hur bra är det egentligen?

Inaktiv
hur bra är det egentligen?

Till en början hörde jag saker om oblivion som lät som om det skulle vara en ny RPG-hit i WoW storlek.
Men jäklar vad besviken jag blev.

Jag undrar vad som är så bra med spelet? Varför fortsätter just du att spela det?

Lite negativitet:
- Modellerna buggar med ljus och hår.
- Modellerna har ofullständiga animationer.
- Varierande gameplay?
- Varierande combat?

Spelet verkar ha potential rent grafiskt, men uttnytjas det? Vattenet såg ju ut som i HL1 ffs!

Ställ spelet mot WoW, FF7 och Guild Wars hur bra är det då?

När jag såg min kompis spela en warrior påmindes jag av #Die by the sword.

Medlem
Skrivet av Gurre:

Till en början hörde jag saker om oblivion som lät som om det skulle vara en ny RPG-hit i WoW storlek.
Men jäklar vad besviken jag blev.

Jag undrar vad som är så bra med spelet? Varför fortsätter just du att spela det?

Lite negativitet:
- Modellerna buggar med ljus och hår.
- Modellerna har ofullständiga animationer.
- Varierande gameplay?
- Varierande combat?

Spelet verkar ha potential rent grafiskt, men uttnytjas det? Vattenet såg ju ut som i HL1 ffs!

Ställ spelet mot WoW, FF7 och Guild Wars hur bra är det då?

När jag såg min kompis spela en warrior påmindes jag av #Die by the sword.

Har du ens datorn som klarar av allt på max? Vattnet slår HL1 med hästlängder.
Oblivion är gjort för 360, och Beth. har aldrig varit bra på spelarmodeller/animationer. Dock så finns det en uppsjö med moddar, vilket varken Wow, FF7 eller Guildwars har. Finns redan bättre modeller, gameplay moddar och uppdrag. Antar att du inte brytt dig kolla i Modtips-tråden?

Oblivion är ganska unikt om man jämför med andra rpgn. Visst har spelet flera designfel, men det har nästan alla.

Medlem

"Ställ spelet mot WoW, FF7 och Guild Wars hur bra är det då? "
Hur menar du? Inget av spelen är ju ens lika. För det första är WoW och Guild Wars onlinespel vilket Oblivion inte är. Och FF7 är ett turbaserat RPG som är så långt i från open ended man kan komma. Oblivion är ju rena motsatsen. Och menar du grafikmässigt säger jag samma sak.

Oblivion är bra för att man kan göra vad man vill, när man vill. Om jag förstår dig rätt så menar du att det inte är något varierande gameplay? Det är ju just det spelet har då det finns så mycket mer att göra än att bara slåss.

Medlem

jag spelar föratt tycker det är roligt

finns ju hundratals småquests överallt att göra osv
att man kan spela både "god" och "ond" är ju också ett stort plus


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Gurre:

Till en början hörde jag saker om oblivion som lät som om det skulle vara en ny RPG-hit i WoW storlek.
Men jäklar vad besviken jag blev.

Jag undrar vad som är så bra med spelet? Varför fortsätter just du att spela det?

Lite negativitet:
- Modellerna buggar med ljus och hår.
- Modellerna har ofullständiga animationer.
- Varierande gameplay?
- Varierande combat?

Spelet verkar ha potential rent grafiskt, men uttnytjas det? Vattenet såg ju ut som i HL1 ffs!

Ställ spelet mot WoW, FF7 och Guild Wars hur bra är det då?

När jag såg min kompis spela en warrior påmindes jag av #Die by the sword.

Du kan inte jämföra ett SP RPG mot MMORPGs, de kan verka lika men har en helt annan typ av spelkvalité. Story är en oerhört central del i spel som Oblivion, där att läsa böcker, kolla alla quests noga och leva sig in i spelvärlden är ett måste för att riktigt kunna uppskatta spelet.

WoW, Guild Wars och andra MMORPGs tappar rätt snabbt den delen, då du spelat en del och vet det mesta om världen, så börjar det mest handla om att hitta rätt folk att spela med så man kan testa gränserna, skaffa den bästa utrustningen (Vilket i Guild Wars är bland det enklaste som finns) etc.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar