Nyss skaffat Morrowind

Inaktiv
Nyss skaffat Morrowind

Jahapp, så vilka moddar och sånt behöver jag?


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Hade ju varit en fördel att ens få igång spelet.......


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Kolla Crenshaw's utmärkta mod-lista. Fast, visst, först kan det ju vara en fördel att få igång spelet...


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Hehe, fått igång spelet iaf! Men ljudet fungerar inte som jag vill och jag fattar inte kontrollerna. I inventoryn så vill jag ju välja att ta på mig kläder och sånt som jag snappat upp, men kan inte. Inte vapen eller nåt. Sen vilken knapp är "attack" det är inte mouse1 iaf
Sen funkar inte ljudet nå vidare, i dialoger när jag går förbi folk så har jag dom inte..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Hehe, fått igång spelet iaf! Men ljudet fungerar inte som jag vill och jag fattar inte kontrollerna. I inventoryn så vill jag ju välja att ta på mig kläder och sånt som jag snappat upp, men kan inte. Inte vapen eller nåt. Sen vilken knapp är "attack" det är inte mouse1 iaf
Sen funkar inte ljudet nå vidare, i dialoger när jag går förbi folk så har jag dom inte..

Denna tråd kan nog hjälpa dig.

[http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=29]

Inaktiv

Har du köpt Oblivion eller Morrowind? Attack ska i vilket fall vara på mouse1 i båda spelen. Sen så är det inte många som har röster i Morrowind så det är inte konstigt om du inte hör något..

Inaktiv

Tackar båda, men hur funkar det där med inventoryn?


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Oops, sorry - det var Morrowind du skaffat. Glöm mitt förra inlägg.

Telesphoros' List o'Mods är en bra utgångspunkt för mods. Finns några stycken att välja mellan...


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Jag rekommenderar att du laddar ner något textur paket.


signatur

<3

Medlem

Och jag rekommenderar att läsa manualen för hur inventory fungerar.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Och jag rekommenderar Better Bodies.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Och jag rekommenderar Better Bodies.

Den och "better heads" samt "better beasts" är ren lycka. Spelet höjs till en gudanivå. Sen klarar man mainquesten och börjar leka med andra moddar.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Synd bara att stridssystemet är så undermåligt. Inte så kul att spela som fighter tycker jag. Men det kanske finns nån mod som fixar det också?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Finns mods för precis allt i MW. Även externa program som MW Enhanced som låter dig blocka manuellet eller lägger till combos osv.

Men för att komma igång med MW rekommenderar jag följande;

1. ThePal's inofficiella 1.62 patch.
http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=Mods.Deta...

2. Super Adventurers 3

3. Better Bodies

4. Någon av de många NPC-replacers.

5. En av moddarna som lägger till tomma hus.

6. Modden som låter dig inreda med möbler och flytta runt dom.
Furnishers eller Decoraters nånting.

7. Morrowind Crafting 2.0

Inaktiv
Skrivet av teX:

Finns mods för precis allt i MW. Även externa program som MW Enhanced som låter dig blocka manuellet eller lägger till combos osv.

Aha, det ska jag kolla upp. Låter intressant. Har Morrowind plus tilläggen återinstallerade sen ett år, men blev så frustrerad över en tidig strid att jag slutade alltihop. (När man blir oavbrutet stunnad av en överlägsen fiende, så att man inte kan göra någonting öht - bara sitta och titta på när man blir dödad.) Men jag gillar det egentligen. Ska ta tag i Morrowind när min Oblivion-besatthet lagt sig.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Morrowind comes alive är en bra mod...
och kom ihåg att du måste ta upp vapnet(eller knytnävarna)
på f(vanligtvis)

1
Skriv svar