Tomb Raider en säljbesvikelse

Robot
Medlem
Tomb Raider en säljbesvikelse

Att försöka tvinga sig fram bra betyg från spelrecensioner visade sig INTE fungera med andra ord

Medlem

Styra recensionerna....jävla idioti...är spelet dåligt ska det få dåligt betyg och är det bra så ska det få bra....bara se till att dom gör bra spel.

Medlem

Hehe, nej som spelutvecklare gäller det att ha rent mjöl i påsen, annars blir det en skandal som tack vare in liten grej som kallas internet sprider sig över hela världen på typ max två timmar:P

Medlem

TR spelen dog för länge sen. Dom kanske ska ta och börja med en ny serie.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Spelet har sålts i ungefär 1,5 miljoner exemplar, vilket alltså är sämre än beräknat."

Då kan man ju fråga sig vad dom hade räknat med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det enda bra med Tombraider nuförtiden är grafiken, Lara Croft är ju inte direkt ful

Medlem

Underworld är inte bra om man jämför med Legends och Anniveristy. Kameran är helt cp-skadad i underworld och kontrollerna är riktigt dåliga fast inte lika dåliga som i Fable 2.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Håller med Night Hawk. De försöker göra det för lätt för sig. Men det är väl så de tänker. Varför inte fortsätta på ett vinnande koncept? 2an tyckte jag bäst om dock.

Inaktiv

"Eidos har sänkt intäktsmålet för innevarande finansår: från 273-303 till 242-273 USA-dollar."

Men 250 dollars borde de väll få in under året? De kan väll skicka ut någon som kan torka vindrutor vid rödljus.

Redaktör

Oops, försvann ett "miljoner" där. Tack, fixat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Oops, försvann ett "miljoner" där. Tack, fixat.

hehe


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

1.5 miljoner sålda spel är ju ganska bra ändå bättre än dom flesta varför klagar dom?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Visst är det idiotiskt av dem att försöka ändra medelbetyget för Tomb Raider osv, men tycker ändå synd om dem. Eidos har ju dragits av ekonomiska problem ett bra tag nu, och det har ju pratas om det ska bli uppköpt av EA, Ubisoft eller Square-Enix. Vore trist om alla spelutgivare dör och vi bara har EA kvar. Hoppas Deus Ex 3 & kommande Hitman osv kommer sälja bra så de har en stabil grund att stå på.

Medlem

Spelet var buggigt och dåligt. Gör ett bra spel och sälj bra. Simple as that.

Visserligen spelade jag portningen till PC så jag hoppas för Edios egna skull att det fungerar decent på konsol.

Medlem

Jag tycker spelet var bra! kort men bra!
Visst lite buggigt lite här o där men bättre än vissa andra bugg spel idag så inga directa buggar som störde mitt spelande.

Jag har kört PC versionen med en 360 kontroll
o dä Funkar prima!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Redaktör
Skrivet av Kazutoyo:

Visst är det idiotiskt av dem att försöka ändra medelbetyget för Tomb Raider osv, men tycker ändå synd om dem.

De försökte inte ändra betygen. Eidos pr-byrå försökte få sajter som satte ett lägre betyg än 8/10 att skjuta fram publiceringen ett par dagar. Också det förkastligt, men skillnaden är ändå ganska stor.


signatur
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

1.5 miljoner sålda spel är ju ganska bra ändå bättre än dom flesta varför klagar dom?

Nej det är inte direkt mycket om man kollar på hur många plattformar det finns till. PC, PS3, Xbox360, Wii och DS.

Medlem

well, alla spel kan ju inte lyckas.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kazutoyo:

Visst är det idiotiskt av dem att försöka ändra medelbetyget för Tomb Raider osv, men tycker ändå synd om dem.

De försökte inte ändra betygen. Eidos pr-byrå försökte få sajter som satte ett lägre betyg än 8/10 att skjuta fram publiceringen ett par dagar. Också det förkastligt, men skillnaden är ändå ganska stor.

Och genom att skjuta fram publiceringen på sämre recensioner så skulle medelbetyget på gamerankings.com osv blivit högre i ett par dagar.

Medlem

Körde demot och det var sjukt tråkigt :/

Medlem

Skönt, då slipper man ännu ett våldtaget varumärke med generiska uppföljare. lägg pengarna på något annat istället. Bra att konsumenterna säger ifrån, ge oss något nytt och fräscht!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Jag köpte spelet och tycker mer borde göra det!
till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Jag köpte spelet och tycker mer borde göra det!
till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Om man tycker ett spel är dåligt, får man inte gnälla lit isåfall?:P
Har aldrig testat TR serien, så JAG kommer inte att klaga:P

Medlem

Lite uttjatat serie, men det är det ju annat som är med, så inte sagt att det är dåliga spel för det. Iaf min typ av spel, men synd ändå att det går illa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan det vara så att folk har tröttnat på dåliga actionspel som endast marknadsför sig med en storbystad, pinnsmal huvudperson där karraktärsdragen är i princip bortblåsta?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

tyckte personligen att tombraider legends å underworld var bästa i serien sedan först tombraider. både spel å story määsigt.
å laras tuttat har faktist krymt igenom åren xD

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Kan det vara så att folk har tröttnat på dåliga actionspel som endast marknadsför sig med en storbystad, pinnsmal huvudperson där karraktärsdragen är i princip bortblåsta?

Vadå, du beskrev ju just karaktärsdragen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Ehm. Skillnaden mellan 360 och PC idag är ju typ bara att man spelar handkontroll resp. tangentbord+mus. Så hur kan du tycka det är bäst på PC om du lirar med en 360-kontroll?

Medlem

Har släppts på tok för många tomb raider, dags att köra något nytt.

12
Skriv svar