Vad ska man lira?

Inaktiv
Vad ska man lira?

Har tänkt att försöka börja spela lite Q4, men det är ju omöjligt att få nån ordning på alla inställningar.

Kan nån vara snäll och skriva vilken mod som har vilka inställningar? (gröna enemys, vita teamplayers samt övriga inställningar)

Mods som jag har:
Battle
Delta CTF
Q4Max

Hittar inga servrar på ASE heller
Använder inte IRC (fattar nada) men kanske blir illa tvungen om man vill lira.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Mitt tips till dig är att fixa irc och hoppa in i #quake4all på quakenet :>

Men just nu är det q4max som spelas mest.
Det där med enemycolors kan du ändra i alla 3 mods för övrigt.

edit; Här har du lite servrar för övrigt. Du kan mata in dom manuellt i ASE.. De flesta är duellservrar.

THE CAMPGROUNDS #1|20ms|213.113.62.13:28004
THE CAMPGROUNDS #2|21ms|213.113.62.13:28005
THE CAMPGROUNDS #3|21ms|213.113.62.13:28006

Bredbandsbolaget Q4Max 1v1 #1|22ms|213.115.187.201:28005
Bredbandsbolaget Q4Max 1v1 #2|23ms|213.115.187.201:28006

www.GameConnect.se Q4 (Ninth/100mbit)|22ms|217.78.19.160:28004

CatchGamer.no Q4 TEAM 1 (Q4MAX)|30ms|193.71.196.49:28010


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Inaktiv

Jag får det inte å funka

Jag gjorde alla inställningar för enemy/team color men ändå funkar det inte
Inte ens mina grafik/sens/accel sparades... det funkar väll att spara som autoexec i consolen? då laddar den av sig själv...

edit: vad ska man ha för model? är det ngn PM lr? som i q3?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Finns det inte några CTF servrar?
Jag har ju inte spelat q4, så det är bra om det inte är så bra spelare på den

ska se om ja få igång mIRC å lyckas fatta ngt...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Varför laggar det? Ljudet kommer alltid efter händelsen
Har ju så pass bra dator så det ska inte lagga... kan det vara ljudkortet som inte hänger med och gör att det laggar? har ju konstant 63fps, men ändå laggar det


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Kör du med Open-AL ljudet kan det vara drivrutinerna till ljudkortet....

Inaktiv

Mitt ljudkort stöder inte Open-AL ljud
så den står på deafult i mörkstil (går inte att ändra), kanske är det da som gör att det inte funkar så bra?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Testa att använda någon annans cfg med mer "tweakade" inställningar. Här finns ett gäng:

http://www.gameready.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=16

Jag har fått mitt q4 näst intill laggfritt med en AMD 3000+ och GF6600 GT, så du ska ju inte ha några problem

BTW: Superliten guide till hur du kommer in på irc och våra kanaler finns på:
http://www.gameready.nu/news.php?id=7

Inaktiv

Har beställt ett Creative ljudkort, ?Audigy? 2... ska stödja Open-Al.
Ska även prova en tweakad cfg.

provade att lira en snabbis på internet, och det toklaggade
hade ca 10fps ibland...

Men då hade jag inte rätt drivrutiner till ljudkortet.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Nu funkar det bra igen

Finns det ngn CTF server alls? isf vilken Mod kör man då?
var inne på ngn server igår å testade, med jag ser knappt gubbarna, de försvinner in i väggarna


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Dom kör (som sagt) ctf och doningar inne i #quake4all på irc.quakenet.org iaf, inte ett fullspäckat schema men det verkar vara vettigt folk iaf.

Personligen har jag fallit för Rocket Arena till Q3, men numer verkar RA4 vara helt dugligt också. Kanske beror på att jag inte tror på mig själv/är för kass - för att spela CTF med dom stora grabbarna.

För min del så provade jag igår q4 igen för andra gången sen jag köpte det för dryga året sedan. Den gången dömde jag ut det för att jag tyckte det var "hackigt" och saknade den känslan jag gillade från t.ex RA3 som jag lirat som variation till annat gejmande.

Inatt så fastnade jag uppenbarligen på en RA4server ihop med några tyskar, tafatt men jäävligt roligt.

För mig är det inte hackigt/laggigt ett dugg längre, flyter riktigt fint och snabbare gameplay har det blivit.

Kan visserligen vara så att flytet har att göra med Slickots (här i tråden) config som jag tankade ner via nån gameready.nu-länk.

Configs o grejjer, hmm jag laddade Slickots config, sen ändrade jag sens, färger, nick m.m och körde "writeconfig autoexec.cfg" har jag för mig. Funkade klockrent.

Har du fått ordning på ljudet?


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Inaktiv

Jag köpte ett Creative SB Audigy SE, så nu funkar ljudet... och det är storskillnad mot för det inbyggda

Spelar oxå RA3, men det var ett bra tag sen nu
Få ta och försöka spela upp mig lite innan man spelar CTF om det är bra folk där da

Har mIRC nu så ja kommer väll in snart å försöker hitta ngn å lira med. Behöver man ngt tillägg till mIRC för att få vara med å lira, tex registeringen å sånt...?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Det är inte säkert, men de kan vara så att du behöver vara authad till Q.
Skriv; /msg q hello
så får du info Annars är det inget speciellt


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Inaktiv
Skrivet av oLjud:

Jag köpte ett Creative SB Audigy SE, så nu funkar ljudet... och det är storskillnad mot för det inbyggda

Spelar oxå RA3, men det var ett bra tag sen nu
Få ta och försöka spela upp mig lite innan man spelar CTF om det är bra folk där da

Har mIRC nu så ja kommer väll in snart å försöker hitta ngn å lira med. Behöver man ngt tillägg till mIRC för att få vara med å lira, tex registeringen å sånt...?

För att hoppa in på #quake4all så behöver du inget mer än mirc, inte ens registrering då vi stängt av det så länge folk sköter sig i kanalen

1
Skriv svar