaper.


signatur
Medlem

Absolut årets viktigaste inköp.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

1
Skriv svar