Hata Oblivion Gates...

Medlem
Hata Oblivion Gates...

Finns de inge snabbt sätt att stänga gates på? typ skriva in något i konsollen eller någe?

Börjar bli så trött på att dom poppar upp överallt och ser fula ut...

Inaktiv

Mods to the rescue! Jag har inte testat någon av dem själv:

NO MORE OBLIVION GATES

"this removes all non-quest essential oblivion gates. this is for all those people that hate those pesky and annoying little gates!!!"

http://www.tessource.net/files/cache/2581.html

FEWER RANDOM OBLIVION GATES

"This reduces the maximum number of random oblivon gates open at any time, as well as decrease the chance of one opening. In short, you won't see as many random gates with this mod, or even none at all if that's what you want. It comes in several 'flavours', all included in the zip."

http://www.tessource.net/files/cache/3586.html

Eller för den som tvärtom saknar dem när main questen är slut:

REOPEN RANDOM GATES

"Re-open the random Oblivion Gates after the Main Quest is over."

http://www.tessource.net/files/cache/2858.html


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Ni kan ju också testa att klara "main questen". Då stängs ju alla gates.
Då får man också en motivation att klara "MainQuest" och en logisk förändring på världen efteråt. Vilket jag tyckte passade in bättre.

Men nu har ju "Oblivion" öppnat portarna för alla fps-slaktare och nybörjar-rollspelare in i RPG världen. Det kan inte göras nått åt.

Inaktiv

Vilka ni? Jag bara tipsade om moddar. Har inga planer på att använda dem själv.

Håller delvis med dig (förutom din lite elitistiska ton - vad är det för fel på nybörjarrollspelare?). Liksom att re-open modden är ganska koko om man vill ha en logisk story.

Men, men. Oblivion är en sandlåda och folk får väl ägna sig åt att springa nakna och plocka svamp om det är det dom vill.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Gah, jag gillar dom inte heller, brukar ta minst en kvart för att få tag på dom där stenarna, annars hittar jag nästan inget av värde därinne, men jag vill ändå inte klara mq riktigt än för att ha möjligheten att gå in i en om jag skulle vilja, men jag vill aldrig och nu är jag förvirrad :<


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Själv är jag lite kluven inför dem. Tycker det är en skön atmosfär i Oblivion-dimensionen, men de är ju i grund och botten identiska, så det blir ganska snart en "been there, done that"-känsla i det hela.

Med min fighter rensar jag bort dem som finns runt städerna, så att jag slipper fps-dropp och ta omvägar på ställen jag ofta besöker.

Med min mage känner jag mig mer motiverad att få sigil-stenarna, efs. jag inte har nån armor och gärna vill enchanta min robe etc. Exploitar att det är random sigil genom att snabbspara just innan jag tar stenen och sedan reloada till jag får den enchantment jag vill ha. Because I'm worth it.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Jag tycker de är ganska tråkiga att spela faktiskt. Brukar köra på att smyga mig igenom större delen av gaten (och springa ovanpå lavan för snabbaste vägen) bara för att bli av med dem. Brukar sällan behöva döda ett enda monster, huvudsaken är ju att man får sigil stenen ocho eländet stängs.

/ LordDaimos

Inaktiv

Demiurg: "Håller delvis med dig (förutom din lite elitistiska ton - vad är det för fel på nybörjarrollspelare?). Liksom att re-open modden är ganska koko om man vill ha en logisk story."

Ursäkta min snobbiga attityd, men jag är så trött på det nybörjarvänliga gränsnittet i Oblivion , fast travel o sånt. Folk spelar igenom spelet som om det vore " Halflife" . Själv har jag tagit bort "fast travel" och tar god tid på mig att smälta spelet. Då känns det lika gigantisk som på den gamla Morrowind-tiden.

Medlem

Gör som jag. Enchanta en robe hood, boots, neckles och en ring med 20% chameleon. vips 100% osynlig. bara att gå in o sno dom.
Dock kör jag bara med det trixet i gatesen. För jag hatar dom jag med.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Gör som jag. Enchanta en robe hood, boots, neckles och en ring med 20% chameleon. vips 100% osynlig. bara att gå in o sno dom.
Dock kör jag bara med det trixet i gatesen. För jag hatar dom jag med.

