Inaktiv
Online q3.

Heej alla!!

Är det någon som är hajj på q3 som kan hjälpa mig med att fåm mitt q3 att fungera online.
Jag har hört att man ska ha en fil som gör att man kan köra online men jag har inte hitat den Snälla sej att ni vet var man kan fåtag i det.:)

Svara sä fort ni kan om ni vet var man kan ladda ner det eller något.

\\Jonas

Inaktiv

Q3 funkar alldeles utmärkt att lira på internet utan någon speciell fil. Finns i menyn om du bara öppnar ögonen.
Dock tror jag det du tänker på är modden 'OSP'*, som dom flesta lirar. Länk får du leta reda på själv, google is your friend.

Eller, bara för att det inte ska bli sån stor disskution(stava?) i tråden väljer jag också att nämna modden 'CPMA'**, som också har många spelare, kanske t.o.m fler?
Hur som, prova båda och avgör sen vilken du fastnar för.

* - Orangesmoothie
** - Challenge Pro Mod

Medlem

CPMA är väl standard för VQ3 nu för tiden då allt fler större turneringar har valt den modden.

Uppdateras ju hela tiden också :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Sprid inte skitsnack nu. 99% av alla turneringar med prispengar genom Q3's historia har spelats med modden OSP. På sistone har EN (1) stor turnering spelats med CPMA VQ3. (Tydligen för att inte vanlig CPMA duger?)

Ok jag är hård. Men jag gillar OSP. De som gillar CPMA gillar verkligen CPMA.

Testa bägge, ta en titt i All-Seeing Eye vilka servrar som är bra och fatta ditt beslut utifrån det.

Medlem
Skrivet av tr8r:

Sprid inte skitsnack nu. 99% av alla turneringar med prispengar genom Q3's historia har spelats med modden OSP. På sistone har EN (1) stor turnering spelats med CPMA VQ3. (Tydligen för att inte vanlig CPMA duger?)

Ok jag är hård. Men jag gillar OSP. De som gillar CPMA gillar verkligen CPMA.

Testa bägge, ta en titt i All-Seeing Eye vilka servrar som är bra och fatta ditt beslut utifrån det.

Nu börjar jag förstå varför du är så insnöad på OSP. Du vet inte bättre helt enkelt.

Du är medveten om att det är samma team bakom OSP som CPMA (till viss del)? Och du är medveten om att dom lagt ner all support av OSP för CPMA? Och du är väl medveten om att CPL har valt CPMA för deras World Tour -07 för att de tillsammans med arQon (som tog över OSP) samt med folk från communityn har ansett det vore det självklara valet över OSP? Och du är medveten om att enda skillnaden mellan OSP och CPMA rent spelmässigt är att arQon fixat fysikbuggen från OSP som gjorde så att man hoppade längre med högre FPS osv? Den finns dessutom att vota fram för gamla OSP:are så fysiken är densamma som i OSP. Den används dock inte som default.

Sen är det är väl inte så konstigt att OSP har använts i alla turneringar osv fram till nu då CPMA alltid har haft CPM som default, det har helt enkelt inte funnits något annat val om man vill spela VQ3.

Om du visste bättre så kanske du inte hade varit så anti-CPMA och själv insett att CPMA mer eller mindre är OSP med ett annat namn. Till och med arQon själv säger samma sak och han idiotförklarar folk som väljer OSP över CPMA.

Se så, byt upp dig nu.

8)

Medlem

Snälla, gör så här tr8r:

Starta CPMA server med en VQ3 map (p-dm6? -_-') och skriv sedan detta i console:

/callvote gameplay vq3


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar