Inaktiv
Shaft settings

Har normalt 25-28 trueping till de flesta servrar.

Shaftar 40-60% på lan, men online suger shaften.

Vad ska man ha för inställningar för bra shaft?

Har 2mbit download/0.5mbit upload.

Medlem

Hoppas verkligen att du som oss andra kör CPMA och ingen gammal fattig version av OSP. I så fall bör du ha dessa inställningar:

cg_lagHax -1
cg_xerpClients 1
cl_timenudge 0
cg_truelightning 1 // en smaksak men pga CPMA's nätkod så träffar faktiskt strålen från LG där siktet är och inte som i OSP där du måste kompensera pingen genom att i stället sikta med själva strålen.

Inaktiv

haha, vad var det där för nåt? Ett försök att påstå att "alla andra" spelar CPMA? Vakna upp till verkligheten hördudu

Nej, jag spelar OSP för jag gillar det mer.

Medlem

It's your loss 8) kan inte vara många OSP servrar igång nu vad jag förstått när jag kollade serverlistan för de skandinaviska servrarna.

Medlem

OSP är fan så mkt bättre, CPMA har tagit bort mkt skills, tex med ljuden när man prickar... man behöver fan inte kunna ljudet på sina enemymodels, man hör på blippandet hur mkt hp han har!

Mej CPMA gör det för lätt att vara bra, ska vara skills!

Medlem

Nu hänger jag inte med. Vad är egentligen skillnaden på att höra på sin enemymodel om motståndaren har lite hp jämfört med att går efter hit sounds? Principen är ju exakt den samma fast andra ljud att gå på.

Men är det därför OSP är bättre än CPMA? Lät konstigt iaf.

Inaktiv

Ja vill veta vilka inställningar man ska ha i OSP.

Har:
snaps 40
timenudge -10
maxpackets 125
truelight 0.8

Men det funkar inte nå vidare för mig...

har 10mbit upp/ner...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av azak:

OSP är fan så mkt bättre, CPMA har tagit bort mkt skills, tex med ljuden när man prickar... man behöver fan inte kunna ljudet på sina enemymodels, man hör på blippandet hur mkt hp han har!

Mej CPMA gör det för lätt att vara bra, ska vara skills!

Haha, sen när lade dom in CPM hitsounds i VQ3?

Uppenbarligen har du ingen aning om vad du snackar om. CPMA är överlägset mycket bättre än OSP på många fronter, det är bara gamla VQ3 spelare som är så rädda för lite förändring och träning att de nästan skiter knäck.

Och jo visst, +back/rail är så mycket skills

PS. Notera att den sista textraden innehöll ironi.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Bara jag som tycker att CPMA är lättare än VQ3?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Bara jag som tycker att CPMA är lättare än VQ3?

CPM menar du, inte CPMA.

CPMA / OSP är modifikationer.
CPM / VQ3 är spellägen.

Jag ser det däremot tvärtom. VQ3 handlar om att skjuta en rail för att sedan ta till en hastig reträtt och knö i ett hörn.

CPM är snabbare och agressivare spel, det kräver mycket mer av spelaren. I CPM måste man ha mycket mer än bara aim och strategi.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ojojoj rena greken... Jag testa och lira clean utan att mixtra med nått värde alls... Men jag tyckte det var skumt med vissa pro boys man hängde nästan inte med i svängarna Är det så att man måste sätta sig in i Kodernas värld för att spela Q3 idag ??? i så fall vad är det som gäller med vapen models osv...


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Jag har aldrig pallat pilla mer än att dra på enemymodels me färg, bort me rocketröken och upp me fov + lite till. Behövs inte mycket för att kunna spöa skiten ur folk..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

jag kör helt orginal hur tar man bort röken och fixar en annan färg på gubbarna ??? Fov är ju användbart oxå...


signatur

Alfa Bertil

Medlem

gah, glömmer alltid kommandot för att ta bort röken
Annars är det bara att ta
cg_enemymodel "whatever så länge det finns som /pm"
cg_enemycolor "vafan du känner för"

hm kan röken vara cg_projectiletrail? nä.. vetefan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Kan ni inte förklara vad som är lättare i CPMA VQ3 jämfört med OSP? Jag säger inte att ni har fel (även om jag är skeptisk), men jag är nyfiken på vad jag missat.

