com_maxfps 200???

Inaktiv
com_maxfps 200???

jag igen...

läste denna: http://ucguides.savagehelp.com/Quake3/FAQFPSJumps.html

men fattade inte riktigt allt men ni är säkert bättre insatta i ämnet än jag som inte har rört q3 på 3 år.

vad ska jag ha det värdet på?

nu har jag com_maxfps 120 som jag trodde var det ända man har liksom...

Vad säger ni?

Medlem

Det verkar som om han förklarar varför man hoppar längre med mer fps.. Det står även högst upp att det inte är ett särskilt stort problem längre efter någon viss patch. Jag tror alla kör med 125 fps faktiskt, det kör jag själv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Ja kör 125, funkar prima!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Tvivlar på att du har en skärm som klarar av att köra i 200hz så det spelar väl ingen roll vilken max_fps du kör i q3 då?

Medlem

när jag började köra q3 hade jag 83 i maxfps.. men när ja köpte nytt grafikkort så blev de 125, och den har stått på det sen dess


signatur

shortbow.gif

Medlem

Själv vet ja inte va ja ska ha, började precis lira lite q3 igen men min skärm grejjar bara 85hz på 1024. Vad är ert råd, stå ut me lite flimmer me osync eller köra med 85fps? Datorn i sig mosar väl gärna ur sig de 3dubbla men skärmen suger ju =P

Inaktiv

Bulan, sänk upplösningen så att du kan lira i 120hz. Borde väl gå i 640x480 iaf, i värsta fall får du väl lira med 100fps i 100hz. Du bör inte använda vsync heller eftersom att bilden blir lite fördröjd då. Kort sagt, 125fps i 120hz och vänj dig vid lite tearing så ska det gå fint.

Medlem

Själv märker jag inget flimmer med "osync", kör på 125fps för extrafysik


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av Zeblon:

Tvivlar på att du har en skärm som klarar av att köra i 200hz så det spelar väl ingen roll vilken max_fps du kör i q3 då?

COM_MAXFPS ! :>


signatur

Have you fasten your seatbelt?

1
Skriv svar