DLC istället för DRM

Medlem
Skrivet av Nyhet:

The reason we don´t like DRM solutions is because they punish the innocent and they have to jump through all these hoops... <klipp> ...reward the people who actually bought the game

Prisad vare Utvecklarna! Ty dom har sett sanningen i öget!

Äntligen! Äntligen! Någon som har kontakt med verkligheten. Vilka blir drabbade av kopieringsskydden? Jo dom som KÖPER spelen! Dom blir kopierade oavsett!

Jag gillade Relic innan, nu har dom klättrat ännu mera!

Har alla Dawn of War samt Company of Heroes köpta i min bokhylla, lägger till DoW 2 så fort det kommer ut!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

tes .


signatur

a"C"RED -

Medlem

Är inget DoW fan, men när de väljer att göra såhär, så vill jag köpa spelet av ren princip! Blir mycket möjligt ett inköp!

Medlem

Det var på tiden, nu gäller det att spelet säljer ordentligt för att sprida budskapet.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Synd bara att dem ska använda Games for Windows - Live.

Skrivet av zeven90:

Säkert köp om det inte vore för windows live.

Men, allvarligt, vad är det som är så dåligt med det?
Kan någon förklara, för jag ser inte något som är SÅÅÅÅ HEEEMSKT med det som alla säger.
Använder det i Fallout3 och det är ingenting som jag stört mig på, vad jag vet behöver jag egentligen inte vara inloggad på det eller något för att spela det. :\

Medlem

Bra beslut, det är så man fixar köpare.

Avstängd

mer dlc till folket, speciellt till konsolerna!

Medlem
Skrivet av zeven90:

Säkert köp om det inte vore för windows live.

Samma här.

Medlem

Hurra givet köp !

Inaktiv
Skrivet av Mooe:
Skrivet av zeven90:

Säkert köp om det inte vore för windows live.

Samma här.

Windows live är ju imba :- )


signatur

a"C"RED -

Medlem

Sådant här vill vi se mer av!

Medlem

riktigt skönt att de fattat. men jag tror, likt några andra att spelet inte kommer sälja sådär jättebra ändå. strategispel är väl inte jättekända för att sälja bra, och ett så nischat spel som warhammer 40k, med ganska höga krav på datorn, känns som en dålig kombo. jag som störde mig grymt mycket på vissa moment i ettan är ganska skeptisk. det känns som om någon utvecklare borde pröva denna taktik på ett större spel, som är något mer av en given hit.

Medlem

Hoppas verkligen att andra företag följer på det här.
Det är riktigt skönt med uttalanden som inte är "WE CAN'T EARN MONEY!" från tillsynes smarta personer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sånt här gör att jag VILL lägga pengar på ett spel och inte suktas av att pirata det.
Bra tankesätt av dom!


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Väldigt bra gjort av dom! Får mig att också vilja ge dom en slant för att få spelet lagligt istället för att piratkopiera det. Hoppas att resten av världen lyckas smälta in det här i huvudet nu bara!

Någorlunda off-topic: Har ingen aning om detta kommer att släppas på Steam, isåfall blir det ett köp där ifrån(trivs bäst så), ifall dom ordnar de förbannade priserna någon gång!

Medlem

Relic har aldrig haft några nasty drm skydd. Som jag kommer ihåg. I vilket fall så är dawn of war 2 ett givet köp eftersom relics spel är ett för till framtidens strategis spel.


signatur

Idono. That's me!

jkw
Medlem

Bra tankesätt, men jag säger som jag alltid sagt. Se till att utveckla teknik som gör det _omöjligt_ att cracka spelen istället.

Inaktiv
Skrivet av jkw:

Bra tankesätt, men jag säger som jag alltid sagt. Se till att utveckla teknik som gör det _omöjligt_ att cracka spelen istället.

Bra idé!

The only way to discover the limits of the possible is to go beyond them into the impossible.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Väldigt bra gjort av dom! Får mig att också vilja ge dom en slant för att få spelet lagligt istället för att piratkopiera det. Hoppas att resten av världen lyckas smälta in det här i huvudet nu bara!

Någorlunda off-topic: Har ingen aning om detta kommer att släppas på Steam, isåfall blir det ett köp där ifrån(trivs bäst så), ifall dom ordnar de förbannade priserna någon gång!

Det finns sen ett tag under coming soon så du kan sluta oroa dig

Sen kommer det aldrig finnas nåt ultimat kopieringskydd som inte kan knäckas så att belöna betalande kunder tror jag är bättre i långa loppet.

Medlem
Skrivet av jkw:

Bra tankesätt, men jag säger som jag alltid sagt. Se till att utveckla teknik som gör det _omöjligt_ att cracka spelen istället.

Det går inte aftersom användarna har tillgång till mjukvaran.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av MrBanzaiman:
Skrivet av BlackZam:

Synd bara att dem ska använda Games for Windows - Live.

Skrivet av zeven90:

Säkert köp om det inte vore för windows live.

Men, allvarligt, vad är det som är så dåligt med det?
Kan någon förklara, för jag ser inte något som är SÅÅÅÅ HEEEMSKT med det som alla säger.
Använder det i Fallout3 och det är ingenting som jag stört mig på, vad jag vet behöver jag egentligen inte vara inloggad på det eller något för att spela det. :\

Jag håller med dig, jag förstår inte heller vad som är problemet. Det har alltid funkat bra för mig.

Inaktiv

Så ska det se ut, hoppas fler företag följer detta utmärkta exempel


signatur

Spel är inte en hobby, Det är en livsstil

Medlem

äntligen en utvecklare som fattar! skydd hjälper aldrig, att göra spel värda pengarna och patcha duktigt gör så att man vill köpa det, underbart!


signatur

//monster

12
Skriv svar