Min BattleMage build l Hjälp mig!

Inaktiv
Min BattleMage build l Hjälp mig!

Hallå alla ni som kan det här med att skapa en grym snubbe ;). Efter att nu för några dagar sedan ha varvat Main Questen med en fighter vill jag nu satsa på fighter blandat med mycket magi :up:. Jag är likt många andra som spelar Oblivion en som vill att snubben ska bli perfekt och den här vill jag verkligen satsa gärnet på. Det vill säja, bli expert på skills, nå hög grad osv :O.

Problemet är att jag inte är något vidare på att göra bra builds, och där behöver jag er hjälp :%gt; ! Så här ser min build ut just nu:

Sex: Female
Race: Imperial

Specialization: Magic
Birthsign: The Mage
Class: egen

Major attributes: Endurance (?), Intelligence (?)
Major Skills: Blade, Block, Destruction, Conjuration, Athletics, Heavy Armor, Acrobatics.
________________________________________

Så... vad ska jag ändra? Om jag ska ha några önskemål så kommer jag söka efter Ebony Collection (Armor, Weapon och Shield dvs), även om det kanske kommer bli en liten utmaning. Jag är inte för att smyga osv. Vore grymt schysst om ni hjälpte mig med det här!

//Flarry

Inaktiv

Ja du. Det är på det här området som Oblivion sparkar röv. Även om du har en ren fighter så kan du göra om den till en mage utan att byta gubbe. Skilla bara upp dina magiska minor skills till expert. Skillnaden är att du levlar på major skills men inte på minor. Jag har en Tjuv-gubbe, men ska senare göra om den till en "mage", genom att skilla mina magiska färdigheter, och skaffa trollstavar.
Min RPG-stil är att göra min gubbe till en super-karaktär och utforska varenda liten del av kartan och göra alla guilds med olika stilar. Exempel, i mainguestet och i "fighterguild" så hade jag traditionell heavy armour men nu i "Theif guild" så klär jag mig som en tjuv (läder, och en mörk hood) och har enchantat kläderna i med "sneak" och "security" . Med samma gubbe.

Inaktiv

Jag spelar just nu med en mage som också ska kunna svinga ett svärd. Var tanken i alla fall. I praktiken kör jag pure mage utan armor. Väldigt kul faktiskt.

Kan se hur builden är här (vad hände förresten med mr. bears magiker?).

Så jag är ingen Battlemage-expert precis. Men jag kan rekommendera Illusion-skolan. Det är extremt praktiskt att ha tillgång till Invisible och Paralyze - passar säkert för en Battlemage också. Problemet är bara att Illusion styrs av Personality - som man gott klarar sig utan annars.

Conjuring är också ett måste och borde matcha en Battlemage bra.

Ebony är för övrigt klart snyggaste armorn. Skölden som gäller är Escuthcheon of Chorrol, men det vet du väl redan som fighter.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Tackar för båda svaren jag har fått. Känner mig lite säkrare nu :). Jag står dock precis innan öppningen till utsidan och tänker på om allt jag har valt är "rätt", men det är det nog ^^. Tack i alla fall

Inaktiv

Blev det som builden ovan?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Det blev nog en blandning av de båda. Inga större ändringar precis, det var dock en bra build du hade där ;). Jag kommer dock hålla fast vid att vara Imperial, de blir så grymt mycket snyggare än Breton när man jobbar på dem lite. Tack så mycket i alla fall

Inaktiv
Skrivet av Flarry:

Jag kommer dock hålla fast vid att vara Imperial, de blir så grymt mycket snyggare än Breton när man jobbar på dem lite.

Nu blev min fåfänga Breton-brutta Zoe skitsur.

Fast kort är hon. Drunknar i gräset.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

(vad hände förresten med mr. bears magiker?)

Ja du, har inte påbörjat den ännu. Fight Night Round 3 lades till i min 360 samling så jag har lirat det en del. Har dock skickat iväg min 360 till Tyskland på reparation nu (får ingen färgbild när jag kör på TV), så vi får se hur länge den är borta. När jag får tillbaka 360:n ska jag knalla ner och köpa Hitman Blood Money så jag kommer nog sitta med det (och FNR3) en hel del framöver, men så fort jag kommer in i Oblivion igen så blir det nog lite mage.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Urskäkta, Demiurg, antar att jag hade fel ändå. Din Breton-brutta Zoe är hur snygg som helst, särskilt håret och hårfärgen. Jag gillar dock andra typer av ansiktet, men det var snyggt det med :P! Bra jobbat :D!

1
Skriv svar