Medlem
Nya Patchen

Längtar!
Det nya "Vi försöker få alla CS noobs att lira Q4" spelläget har jag kanske inte så mycket för men det kan säkert vara roligt som variation, men de nya gameplay förändringarna verkar kunna vara riktigt trevliga.

Sen att de ombalanserar en del vapen, hoppas de drar upp skadan på Lightninggun on ner skadan på Nails/shotgun.

Nåja, ska bli skoj att få testa den nya patchen när den kommer.

Medlem

Nytt spelläge? Gimme some info :>

Medlem

[June 26]==========================================
So another month has gone by and as some of you may have seen in my latests posts in the QuakeCon thread, there have been some new developments on the 1.3 Point Release. Last week there was supposed to be a new build of the 1.3 patch available for me to test (both myself and with a small group of private testers). I, unfortunately, fell very ill Thursday night and wasn't able to go into work Friday. Today is Monday, I still really don't feel well yet, but anyone that knows me I typically go to work as long as I am able to actually stand up. So here I am, came in a bit earlier than anyone else so all is still quiet. I imagine that later today once Jason comes in, I'll be talking to him to find out if we received the new build for me yet.

This new build, I have personally deemed the "1.3 half-patch". Meaning that this is supposed to be the completed form of the first half of the patch, the part that has been made by a third party which includes a new gametype, new game settings, new maps and a few other things. This patch will be privately tested a bit while at the same time we here at id start adding in all the goodies that people have been wanting for oh so long. But, while the I say the patch is "half way done" that does not mean that it should take another X months to complete the patch. Our "half" shouldn't take too long at all.

Now I would like to make a request for all of those reading... Consider this perhaps your last chance to voice your opinions on what to put in this patch, but once again if there is anything people would like to stress for us to put into the 1.3 Point Release... have at it, right now, right here in this thread. Yes, we already have our old long list of features people have wanted, I'm not asking for a rehash cause its all been forgotten or set aside. But I would like to know if anyones priorities have changed, if maybe somethings are more important than others since this discussion was made.

I am tweaking the potential changelog and will be turning in all of this requests within 24-48 hours so that we can get to coding.

And that is for now, where we are with the 1.3 Point Release.
=================================================

[May 25]===========================================
Today there was a new build of the Quake 4 1.3 Patch. We spent some time playtesting the new content, playing about 8 matches in each gametype (Deadzone, Tourney, Team Deathmatch, Capture the Flag, Arena CTF, Deathmatch and then Deadzone again) -- playing on both some of the existing maps as well as a few of the new ones. In about 2-3 of the matches of each gametype we also tested the latest changes to the 'Buy Mode' option.

Things went well and the patch is shaping up. At least this portion of it. We still have a ways to go as all the new content in here is a second parties contribution whom is finishing up their work before handing it over to us for us to add our portion of the patch.

I'm highly looking forward to what's to come. The current new content additions seem to be well coded and crafted but also as many might suspect is definately going to be more welcomed and accepted by the casual player. In other words, I hope that 1.3 is a patch that brings the product to a new level -- bringing new content for casual players, gameplay adjustments for the competitve player and maps for everyone.

I can't answer many of the questions that people have atm. Is this or that in the patch? When will the patch be out? There simply aren't answers. id has discussed many of the changes and additions that we might consider for 1.3, but besides that our end of it has currently been in testing and perfecting the new content that is being provided by this unnamed second party.

Everything in this post has already been made public by others in the community. People have seen test servers running with Deadzone, with new map file names and have seen and posted several of the new cvars available in this portion of the 1.3 patch. I wish I could provide you all a closer play by play as to the makings of this patch, however, it is currently too early to do so. But I'll do my best to answer questions as things become possible to do so.

Medlem

Hmm, så man ska kunna köpa vapnen nu? Låter som en dålig ide. Det är ju det som är halva spänningne i q spel, att leta efter vapnen och slå sin motståndare till dem.

signatur

Videomupp

Medlem

bara i spelläget Deadzone

Inaktiv

Blir Q4 som CS då lägger ja ner skiten totalt!!!!

signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Faktiskt efter vad jag läst om ändringarna låter det som Q4 går ifrån CS mer i och med 1.3, snabbare rörelse och sånt.