Det räcker bra med tre prylar. Ring of Kahjit (35% Chameleon) och två valfria enchantade prylar med varsin 30% Chameleon (från Transcendent Sigill Stone). Med 95% Chameleon är du så gott som osynlig konstant. Och så en pryl med Detect Life 180ft så ser du alla på mycket långt avstånd. Det tar visserligen bort lite charm med spelet, men vill man bara få slut på alla Oblivion Gates så är det ett bra sätt eftersom de blir lite långtråkiga.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Jag tycker också det var jobbigt men alla gates men efter man har klarat

main questen och alla gates försvinner

så saknar man dem. Man tappade en ganska stor grej - visst är det skönt att man inte stöter på portar hela tiden men nu känns det lite trist.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rizzt:

Gör som jag. Enchanta en robe hood, boots, neckles och en ring med 20% chameleon. vips 100% osynlig. bara att gå in o sno dom.
Dock kör jag bara med det trixet i gatesen. För jag hatar dom jag med.

Det räcker bra med tre prylar. Ring of Kahjit (35% Chameleon) och två valfria enchantade prylar med varsin 30% Chameleon (från Transcendent Sigill Stone). Med 95% Chameleon är du så gott som osynlig konstant. Och så en pryl med Detect Life 180ft så ser du alla på mycket långt avstånd. Det tar visserligen bort lite charm med spelet, men vill man bara få slut på alla Oblivion Gates så är det ett bra sätt eftersom de blir lite långtråkiga.

mjo, sant. 30% är det ju på dom. och då jag gjorde detta hade jag ingen aning om Ringen man får av en av deadra gudarna. Så jag var tvungen o enchanta dom med 5 grand soul-stones.

Mjo, nu utan dom där gatsen känns det som spelet är slut på nått sätt. Jag känner mig ensam helt plötsligt i välden. :\

Medlem

jag är sjukligt anal så jag är bara tvungen att söka igenom varenda oblivion gate till 100% innan jag kan stänga den, tanken på att jag missat nåt värdefullt efter att jag stängt porten plågar mig :|8).


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

jag är sjukligt anal så jag är bara tvungen att söka igenom varenda oblivion gate till 100% innan jag kan stänga den, tanken på att jag missat nåt värdefullt efter att jag stängt porten plågar mig :|8).

Håller med till fullo, jag kan bara inte lämna en fiende levande efter mig det ska vara RENT när jag plockar ut sigill stenen


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Gör som jag. Enchanta en robe hood, boots, neckles och en ring med 20% chameleon. vips 100% osynlig. bara att gå in o sno dom.
Dock kör jag bara med det trixet i gatesen. För jag hatar dom jag med.

Hur encantar man dom till chameleon?

Inaktiv
Skrivet av johan.lindell:
Skrivet av Rizzt:

Gör som jag. Enchanta en robe hood, boots, neckles och en ring med 20% chameleon. vips 100% osynlig. bara att gå in o sno dom.
Dock kör jag bara med det trixet i gatesen. För jag hatar dom jag med.

Hur encantar man dom till chameleon?

Gå med i mages guild, få tillgång till arcane university, ha en chameleon spell och TADA!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Men skaffar du Chameleon via Sigill Stones så behövs ingen tillgång till det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Tack för hjälpen
har en fråga till , första gatenen i Kvatch är det någon som vet hur man kommer upp i tornet då?
för det är väl där sigill stonen är, en kompis sa det men hittar inte vägen upp.

Inaktiv

I Kvatch så får du väl hjälp av en pil på kartan va? Iaf, tänk såhär, du ska bara upp, upp, upp. Prova att gå in i alla rum och så, Upp ska du!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av johan.lindell:

Tack för hjälpen
har en fråga till , första gatenen i Kvatch är det någon som vet hur man kommer upp i tornet då?
för det är väl där sigill stonen är, en kompis sa det men hittar inte vägen upp.

Har för mig att du måste aktivera en bro för att nå de högre våningarna i tornet.


signatur

<3

Medlem

Du måste väl till en av sido tornen o snacka med en "human"o döda en snubbe med en nyckel. Så du kan öppna en låst-låst dörr.

1
Skriv svar