instlations problem

Inaktiv
instlations problem

sätter i skivan så ståre typ would you like to install blabla...trycker yes sen händer inget:\

låter som ett typiskt problem. testat röra musen lite eller trycka på nån knapp? kanske hjälper, kanske inte. lycka till!

Inaktiv

Undrar om det funkar bättre om du kopierar över filerna från CDn till hårddisken och installerar därifrån?

Inaktiv
Skrivet av cern:

sätter i skivan så ståre typ would you like to install blabla...trycker yes sen händer inget:\

Välj utforska cd´n, välj sedan setup. problemet är att den vill ha dx 8, och det vill du ju inte installera.

Inaktiv

Om jag inte minns fel så beror framgången med installation även på vilket OS du har. Har för mig att det inte går att installera från skivan om du har WinXP och eventuellt även Win2000.
Jag tror att man ska kopiera ett antal filer från skivan istället och sedan byta namn på några filer så har man fixat det hela själv.

Jag hoppas att någon med bättre koll och bättre anvinsingar kan ge korrekta besked på hur det skall lösas.

Alternativet är om man kan kopiera hela Q2-katalogen från en installation på Win98 alternativt en kompis.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Inaktiv

quake och quake 3 funkar ju korrekt,tycker de e skumt de här men jag tesstar polarns data å jag mixtrar vidare:|

Inaktiv
Skrivet av Gandalf4i[+30:

"]Om jag inte minns fel så beror framgången med installation även på vilket OS du har. Har för mig att det inte går att installera från skivan om du har WinXP och eventuellt även Win2000.
Jag tror att man ska kopiera ett antal filer från skivan istället och sedan byta namn på några filer så har man fixat det hela själv.

Jag hoppas att någon med bättre koll och bättre anvinsingar kan ge korrekta besked på hur det skall lösas.

Alternativet är om man kan kopiera hela Q2-katalogen från en installation på Win98 alternativt en kompis.

Strange. Jag installerar alltid från skivan och har aldrig haft några problem med att det är XP. Men som sagt, jag öppnar skivan i utforskaren och väljer setup filen direkt på skivan. Borde vara samma sak som att kopiera filerna till hd och köra därifrån. Och gudarna skall veta att man kört in q2 några gånger genom åren

Hoppas det löser sig.

Medlem

Ligger inte hela Q2 färdigt på skivan, så man bara kan kopiera över? Var inte igår man hade orginal cdn framme.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

bara kopiera in allt från mappen "data" och sen ta bort skrivskyddet så är saken biff

1
Skriv svar