Det enda jag vet sådär rakt upp o ner är att det är svårare att hoppa långt i CPMA än i OSP. Så det motsäger det hela endel. =P

Inaktiv

CMPA är OSP (Challenge Pro Mode Arena)
CPM är CPM modden (Challenge Pro Mode)

sen vet ja inte skillnaden eftersom jag nästan aldrig lirat CPM...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Naturligtvis har oLjud rätt, lät oss inte blanda ihop saker. Men snabba vapenbyten gör det möjligt för folk med bra connection att sätt in saftiga combos. Jag vet, för jag är OSP-kille och märker att jag får finare score på CPMA-servrar, trots att jag rör mig som en kratta

CPM är ännu mer speciellt, har inte lirat det så mycket.

hehe ville inte starta CPM(A) vs OSP-krig igen, var och en lirar det man vill... det är sant att antalet CPM(A)-servrar är lite fler än antalet OSP-servrar just nu, men det är ju för att inga OSP-turneringar körs längre pga Q4 m.m.

Creds till dom som stödjer CPM(A), men jag gillar fortfarande OSP, det känns helt enkelt som att hitboxen är tokigt stor i CPM(A), jag har lättare att träffa iaf.

Det där med servrarna kan nog ordna sig när CPL sätter igång

Medlem

CPL har ju valt CPMA VQ3 för deras World Tour. Så om man nu ska gå efter deras val lär det väl bara bli allt färre OSP-servrar.

Sen vad gällande CPMA CPM så handlar det om allt annat än aim. Så även om det nu vore så att hitboxarna vore större, vilket dom nu inte är så hade det inte gjort någon skillnad egentligen. I VQ3 räcker det med en stabil rail +back och ha någorlunda koll på när items spawnar så kan du rentav ta de flesta på maps som ztn3tourney1 i en 1on1. Man ser så många gamla "OSP:are" som kör sin stil från VQ3 och blir totalt rövfuckade i 10 min non stop och sen kommer gnället 8) I know, cause I've been there before.

Inaktiv

Personligen så föredrar jag att titta på VQ3 och spela CPM.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

gah, glömmer alltid kommandot för att ta bort röken
Annars är det bara att ta
cg_enemymodel "whatever så länge det finns som /pm"
cg_enemycolor "vafan du känner för"

hm kan röken vara cg_projectiletrail? nä.. vetefan.

cg_noprojectiletrail
8)


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Inaktiv
Skrivet av astie:

It's your loss 8) kan inte vara många OSP servrar igång nu vad jag förstått när jag kollade serverlistan för de skandinaviska servrarna.

Haha, vad man än frågar så kommer CPM(A)-killarna in och försöker frälsa folk. Låter lite desperat i mina öron.

Sen när var antalet servrar ett mått på hur bra en mod är / hur kul man tycker den är?

Var och en spelar det man tycker är kul. Såklart.

Medlem

Desperation eller inte, det handlar om att försöka få ihop den lilla Q3-community vi redan har. I och med att CPMA är modden som gäller nu framöver vad gällande turneringar, support etc så är det väl inte så konstigt att vi som spelar CPMA försöker få över resterande envisa OSP-spelare så inte communityn behöver vara så splittrad som den är.
Men har man inget intresse av bättre nätkod så man kan spela på mer rättvisa villkor, stöd för MVD, massor med nya features, ny och editerbar hud osv, så visst... spela OSP då om det är så mycket bättre. Ni är dock en minoritet som blir allt färre och själv hoppas jag bara att det beror på att folk använder sunt förnuft och går över innan dom slutar spela helt och hållet pga brist på spelare.

Inaktiv

Kan nån förklara för mig vad allt betyder.
Jag spelar mkt Clan Arena. Helst spelar jag promode då.

Vad spelar jag isf, OSP CPM va?
å vad fan är de för skillnad på CPMA och CPM, och vart/hur får man tag i det/använder det?

Medlem

OSP och CPMA = Modifikationer.
VQ3 och CPM = Spelregler/Fysik/Gameplay.

VQ3 är den vanliga Q3-fysiken medan CPM är en tweakad version. VQ3 och CPM kan spelas i både OSP och CPMA (CPM i OSP är dock en äldre version).

För att spela VQ3 i CPMA, skriver man helt enkelt "/callvote gameplay VQ3" i konsollen för att få orginalfysiken.

Från början gjordes CPMA för CPM och OSP för VQ3, men på senare år stöder båda två modifikationerna de båda spelreglerna.

Förövrigt så kallas CPMA för "Challenge Promode Arena / OSP" nu för tiden, CPMA kan tankas här.

(Skrev förmodligen världens luddigaste text men )


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag tycker en sådan sak som att nätkoden verkar bättre i CPMA som gör att jag spelar de,t sen att jag älskar shaften och man kan komba den lite snyggt med rockets/rail är ju trevligt.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar