DLC istället för DRM

Medlem
DLC istället för DRM

+1

Medlem

Låter vettigt i mina öron

Medlem

Äntligen ett till företag som har fattat, tyvärr är det för få :/

Medlem

Äntligen någon med lite hjärna...

Medlem

Relic är härmed strukna från Tjära o fjädrar listan.

Dawn of war II + DLC - DRM=Awesome!

Inaktiv

Mycket bra val, hoppas fler hänger på!

Medlem

härligt, äntligen nån som fattar vad konsumenterna vill ha:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Måtte spelet sälja bra nu också så andra ser att stortitlar utan DRM funkar.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

PC


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra grejer, bra gjort av relic....Dags för alla andra företag att följa detta.

Medlem

Tack, nu blir det ett köp utan tvekan.

Medlem

YES! Dom börjar fatta hur man ska få folk att vilja köpa spel att belöna dom som köper det så om man laddar hem spelet istället för att köpa det går man miste om massor med content.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Underbart att något företag lyssnar på vad konsumenterna vill ha för omväxlings skull.

Medlem

Synd bara att dem ska använda Games for Windows - Live.

Medlem

Schyrre idé, men betan börjar väl ändå 21 januari och inte 23 februari?
http://www.thq-games.com/uk/news/show/6021

Det är ju det färdiga spelet som släpps den 23 februari, inte betan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

Multiplayerbetan börjar den 21 januari för de som har köpt Soulstorm och för resten en vecka senare, alltså den 28 januari. Själva spelet släpps den 23:e februari

Inaktiv

Blir ett köp det här!

Medlem

Riktigt schysst idé, fast hur förhindrar de att DLCn inte läggs upp på thepiratebay? I Mass Effect gjorde de något liknande, där man behövde en riktig cd-nyckel för att komma åt DLCn, och jag tror aldrig nån crackade det. Det kanske bara inte var någon som orkade.

Inaktiv

Ska snart boka!

Medlem

Om jag får lov att spekulera så skulle jag säga att när DLC dyker upp så är många redan mätta på spelet. De som fortfarande spelar är förmodligen stora fans som har köpt spelet pga. det, eller de som lirar multiplayer-delen vilket i nästan alla fall kräver att man har en legal kopia.

På grund av detta är jag skeptisk till att denna metod verkligen kommer minska piratkopieringen i någon märkbar utsträckning.

Inaktiv
Skrivet av pileofnuts:

På grund av detta är jag skeptisk till att denna metod verkligen kommer minska piratkopieringen i någon märkbar utsträckning.

DRM minskar ju inte heller kopieringen. Så vad tycker du man ska göra?

Medlem
Skrivet av dlq:
Skrivet av pileofnuts:

På grund av detta är jag skeptisk till att denna metod verkligen kommer minska piratkopieringen i någon märkbar utsträckning.

DRM minskar ju inte heller kopieringen. Så vad tycker du man ska göra?

Exakt, belöna de betalande kunderna eller straffa dem? Själv tror jag att flera köper ett spel om de vet att de kommer få något intressant (så som extramaterial) utöver själva spelet. Jag vet i alla fall att jag gör det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

DRM kostar pengar och gör ett skitjobb mot de som verkligen betalar. Borde sätta ner priset på spelet genom att kapa DRM kostnaden.

Medlem

Ett tillvägagångssätt som gynnar den betalande konsumenten? Har någon insatt, istället för kontorsdirigenten, tänkt till.

Fortsatt support av välutvecklad produkt är bevisligen ett sätt att öka försäljningen. Men också led i MMO-banor är de som vi kommer se mer utav. Alltså inte just de tre bokstäverna. Mer modellen där en installation är tillnärmelsevis "obrukbar" utan vad erbjuds utöver det initiala köpet.

Tror jag väl ändå kommer vara det bättre spåret än dessa kontrollmaniska försök som redan förstört mer än vad de grott.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ett steg i rätt riktning, nice


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Resonemanget är värt mina pengar bara det. Klart o betart.

Medlem

Sign me up!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Säkert köp om det inte vore för windows live.

12
Skriv svar