Hosta LAN-server?

Inaktiv
Hosta LAN-server?

Mja, ska ju vara ett LAN nu i helgen, och det ska köras en Q2 FFA-turnering.
Var ett par år sen jag lirade q2, så jag har glömt en hel del... min fråga är då.. hur sätter man upp en FFA-server? Syftar på på konfiguration och sådan't, har mig för det fanns något som hette tourney som var rätt enkelt att ordna med, men jag tycks inte kunna hitta det någonstans nu... Kanske är dålig på att leta.

Inaktiv

Det enda jag kan rekommendera är ju quake2-wikin, men jag ser att den verkar bara ha hjälp för att starta en Linux server.

Jag sökte på google efter "start AND quake2 AND ffa" och fick en drös med svar.

Ett av de första svaren ser ju lovande ut :
[http://tldp.org/HOWTO/archived/Game-Server-HOWTO/quake2.html]

Lycka till


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

nj
Medlem

Angående Tourney-modden så var det Orange Smoothie Productions som låg bakom den (om jag inte minns käpprätt fel), dock så verkar deras hemsida inte bestå av mer än en förstasida längre.
Du kan kanske hitta den på Fileplanet med lite tur, annars så är det väl Google som gäller.

Medlem

Via ergo Gibbus hemsida så hittar du login etc till vår FTP-server. Där finns tourney både till windows och linux. Tycker du tourney är trist så ligger där 50 andra moddar också.

nj^ har aldrig riktigt förstått att vi hostar en massa Q2-filer, trots att han lirade med oss ett bra tag.

1
Skriv svar