Shaft settings
Hoppas verkligen att du som oss andra kör CPMA och ingen gammal fattig version av OSP. I så fall bör du ha dessa inställningar:
cg_lagHax -1
cg_xerpClients 1
cl_timenudge 0
cg_truelightning 1 // en smaksak men pga CPMA's nätkod så träffar faktiskt strålen från LG där siktet är och inte som i OSP där du måste kompensera pingen genom att i stället sikta med själva strålen.
Ja vill veta vilka inställningar man ska ha i OSP.
Har:
snaps 40
timenudge -10
maxpackets 125
truelight 0.8
Men det funkar inte nå vidare för mig...
har 10mbit upp/ner...
EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit
OSP är fan så mkt bättre, CPMA har tagit bort mkt skills, tex med ljuden när man prickar... man behöver fan inte kunna ljudet på sina enemymodels, man hör på blippandet hur mkt hp han har!
Mej CPMA gör det för lätt att vara bra, ska vara skills!
Haha, sen när lade dom in CPM hitsounds i VQ3?
Uppenbarligen har du ingen aning om vad du snackar om. CPMA är överlägset mycket bättre än OSP på många fronter, det är bara gamla VQ3 spelare som är så rädda för lite förändring och träning att de nästan skiter knäck.
Och jo visst, +back/rail är så mycket skills
PS. Notera att den sista textraden innehöll ironi.
"I don't rock and roll, I BURN!"
Bara jag som tycker att CPMA är lättare än VQ3?
CPM menar du, inte CPMA.
CPMA / OSP är modifikationer.
CPM / VQ3 är spellägen.
Jag ser det däremot tvärtom. VQ3 handlar om att skjuta en rail för att sedan ta till en hastig reträtt och knö i ett hörn.
CPM är snabbare och agressivare spel, det kräver mycket mer av spelaren. I CPM måste man ha mycket mer än bara aim och strategi.
"I don't rock and roll, I BURN!"
Ojojoj rena greken... Jag testa och lira clean utan att mixtra med nått värde alls... Men jag tyckte det var skumt med vissa pro boys man hängde nästan inte med i svängarna Är det så att man måste sätta sig in i Kodernas värld för att spela Q3 idag ??? i så fall vad är det som gäller med vapen models osv...
Alfa Bertil
gah, glömmer alltid kommandot för att ta bort röken
Annars är det bara att ta
cg_enemymodel "whatever så länge det finns som /pm"
cg_enemycolor "vafan du känner för"
hm kan röken vara cg_projectiletrail? nä.. vetefan.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Kan ni inte förklara vad som är lättare i CPMA VQ3 jämfört med OSP? Jag säger inte att ni har fel (även om jag är skeptisk), men jag är nyfiken på vad jag missat.
Det enda jag vet sådär rakt upp o ner är att det är svårare att hoppa långt i CPMA än i OSP. Så det motsäger det hela endel. =P
CMPA är OSP (Challenge Pro Mode Arena)
CPM är CPM modden (Challenge Pro Mode)
sen vet ja inte skillnaden eftersom jag nästan aldrig lirat CPM...
EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit
Naturligtvis har oLjud rätt, lät oss inte blanda ihop saker. Men snabba vapenbyten gör det möjligt för folk med bra connection att sätt in saftiga combos. Jag vet, för jag är OSP-kille och märker att jag får finare score på CPMA-servrar, trots att jag rör mig som en kratta
CPM är ännu mer speciellt, har inte lirat det så mycket.
hehe ville inte starta CPM(A) vs OSP-krig igen, var och en lirar det man vill... det är sant att antalet CPM(A)-servrar är lite fler än antalet OSP-servrar just nu, men det är ju för att inga OSP-turneringar körs längre pga Q4 m.m.
Creds till dom som stödjer CPM(A), men jag gillar fortfarande OSP, det känns helt enkelt som att hitboxen är tokigt stor i CPM(A), jag har lättare att träffa iaf.
Det där med servrarna kan nog ordna sig när CPL sätter igång
CPL har ju valt CPMA VQ3 för deras World Tour. Så om man nu ska gå efter deras val lär det väl bara bli allt färre OSP-servrar.
Sen vad gällande CPMA CPM så handlar det om allt annat än aim. Så även om det nu vore så att hitboxarna vore större, vilket dom nu inte är så hade det inte gjort någon skillnad egentligen. I VQ3 räcker det med en stabil rail +back och ha någorlunda koll på när items spawnar så kan du rentav ta de flesta på maps som ztn3tourney1 i en 1on1. Man ser så många gamla "OSP:are" som kör sin stil från VQ3 och blir totalt rövfuckade i 10 min non stop och sen kommer gnället 8) I know, cause I've been there before.
gah, glömmer alltid kommandot för att ta bort röken
Annars är det bara att ta
cg_enemymodel "whatever så länge det finns som /pm"
cg_enemycolor "vafan du känner för"
hm kan röken vara cg_projectiletrail? nä.. vetefan.
cg_noprojectiletrail
8)
Have you fasten your seatbelt?
It's your loss 8) kan inte vara många OSP servrar igång nu vad jag förstått när jag kollade serverlistan för de skandinaviska servrarna.
Haha, vad man än frågar så kommer CPM(A)-killarna in och försöker frälsa folk. Låter lite desperat i mina öron.
Sen när var antalet servrar ett mått på hur bra en mod är / hur kul man tycker den är?
Var och en spelar det man tycker är kul. Såklart.
Desperation eller inte, det handlar om att försöka få ihop den lilla Q3-community vi redan har. I och med att CPMA är modden som gäller nu framöver vad gällande turneringar, support etc så är det väl inte så konstigt att vi som spelar CPMA försöker få över resterande envisa OSP-spelare så inte communityn behöver vara så splittrad som den är.
Men har man inget intresse av bättre nätkod så man kan spela på mer rättvisa villkor, stöd för MVD, massor med nya features, ny och editerbar hud osv, så visst... spela OSP då om det är så mycket bättre. Ni är dock en minoritet som blir allt färre och själv hoppas jag bara att det beror på att folk använder sunt förnuft och går över innan dom slutar spela helt och hållet pga brist på spelare.
OSP och CPMA = Modifikationer.
VQ3 och CPM = Spelregler/Fysik/Gameplay.
VQ3 är den vanliga Q3-fysiken medan CPM är en tweakad version. VQ3 och CPM kan spelas i både OSP och CPMA (CPM i OSP är dock en äldre version).
För att spela VQ3 i CPMA, skriver man helt enkelt "/callvote gameplay VQ3" i konsollen för att få orginalfysiken.
Från början gjordes CPMA för CPM och OSP för VQ3, men på senare år stöder båda två modifikationerna de båda spelreglerna.
Förövrigt så kallas CPMA för "Challenge Promode Arena / OSP" nu för tiden, CPMA kan tankas här.
(Skrev förmodligen världens luddigaste text men )
"I don't rock and roll, I BURN!"