Final Fantasy XIII-sajt nyöppnar

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII-sajt nyöppnar

Hoppas det kommer till sommaren


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Med tanken på att det inte ens kommer till japan till Sommaren I alla fall, tidigast nästa år i Europa i alla fall. då de inte ens börjat med översättningen, Square tar runt 6 månader till värst 1,5 år att översätta sina titlar.

Medlem

Man kan ju hoppas


signatur

I'm just sayin...

Inaktiv

Äntligen FF till xbox Bara vänta då det är bättre att de gör det ordentligt

Medlem

Längtas efter att lira detta på xbox 360


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tror både XIII och Versus XIII kommer bli sjukt bra, men för mig lutar de nog mer åt att skaffa Versus först och främst och sedan XIII

ptr
Medlem
Skrivet av Mahone:

Tror både XIII och Versus XIII kommer bli sjukt bra, men för mig lutar de nog mer åt att skaffa Versus först och främst och sedan XIII

varför versus först?

Medlem

ska man våga sig på ett FF till.
Jag älskade FF7, FF8 var en besvikelse men FF9 gillade jag.
FFX var väll ok men jag tyckte inte det kändes som FF riktigt.
FFX2 idest jag inte spela tyckte det verkade suga och FF12 hann jag inte testa för hade ingen PS2 att spela på och nu ids jag inte, men man har läst mycket blandade omdömmen om det.

Se om man vågar sig på FF13, vill gärna få samma kännsla som i FF7


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att kalla JRPG för RPG är ju helt absurt då man har skamset lite kontroll över sin karaktärs utveckling. Om det är en bra saga i sann FF-anda så kanske jag ska ge det en chans till, då FF X-2 fick mig att tappa allt intresse av sådant hära.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

finns det ngt bra asienutvecklat spel?? manga e ju fan för fult asså.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av h93b:

finns det ngt bra asienutvecklat spel?? manga e ju fan för fult asså.

Helt klart tokfult. Men det hindrar inte det faktum att FF7 hade en av de bästa stories som gjorts i ett spel.
Man ser förbi mangan då.

Medlem

Sen är det ju det här med att bara för att person ser på ett sett, så behöver inte resten se på samma ...

Verkar helt klart som en riktig höjdare, XIII. Jag bara älskade XII, och det verkar som dom gått mer åt det hållet. Can't wait :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

ptr
Medlem
Skrivet av smuts:

Sen är det ju det här med att bara för att person ser på ett sett, så behöver inte resten se på samma ...

Verkar helt klart som en riktig höjdare, XIII. Jag bara älskade XII, och det verkar som dom gått mer åt det hållet. Can't wait :>

är XIII mer som XII? XII var utan tvekan det tråkigaste FF spelet. Värdelös story, fighting var ju helt okej, men efter ett tag hade man scriptat hur alla skulle göra så man behövde knappt göra något själv...:down:

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Att kalla JRPG för RPG är ju helt absurt då man har skamset lite kontroll över sin karaktärs utveckling. Om det är en bra saga i sann FF-anda så kanske jag ska ge det en chans till, då FF X-2 fick mig att tappa allt intresse av sådant hära.

Bara för att ett eller två spel i serien är dåliga betyder ju inte det att resterande kommer att vara / är det.

Vad gäller att kalla JRPG för RPG tycker jag inte att det är något fel på alls. JRPG kallas just JRPG av en anledning, då japanerna inte känner lika starkt behov av att spendera timmar för att lägga ut varenda liten poäng på färdigheter. Vi alla vet att det inte går att interagera lika mycket med karaktärerna som i västerländska rollspel och det är linjärare. Vi vet allt detta redan, men vi gillar det ändå.

Det börjar bli ett djävla tjat om det så fort en nyhet om ett japanskt rollspel dyker upp. I och med att alla vet om det redan behövs ingen upprepning av det hela tiden.

Deras syn på rollspel är helt annorlunda än väst, där av J:et i JRPG. Jag vill nästan påstå att vill du spela den sortens RPG som du verkar gillar får du nog vända dig till table-top eller liknande.

För övrigt, spelet ser bra ut åtminstone. Hoppas det lever upp till förväntningarna och som alltid, SquareEnix CG-animationer ser asbra ut.

Medlem

för coolt för min smak, jag har inte kunnat identifiera mig med karaktärerna (clownerna) i något FF sedan FFVII

Medlem

wow.. FF är bland de bästa spelen jag har spelat, jag har inte spelat alla men dom jag har spelat är så jäkulst bra. Har sån medryckande story att man måste spela vidare, vilket många spel saknar nu.
Det enda spelet som har klått FF i story är MGS4.
Fast jag längtar verkligen efter båda 13 och versus 13!

Medlem

edit*
plus att FF har bland dom bästa soundtracken!

Medlem

Känns som att det äntligen börjar närma sig en release nu iallafall ser verkligen fram emot spelena men för min del blir det nog XIII först så får man se sen

Och ni som nu inte råkar gilla JRPG så kan jag försäkra er om att ingen kommer tvinga er spela dom.

