Inaktiv
CFG-problem ?

Tänkte om någon kanske har ett uppslag på om det är något som kan strula med CFG'n som ger disconnect-problem.
Jag spelar lite Q2 och Q3 från sommarstugan. I Q2 går det alldeles utmärkt att spela hur länge jag vill, men i Q3 så disconnectas jag efter ca 10 minuters spelande.
Jag kan dessutom inte reconnecta till serverna utan jag måste gå ur Q3 helt och connecta via ASE igen, men då går det utmärkt bra att spela en 10-minutersperiod till.

Jag har Spray ADSL här i sommarstugan och jag får väl ut ca 125kbps. Min tanke först var att det var något med linan, men då borde det ju vara likadant när jag spelar Q2.
Tänkte då att det var något med CFG'n kanske. Nu har jag glömt alla fiffiga kommandon som kanske påverkar nätverkstrafiken så jag hoppas att någon kanske har några fräcka tips.

Jag har läst tråden om internetinställningar, men det gav tyvärr inget nytt under solen


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

nu vet jag tyvärr inte vad som kan vara för fel och om det ens är cfgn som orsaker det, men är inte sommarstugor/fritidshus till för att komma ifrån datorn, tvn och den vardagliga stressen? 8)

Inaktiv
Skrivet av astie:

men är inte sommarstugor/fritidshus till för att komma ifrån datorn, tvn och den vardagliga stressen? 8)

Mmmmmm, men fråga min fru hur avstressande det är med mig klättrande längs väggarna av rastlöshet ifall jag inte får göra lite som JAG tycker är kul emellanåt.
På kvällarna när man sitter med TV1, TV2, TV4 samta finska YLE som "underhållning" kan det vara kul att få spela lite som avkoppling.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

en polare hade samma problem för nåt år sen.... fast på lan... att ändra i cfg'n hjälpte inte då... men för han löste det sig efter en ominstallation...

Medlem

Det låter som det kan vara pb som bråkar, en manuell uppdatering kan hjälpa.
Kolla också vad servern har för krav på inställningar, man kan bli kickad ibland för felinställningar.
/iostream

Inaktiv
Skrivet av iostream:

Det låter som det kan vara pb som bråkar, en manuell uppdatering kan hjälpa.
Kolla också vad servern har för krav på inställningar, man kan bli kickad ibland för felinställningar.
/iostream

Ska uppdatera PB manuellt och hoppas på bättring. Vad gäller serverkontroll av settings så brukar ju de slå inom någon minut och dessutom med ett felmeddelande i konsolen. Jag får inget sådant utan efter ca 10 minuter så slängs jag bara ut och i konsolen är det inget som ger någon ledning.

Håller tummarna för PB. Tackar för tipset.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Inaktiv
Skrivet av Gandalf4i[+30:

"]

Skrivet av iostream:

Det låter som det kan vara pb som bråkar, en manuell uppdatering kan hjälpa.

Ska uppdatera PB manuellt och hoppas på bättring.

Nope, ingen förbättring alls. Orkar inte installera om allt igen så det får bli att spela Q2 för hela slanten istället.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Inte en aning om ifall det hjälper men i settings kanske du kan testa att ändra från vad-du-nu-har till 128kbps (eller vad det nu finns för alternativ).

Sen kan man ju alltid ta bort sin cfg så q3 får skapa en ny, på det sättet får man ju börja om från början så att säga.

Hoppas att nåt hjälper för jag blir upprörd när jag hör att du ska spela q2 istället för q3


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

1
Skriv svar