Delta CTF 1.0 Släppt!

Medlem
Delta CTF 1.0 Släppt!

Underbart, äntligen kan man lira ett ordentligt MP!
Hoppas nu bara gamla goa q2ctf-människor kryper fram och vågar sig på något nytt.
Jag vet att jag inte kan vara ensam om att sakna denna typ av MP, så kom igen för fan! :evil:

In på http://www.deltactf.com/ och tanka ner nu!

Behöver du en liten överblick?
Tanka då denna Guide.pdf och skumma igenom. 8)

Ge både Q4 och modden en chans, så kanske det kan bli lite liv i Q4-scenen.
Orka sitta på #Quake4All med den inbyggda CTFen och köra med helsjuka regler (som får en gammal q2ctf'are att skratta på sig!).

Nä, kom igen för farao!
Tanka, tweaka, binda å köööööööööör!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av AkirA:

Ge både Q4 och modden en chans, så kanske det kan bli lite liv i Q4-scenen.
Orka sitta på #Quake4All med den inbyggda CTFen och köra med helsjuka regler (som får en gammal q2ctf'are att skratta på sig!).

'

Herregud alltså. När Akira berättade reglerna för mig en dag när vi spelade deltaCTF heelt för oss själva trodde jag inte mina ögon alltså. Vad är detta? Vart ska de sluta? Detta börjar nästan dra sig lite mot cs-världen tror jag.

Man ska väl för fan ha kul när man spelar?! Inte ha nån diktator över sig som säger att man inte får göra si och så, självklart ska det finnas regler. Men shit alltså, någon måtta får det vara .. nu hamnade jag lite off topic känner jag.

BÖRJA SPELA DELTACTF, SKITSKOJ MOD.. GOGO!:up::up::up::up::up::up::up::up:


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Inaktiv

Jag är van med LMCTF(Q2)/Alliance(Q3) grapplehooken. Är den här inte likadan? Provade en gång men man var ju tvungen att byta vapen till hook och använda fire1 att skjuta iväg den med. Känns helt knas. Jag vill hooka med space.

Inaktiv

Det är så i lmctf/Alliance med binda fire till space också då så kan du grappla med space


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Inaktiv

Det har väl inte alls varit så i LM och Alliance? Där har man ju kunnat hooka direkt utan att byta något vapen.

Innebär detta att man inte kan hooka och skjuta t ex rockets samtidigt i Delta? :/

Om jag går runt med t ex RL och vill hooka. Kan jag binda hook+fire1 till space och på så vis använda hooken instantly med bara ett enda knapptryck på space? Alltså, när jag trycker ska hooken dra iväg på en gång. Inget vapendelay emellan?

Inaktiv

opsie, tänkte nog på lfctf eller vad det heter.. Off hand hook suger imo, tur att det inte blev en sådan


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Medlem
Inaktiv

Hur är det på dctf-scenen egentligen? Kommer det att hända något? :/ Skulle va så grymt kul med ett nytt "q2ctf" :heart::$


signatur

Have you fasten your seatbelt?

1
Skriv svar