Inaktiv
Hur gör ni?

Hello. I samband med att jag kommer att skapa en ny snubbe på Oblivion snart undrar jag också hur jag ska levla... Det finns ju trots allt flera sätt. Ett är ju att gå upp i grad så fort man kan, eller så gör man så att man försöker få 5+ bonusar så mycket det går... Jag tror jag kommer ta det som det kommer, men hur gör ni?

Inaktiv

Jag tar det som det kommer. Det kanske finns någon slags tillfredsställelse i att bygga den perfekta karaktären med +5 osv, men det behövs verkligen inte för att klara av spelet eller så. Snarare tvärtom. Nu talar jag om fighter och mage. Har inte spelat som ranger, t.ex, och där har jag stött på inlägg som säger att det kan bli ganska knepigt, så då kanske det är viktigare att planera.

Tror faktiskt aldrig jag fått +5, varken med min Level 24 Mage eller Level 35 Fighter. +3 som bäst.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Levla är inte så viktigt, och min snubbe kan verkligen inte, har uppåt 100 timmar och är på Level 16.. Men jag klarar mig för det


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Att levla är verkligen inget att sträva efter i Oblivion har jag surt fått erfara. Till skillnad från Morrowind där det faktiskt gick att stöta på en fiende som var svår även när man kommit upp i level. Jag är level 34 i Oblivion och det är urtrist att lira, då jag inte möter något som helst grymt motstånd längre. Visst jag kan ju alltid slänga min rustning och slåss med händerna, men det är ju inte speciellt lajbans


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Hm, jag tycker precis tvärtom. Jag slutade spela Morrowind efter typ 100 timmar (kommer inte ihåg vilken level) eftersom jag var så über att det kändes meningslöst. Inte för att Oblivion är särskilt svårt över Level 30, men där levlar ju fienderna med en, så det blir en aning jämnare motstånd överlag.

Gillade Morrowind, men som jag kommer ihåg det så var det frustrerande svårt i början, sen ganska perfekt balanserat i ett tiotal levlar - och sen förvandlades man till Gud.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Har så många hundra timmar i Morrowind så det skrämmer mig... däremot så är man efter level 30 i morrowind i princip odödlig också.

Blir så helt enkelt, då man har massa massa gold, enchantar all sin ubergear med snuskdyra enchants och sedan går ut i strid. Kör heavy armor, eftersom att på masterlevel (100) väger den inget, precis som light armor på samma och dessutom har du lite mer armorclass.

Konsten att få det svårare är att dra upp svårigheten i menyn... dra den till fullt så ska du se att det blir lite annat då man slåss mot 3-4 bandits med full glass/daedric samtidigt :>


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Att levla är verkligen inget att sträva efter i Oblivion har jag surt fått erfara. Till skillnad från Morrowind där det faktiskt gick att stöta på en fiende som var svår även när man kommit upp i level. Jag är level 34 i Oblivion och det är urtrist att lira, då jag inte möter något som helst grymt motstånd längre. Visst jag kan ju alltid slänga min rustning och slåss med händerna, men det är ju inte speciellt lajbans

Något som jag testade efter att ha spelat ett bra tag. Är uppe i level 49 nu. Testade en mod som gjorde att tjuvarna inte hade glass armour när man kanske var ute och red i skogen. Modden funkade gallant och man känner redan att man har någonting att göra eftersom man kan inte bara gå ut i skogen och leta efter en tjuv eller någonting liknande, döda dom och sedan ta deras glass armour. För mig blev det bättre i alla fall, då får man verkligen leta efter saker som man vill ha.

Inaktiv

Egentligen så kan man faktiskt klara sig rätt fint med en låg level, beroende på vad man springer runt med. Men annars brukar jag bara spela på, utan att riktigt bry mig om att öka någon skill. Men några tips, som många skulle ge, är ju att, om du ska resa någon stans, och det inte är alldelles för långt dit, hoppa hela vägen. Sen kan du kolla in GameSpy's artikel om Oblivion, visserligen har dom fusk, men ignonera dom och gå ner till Hints. Fina tips som hjälper en bra.

1
Skriv svar