Då va det dax, HBQ + Clarcan lan, soon to come :)

Inaktiv
Då va det dax, HBQ + Clarcan lan, soon to come :)

Quake2 är det enda spelet som kommer spelas.

Prel helgen 4-6 agusti blir det av och det blir i Clarcans hemtrakter, dvs Enköping ( Korsängsgatan 68 ) och det ligger "en bit" nord-väst om Sthlm:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?PlaceId=2622294&Sea...

Det är en liten lokal som "bara" rymmer ca 35, kanske 40 personer om man klämmer lite. Men lan som lan, det är alltid jävligt skoj.

Det ligger i centrala Enköping så det är nära till matställen, krogar, systembolaget, osv. Det finns x antal toaletter i lokalen men det finns ingen dush :P, men det finns en idrottshall ca 5 minuters promenad bort för de som vill vara fräsha.

Priset är 200 kr /person.

Vi kommer köra 4vs4 samt FFA turnering då det troligtvis inte hinns med så mycket annat, ja vi som har lanat förr vet ju att det brukar ske ett och annat på sidan av.

Detta är bara en intresseanmälan men fortfarande först till kvarn, Alla som är intresserade får anmäla sig till mig via irc (quakenet) kanal: #HBQ eller maila mig på: jonasfundin@hotmail.com så ställer jag er på kö, sen när det är dax och allt kring lanet är spikat (inom 2? veckor), kommer jag kontakta er på mail eller irc så sköter vi betalning och sånt då.

/Spam & Clarcan

Medlem
Inaktiv

Avståndet mellan Malmö - Eskilstuna(som var det närmsta i tabellen) är 535 kilomter
lite långt för min del.. hade det varit lite närmre så hade jag kommit på stuts

Medlem

Vafan SPAM, släng upp ett lan i Uddevalla iställe, orkar faen inte ta mig till 08-trakterna.

Inaktiv
Skrivet av Spam|elit:

Quake2 är det enda spelet som kommer spelas.

Jag fullständigt KRÄVER att du försöker få dit Swen !!!!


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Inaktiv

Får hålla med Zorre, själv har jag 43 mil.. å zorre har typ lika långt

Medlem

Zakath, i augusti så bor jag i Malmö.)

Medlem
Skrivet av ZakatH:

Får hålla med Zorre, själv har jag 43 mil.. å zorre har typ lika långt

Jo tyvärr kan det ju kännas långt med 43 mil, men nu är det ju Q2 vi talar om och då är inga mil för långa....

Inaktiv
Skrivet av Clarcan:

... men nu är det ju Q2 vi talar om och då är inga mil för långa....

Vad är väl några quakemil när man ska till Quake2-LAN. Fixas ju lätt med lite tålamod.
http://web.telia.com/~u88706207/smileys/thumbup.gif


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

är rädd att även jag anser det vara för långt även om q2lansuget är enormt. bara i bensinpengar så blir det drygt 1200 t o r

ni får ha det så skoj som drar dit!

Inaktiv

Haha, just fan zorre.. du ska ju toffla iväg till malmö j a

Inaktiv

21mil är ju np. Ska jag ta med servern eller?

install quake2.exe > troligt.txt
echo he he jovisst nufan drar vi på lan
del troligt.txt
exit

edit:

antar klan HOR har en reserverad vip-sektion ifall man skulle ångra sig?

Inaktiv

Whohh, låter bra att ni planerar ett Quake 2 LAN. Kommer från hjärtat, för att om ni ordnar ett så slipper ju jag fixa upp ett nytt krångligt KnalleQuake.
Kan till och med säkert ta med mig någon/några från Boråstrakten om nu någon känner för att följa med.

/Crull-E

Inaktiv

crull-e jag tycker allt du ska fixa ett knallequake.. alla e helt sugna på ett lan.. tror det hade velat komma en hel del om chansen hade dykt upp..

Medlem
Skrivet av ZeZar:

crull-e jag tycker allt du ska fixa ett knallequake.. alla e helt sugna på ett lan.. tror det hade velat komma en hel del om chansen hade dykt upp..

Du verkar ha missat vad tråden handlar om kompis!

Inaktiv
Skrivet av ZeZar:

.. alla e helt sugna på ett lan.. tror det hade velat komma en hel del om chansen hade dykt upp..

Tråden handlar om ett LAN, men det duger inte åt dig p.g.a. avståndet till Malmö. Sedan vill du ha LAN för om det dök upp skulle många hoppa på ?

OK, OK, jag fattar att du antagligen menar att om det blev ett KnalleLAN skulle bl.a. du lätt åka ca 25-30 mil, men nu när det är LAN i Enköping så är det bättre att sitta och be andra fixa LAN som är nära dig.

