Medlem
Ping

Hej!

Är det många här som har värdelös ping i Q2 ?
Spelar för det mesta på sop XS4ALL och det är ju en bit till Holland iofs, men finns det inget man kan göra ?
Har telia 24/1
Har sett många andra svenskar som ligger på runt 35-40, jag ligger på ca 60 i snitt, tycker det känns segt, eller så får jag börja lära mig spela

Inaktiv
Skrivet av Belse:

Är det många här som har värdelös ping i Q2 ?
Spelar för det mesta på sop XS4ALL och det är ju en bit till Holland iofs ...
Har telia 24/1

Hejsan Belse, long time no see !
Jag har också Telia24/1 men spelar inte i holland på Q2-servrar. Förut spelade jag en hel del Q3 på just XS4ALL.
De hade ibland riktigt usel ping dit. Vet att jag har 3-4 mail till server admin om att jag helt plöstligt fick ping på +120. Då berodde det på servrar i Hooland som ställde till det.

Har du NeoTrace eller något annat fiffigt program för att spåra alla hoppen så kan du se var pingen drar iväg ?

Jag antar att du menar XS4ALL OSP IP = 194.109.69.84 ?
Jag kollade av den i NeoTrace och fick följande skrämmande resultat för mig.
http://w1.619.telia.com/~u61900961/xs4all_20061021.jpg
(klicka på bilden för större läsbar bild)

Tydligen anser Telia att snabbaste vägen mellan Köpenhamn och Amsterdam är via Moskva. Good job there Phelia .... NOOOOOOOT !!!

Jag skickar hela min NeoTrace-sökning via PM till dig om du vill jämföra dina egna siffror mot mina.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Nu spelar jag inte Q2 längre men XS4ALL har i alla fall den mest populära QW FFA-servern som man gibbar loss på ibland. På kvällarna och förmiddagen (tror jag) kan pingen springa uppåt 100-150 ibland för att senare vid lite obekvämare tider ligga runt 39-52 som får anses helt okej till Holland. Som tur är har vi Qizmo routing i QW så även om pingen ligger på 150 direkt till Holland så kan vi routa om QW-trafiken och komma ner på iaf 52 igen.


signatur
Inaktiv

Jag har pratat med Telia teknisk support och de "tror" att kartan är fel p.g.a. att Moskva-servern nog bara är registrerad där, men den står inte där fysiskt.
Mer kunde de inte säga ... tjolahopp


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Var står den då? I amerika?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Var står den då? I amerika?

I Belse's källare

Allvarligt talat så kunde han inte säga det trots att det var en Teliaserver. Så svaret var lika goddag-yxskaft som man kan vänta av Telia : "Vi vet inte var den står, men den står INTE i Moskva ... tror vi".


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Tjena!

spelar på servern 194.109.69.81 och 194.109.69.83 Så den du sökte på är förmodligen där också.

Kollade med min pingplotter och där står det att jag har i snitt 51 i ping, men det stämmer inte riktigt, när man väl går in i servern så ligger jag på ca 60.

Är ju CTF jag spelar, glömde skriva det.
Men det är la bara att stå ut, trökitt är det iallafall.
Det är föressten när linan hoppar från Telia till Amsterdam som det blir en höjning på 30 i ping, så man får väl skylla på Holländarna

Inaktiv
Skrivet av Belse:

Det är föressten när linan hoppar från Telia till Amsterdam som det blir en höjning på 30 i ping, så man får väl skylla på Holländarna

Verdaamte nejdeländer ... eller hur de nu skulle säga i Holland


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

1
Skriv svar