Det enda som får det att verka som CS är Deadzone, men det är bra för att dra till några nya spelare som senare märker hur sug det är och börjar lira på riktigt.

Medlem

lite nyfiken på hur det kommer fungera, aja, det märker man väl

Inaktiv

Visst låter der svinbra att det kommer att bli snabbare, men "deadzone" hade d kunnat hoppat över...

signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Säger du nu men några öl senare med polarna så kanske det är riktigt roligt.

signatur
Inaktiv

kanske kanske
inget är omöjligt...

signatur

Inaktiv

Som jag sa i ett annat forum:

Jag tror på ID.. De har inget att förlora precis.. eller hur? Om dom nu skulle fucka upp spelet så blir ju inte alltför många ledsna eftersom det är väldigt få som spelar Q4. Det jag mer oroar mig över att ID kommer kanske ändra FÖR mycket, och då kommer de trogna q4 spelare whina och säga "uh, nu är det inte bra, jag gillade q4 som det var" - visst, det var roligt som det var när man lirade ensam på en server...

I alla fall ID's sista chans att rädda spelet antar jag, och dom har inget att förlora... Go ID!

Medlem
Medlem

Wohoo, tankar!

Inaktiv

Mycket bättre nu än 1.2!!!

signatur

Medlem

Hade faktiskt en riktigt trevlig upplevelse idag när jag lirade 2v2 Deadzone i Buy Mode.

När du väl köpt ett vapen kommer du även att ha det när du spawnar nästa gång.

Så du börjar med 1000 score och du kan välja att antigen köpa en shotgun för 300 eller en Nadelauncher för 600. Shotgunen är det givna valet här enligt mig.
använd sen shotgunen för att få några frags (1frag=800score). spara ihop score tills du har råd till en hyperblaster kanske, (1500) eller Lightninggun (2200) om du gillar den mer och kan klara en till frag.

Sedan kan du börja köpa armor eller spara upp till rocket/rail som båda kostar 2750. eller kanske till och med Napalm på 3500

Du kan även spendera score på 30 sekunders powerups
1000 för ammo regen
2000 för speed
3000 för Doubler
När du köper en powerup får hela ditt team powerupen i 30 sec vilken kan vara bra om du vill ta över deadzonen

Om du har en runa och står i deadzone får du även typ 50 score för varje poäng du tar åt laget.

2v2 var jäkligt roligt och jag antar att 3v3 skulle kunna funka med. Men deadzone med fler skulle kräva väldigt stora banor eller så blir det nog jäkligt rörigt.

Gillar den nya patchen starkt

Inaktiv

Yes. gillar också 1.3! Härlig movement osv. Deadzone moden är trevlig om man kanske spelar max 4on4.. mer än så, så blir det lite för slafsigt buy mode är inget för mig tyvärr så jag håller mig till servers utan. .. GG iD, finemang patch

Inaktiv

Diggar verkligen nya patchen men tyvärr är det fortfarande alldeles för få som spelar. När jag skulle testa buymode i DM hittade jag en server med vettig ping och den var tom.

Men kanske vänder det nu när Q4 faktiskt har blivit riktigt bra.

Inaktiv

Quake 4 med den nya patchen är bra, det verkar ha tagit fart på servrarna i alla fall. Hoppas id kommer med lite små fixar på lite små saker bara. Nu väntar jag på RA4. Rösta för Elqueffo till president!

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Diggar verkligen nya patchen men tyvärr är det fortfarande alldeles för få som spelar. När jag skulle testa buymode i DM hittade jag en server med vettig ping och den var tom.

Men kanske vänder det nu när Q4 faktiskt har blivit riktigt bra.

oj? fanns massor av public servers som var fulla igår från tidigt på dagen till 03:00 på natten så vitt jag vet. ASE suger för att hitta Q4 servers, testa SKq4 som är ett script för irc. funkar perfa. I alla fall så har det blivit en grym förändring i populariteten... undra bara hur länge det gäller

Inaktiv

Whorechild: Hm, måste jag kolla upp. Tack för tipset.

Skriv svar