DB - kan inte bli medlem!

Inaktiv
DB - kan inte bli medlem!

Tja,
Jag har ett litet (stort) problem, jag kan inte bli medlem i DB verkar det som.

Jag har prövat att dödat minst 5 olika gubbar men
det kommer aldrig någon när man sover och snackar med en

Så jag undrar om någon vet hur jag ska lösa detta.
Dom jag har dödat har varit slumpmässigt, typ folk i städer som jag dragit en pil i fejjat på dom precis framför en Guard.

Vet någon vad jag kanske gjort fel?

/wigge


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv

Det spelar roll vilka du dödar, har för mig att den du dödar måste vara helt "oskyldig". T. ex om du kör arenan, och gör mästarens quest innan du ska möta honom så gör han inget motstånd, och när du dödat honom så räknas det som ett mord, och du kan joina db.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Jo men jag har dödat mång oskyldiga, jag testade nu även att döda alla i det lilla kampingstället utanför kvatch + en guard. sen sov jag i 24h utan att någon kom till mig.

Fattar inte vad det är för fel


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv

Det ska komma upp ett meddelande när du dödat en oskyldig, så du behöver inte sova i onödan. Men kolla på din leveltjosan, där du kollar bounty osv. Det ska stå: Assaults - (?) t.ex sen Murders - (?). Står det att du har några murders så är det sannerligen skumt.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Assaults: 44
Murders: 10

Dvs, nått är skumt.


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv

Svar ja


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Ingen som vet hur jag ska göra för endå kunna komma med?

Är lite desperat


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv
Skrivet av wigge:

Ingen som vet hur jag ska göra för endå kunna komma med?

Är lite desperat

Låter helskumt. DB har ju dessutom de kanske bästa questerna, så det gör ju det hela ännu värre. Har faktiskt aldrig stött på nåt inlägg om den buggen, eller vad det nu är, tidigare.

Jag skulle göra ett inlägg på det officiella forumet - där är nog chansen att få hjälp större:

The Elder Scrolls Forums


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

"jag testade nu även att döda alla i det lilla kampingstället utanför kvatch + en guard"

Hehe, fy fan vilken ond jävel du är

Medlem

Då dödade du just den som kan träna en i Master Restoration. Iaf, när du mördar en ska det komma upp en text "Hidden eyes have seen your deed" eller liknande sen så ska du sova på ett /SÄKERT/ ställe, vad det nu innebär. Förmodligen någonstans där det inte är några andra människor i närheten eller utomhus.

Inaktiv

Jo jag har gjort en tråd på det officiella forumet nu, men dom hade aldrig hört talas om denna "bugg"

Svenpa: Jag sparade inte när jag slaktade alla där, gjorde det bara som test.

Tänkte såhär, jag vill ju jättegärna ha shadowmere, ingen som vet om man kan lägga till pollen genom consolen?


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Medlem
Skrivet av wigge:

Tänkte såhär, jag vill ju jättegärna ha shadowmere, ingen som vet om man kan lägga till pollen genom consolen?

spoiler:

detta skrivs i consolen:
Player.AddItem 00032BF4 1
eller
Player.placeAtMe 00032bf4
eller
Player.PlaceAtMe 00032BF4, 1, 128, 0
...
sitter inte på jobbet så jag kan inte prova

komihåg att göra en backup save bara

edit: markera texten för att se den


signatur

shortbow.gif

Medlem

Sket skum bugg. :/. Du kanske helt enkelt är för dålig på att mörda. :o!
Förargligt att det är just DB, som nån sa. Helt underbar questline, och helt underbart att lönnmörda folk.. mmh.. måste börja spela Oblivion igen. ><.

1
Skriv svar