Och så får jag väl säga grattis till ni som har xlåda att ni också får vara med och njuta av spelet

Inaktiv

Kan folk sluta prata om manga? FF är inte tecknat. Manga betyder bara tecknade serier.
ONT: Blir säkert bara skit som allt efter SNES tiden. FFXII var en skön bris av nytänkande i serien jämfört med katastrofer som X och X-2. Linjära och tok dåliga.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Kan folk sluta prata om manga? FF är inte tecknat. Manga betyder bara tecknade serier.
ONT: Blir säkert bara skit som allt efter SNES tiden. FFXII var en skön bris av nytänkande i serien jämfört med katastrofer som X och X-2. Linjära och tok dåliga.

Har man spelat Final Fantasy XI under ett par års tid och sedan spelade FFXII blev man ju inte glad kan man säga. Kändes ju som att man spelade FFXI, fast offline

Medlem

Det är ju de första FF till PS och PS2 som varit de bästa imo (FF7 och FF10). Hoppas SE följer den trenden

Jag längtar något vansinnigt till detta.

Ska köpa mig en 42" plasma och en ps3 under våren, sen blir det åka av!

Medlem

Jag funderar seriöst på att lägga semesterdagar på att spela Fabula Nova Crystalis tills ögonen blöder hehe.


signatur
Medlem

Är det bara jag som stör mig på att huvudpersonen i ena spelet är en tjej (tror jag). Inget ont om tjejer men handlingen kommer inte att bli särskilt medryckande då jag har svårt att identifiera mig med en kvinna.

Ah kul för de andra könet iallafall. De lär få ut mer av storyn än jag någonsin kommer att få.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Är det bara jag som stör mig på att huvudpersonen i ena spelet är en tjej (tror jag). Inget ont om tjejer men handlingen kommer inte att bli särskilt medryckande då jag har svårt att identifiera mig med en kvinna.

Ah kul för de andra könet iallafall. De lär få ut mer av storyn än jag någonsin kommer att få.

Jag håller med till hundra procent


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Att det är en dam i huvudrollen är perfekt enligt mig. Jag har aldrig projicerat mig själv på huvudpersoner i spel eller dylikt även om jag vet att många gör det. Men personligen föredrar jag kvinnliga huvudpersoner - det är mycket skojigare att se en dam sparka rumpa än nån pajas med skäggstubb hehe.


signatur
Medlem

Guh jag vill ha mer info om Versus och Agito på sidan :<

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Mahone:

Tror både XIII och Versus XIII kommer bli sjukt bra, men för mig lutar de nog mer åt att skaffa Versus först och främst och sedan XIII

varför versus först?

För att i Versus så kommer du få slåss i realtid som i Kingdom Hearts.

Medlem
Skrivet av Molotov:

ska man våga sig på ett FF till.
Jag älskade FF7, FF8 var en besvikelse men FF9 gillade jag.
FFX var väll ok men jag tyckte inte det kändes som FF riktigt.
FFX2 idest jag inte spela tyckte det verkade suga och FF12 hann jag inte testa för hade ingen PS2 att spela på och nu ids jag inte, men man har läst mycket blandade omdömmen om det.

Se om man vågar sig på FF13, vill gärna få samma kännsla som i FF7

Det tror jag nog:

Varje nytt FF brukar göras av nya talanger och nya produktionsledare som får sin chans att ytrycka sin vision om final fantasy och ofta får vi se ett rätt unikt resultat, det som är gemensamt för serien är dom olika världarna där dom utspelas och innehåll så som t.ex. kristaller, chocobo's och grunden i systemet för spells och abilities.

Från början var alla jRPG's hyffsat lika vad gäller stridssystem och dylikt, med FFX så va SE först ut med en helt ny och rätt avancerad spelkonsol, mycket av fokuset var att utnyttja potentialet av konsolen, efter FFX så började SE experimentera för att se om det gick att bryta mallen med dom traditionella jRPGarna och det gick väl sådär, FFX-2 och FF12 var intressanta titlar men dom flesta saknade nog traditionella final fantasy spelen (<3 turbaserat).

Jag tror att nästa del blir mer traditionell dvs turbaserade strider (läs inte FF12) och inte nichat mot något speciellt tema (läs inte FFX-2), sen återstår att se hur storyn blir, SE verkar bli duktigare och duktiga på att göra en mogen story som är större en spelaren och det är välkommet.

Av screenshotsen att dömma ser det ju inte så fult ut heller.

Det bästa final fantasyt i serien måste ju dock obestridigt vara FFXI Online som kommer hålla tills deras nästa MMO om inte längre, max poäng i story, spelkänsla, grafik OCH ljud.

BLM75 RDM75 RNG75 PUP75

Inaktiv
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Brandter:

Kan folk sluta prata om manga? FF är inte tecknat. Manga betyder bara tecknade serier.
ONT: Blir säkert bara skit som allt efter SNES tiden. FFXII var en skön bris av nytänkande i serien jämfört med katastrofer som X och X-2. Linjära och tok dåliga.

Har man spelat Final Fantasy XI under ett par års tid och sedan spelade FFXII blev man ju inte glad kan man säga. Kändes ju som att man spelade FFXI, fast offline

Ja absolut, men jag tyckte att FFXII kändes mycket snabbare, mera flytande kanske inte lika svårt och avancerat men fortfarande riktigt roligt. Hade XI varit lika smidigt som XII hade jag spelat vidare det, men det är så stelt och segt, håller inte för mig iaf.

12
Skriv svar