Ett förslag vettja. Fixa ett LAN i Malmö själv. Då kommer ju massor av folk och dessutom kan du troligen se till att du har krypavstånd till LAN-lokalen. Borde väl vara fiffigt enkelt ?!
http://web.telia.com/~u88706207/smileys/wink.gif

Sen kan jag personligen inte riktigt fatta att det är en sån skillnad på ca 25-30 mil och ca 50 mil. Vill man på LAN och får chansen så är tidsskillnaden mellan de två alternativen ganska marginell.
Skillnaden är bränslekostnad om man har en törstig bil som kör på raketbränsle a la mordocais, för då blir det DYRT !!!
http://web.telia.com/~u88706207/smileys/bounce.gif


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

omg vad långt :Q iofs hade man kanske kunant samåka, men vafan :Q


signatur

u mad bro?

Inaktiv

ja mitt förra inlägg va kanske dumt..
men jag som enda q2 spelare i malmö regionen så då e det ganska dyrt att köra själv upp

Medlem

Runt 40 mil är ju ingenting, tar högst tre timmar. Jag hade 55 till senaste knalle, 40 till DH och 70 till Lund där jag var senast. Känns som att alla inte kan ha runthörnetavstånd. Vill man lira får man åka, vill man bidra får man åka.

Sen kan man ju sitta och gnälla på irc att folk borde styra upp lan till ett spel som varit dött det senaste 6 åren. Visa lite passion förhelvete.

Inte för att jag tänkt komma, det är alldeles för nära, måste vara minst 30 mil...HEHE

Medlem
Skrivet av ZeZar:

ja mitt förra inlägg va kanske dumt..
men jag som enda q2 spelare i malmö regionen så då e det ganska dyrt att köra själv upp

bor iofs i skåne själv, dock 7 mil österut ifrån malmö


signatur

u mad bro?

Inaktiv
Skrivet av optimizer:

Runt 40 mil är ju ingenting, tar högst tre timmar.

Ooooopti, 40 mil på tre timmar är en snitthastighet på ca 133 km/timmen. Betänker man viss stadskörning som drar ner det hela så stämplar du på kraftigt på motorvägen. Har du blyfot och vill konkurrera med Michael Schumacher ?
http://web.telia.com/~u88706207/smileys/wink.gif


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Jag fick en lapp med inbetalningskort på 1200:- av en vänlig blåklädd man på väg till det senaste GurkLAN'et. Sen kom det till en liten summa för 120 mil bensinpengar också. Det kostar att ligga på topp

Men, när man tänker tillbaka på hur glad Butcha var när vi spelade Q2DM3... så kan man inte mer än att säga att det var värt varenda krona

(Nu blir jag av med mitt 666 inlägg också)

Inaktiv
Skrivet av [eG:

Jyx"]Jag fick en lapp med inbetalningskort på 1200:- av en vänlig blåklädd man på väg till det senaste GurkLAN'et. Sen kom det till en liten summa för 120 mil bensinpengar också. Det kostar att ligga på topp

Men, när man tänker tillbaka på hur glad Butcha var när vi spelade Q2DM3... så kan man inte mer än att säga att det var värt varenda krona

U DA MAN !!! ... men nästa GurkLAN se till att polisen inte ser dig när du har blyfot !


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Inaktiv
Skrivet av [eG:

Jyx"]

(Nu blir jag av med mitt 666 inlägg också)

Rötet mannen!
Kul att se dig skriva, även om jag inte befinner mig i dessa regioner själv speciellt ofta..

För er andra som tar er tid och pengar till Q2 lanet, ha det riktigt svinkul!

Medlem
Skrivet av [eG:

Jyx"]Jag fick en lapp med inbetalningskort på 1200:- av en vänlig blåklädd man på väg till det senaste GurkLAN'et. Sen kom det till en liten summa för 120 mil bensinpengar också. Det kostar att ligga på topp

Men, när man tänker tillbaka på hur glad Butcha var när vi spelade Q2DM3... så kan man inte mer än att säga att det var värt varenda krona

(Nu blir jag av med mitt 666 inlägg också)

Du glömde bort dm1 va?

Medlem

Hade jag inte varit i Tyskland då(Wacken!) så hade jag åkt ner med fetto.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

sluta gnäll. när vi åkte till knallelan var det 80 mil tror ja. (borås-söderhamn) :>

Inaktiv
Skrivet av zekkor:

sluta gnäll. när vi åkte till knallelan var det 80 mil tror ja. (borås-söderhamn) :>

ska vi åka på detta zekkor? kör du?

Medlem
Skrivet av Gandalf4i[+30:

"]Ooooopti, 40 mil på tre timmar är en snitthastighet på ca 133 km/timmen. Betänker man viss stadskörning som drar ner det hela så stämplar du på kraftigt på motorvägen. Har du blyfot och vill konkurrera med Michael Schumacher ?
http://web.telia.com/~u88706207/smileys/wink.gif

Lite av varje i guess, funkar inte att sitta och dunka i 90-110.

12
Skriv svar