Ny Dawn of War 2-trailer

Robot
Medlem
Ny Dawn of War 2-trailer

For the hivefleet!
Kul att det släpps på min födelsedag, får jag ännu en ursäkt att köpa det! Man förtjänar något extra när man fyller år!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Ser helt underbart bra ut!

Medlem

Dreggel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Inget direkt spelande? Aja, ser otroligt bra ut!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jag tycker de verkar som att dom inte riktigt fått till storleken på de större Tyraniderna, men de är de ända jag kan klaga på:up: ser helt perfekt ut annars.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ser jäkligt coolt ut men bara jag som tycker att grafiken ser ut att vara kantig?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ser ut att ha potential att slå ned SC från tronen, men det återstår att se

Skrivet av Hardboiled15:

bara jag som tycker att grafiken ser ut att vara kantig?

Hrm. Det är ett RTS, som dom zommat ned mkt i. Är man i det läget som man är i oftast, dvs en bra bit ifrån marken så ser det kanon ut. Finns FPS som är kantigare på nära håll...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Ser jäkligt coolt ut men bara jag som tycker att grafiken ser ut att vara kantig?

well man sitter ju inte maxzoomat när man spelar det och jag tycker inte det känns kantigt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Ti.
Medlem

Älskar fysiken i när en större nid suger tag i en Orc varpå han flyger och landar någonstans utanför kameran

Inaktiv

Kort sagt: Vad skiljer detta från CoH? (nedanför står anledningen till min fråga så att folk inte börjar skrika på mig).

Hmm, såg en gameplay-trailer på gametrailers igår och tyckte att det mest såg ut som ett CoH fast med nya skins (grovt sagt). Undrade därför i kommentarerna till filmen vad som egentligen var riktigt annorlunda från CoH men fick inget vettigt svar...
Frågar nu här, vad är det som verkligen skiljer detta från CoH mer än att det är olika sorters enheter och dylikt? Undrar eftersom jag inte kunnat se något av det nya och jättecoola som folk skrek till mig om men inte ville säga vad de var på gametrailers. Har inte heller kunnat läsa om dessa förändringar på deras hemsida.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Urkalek,
Till att börja med så utspelar sig inte DoW under WWII.. Den största skillnaden är ju ganska uppenbar det är två HELT skilda spel. Din fråga är ju i stil med "vad är det för skillnad mellan ett äpple och en apelsin, dom är ju runda och frukter båda två"..

Medlem

Urkalak: Svaret är rätt enkelt. Först är det inget basbyggande, det enda du kan bygga är försvarspositioner och uppgraderingar till punkterna som man tar över. För det andra så är det mindre fokus på armeerna, du spelar nu en mindre elitstyrka istället för en störra armee, du ska kunna kontrollera kanske 4-5 grupper i multiplayer som max, vilket ger mer taktiskt värde på gameplayer. För det tredje och mest uppenbara är det inte andra världskriget, utan det utspelar sig i den grymmaste science fiction universumet någonsin påhittad av oss människor.
Sen så pratar du som att likheten med CoH är dåligt, det håller jag inte med om. CoH tycker jag definerade dagens strategispel med superb kontroll över enheter och betydligt mer taktiska val utan någon större bekostnad på strömlinjeformningen i spelet. Enheter som var smarta att själva söka skydd, att det FANNS skydd att använda överhuvudtaget, flankningsmanövrar blev viktiga, ett smart riktat maskingevär var dödligare än något försvar i ett spel någonsin. Jag tror Dawn of War 2 kommer bli riktigt bra, och av PCGamers recension att bedömma verkar det vara korrekt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Avstängd

Jag känner mig mycket tveksam till det nya formatet. Jag gillar Warhammer 40'000 och Dawn of War mycket, men det känns som att det blir lite för litet. Visst, basbyggandet kan jag skippa, men 4-5 grupper max?! Det känns alldeles för litet. Blir det verkligen några stora actionfyllda strider?
Jag tvivlar inte på Relic, de lär göra ett bra spel, men jag undrar om jag kommer gilla det.

1
Skriv svar