Problem med lvl anpassningen

Medlem
Problem med lvl anpassningen

Det här har det antagligen det pratas om i det oändliga men är det någon som har lite tips om hur man kan komma "ikapp" lvl anpassningen på gubbarna i spelet?

Har en thief char som jag smygit runt med, dyrkat lås osv, men inte krigat och härjat speciellt mycket. Detta har lett till att i stort sett knappt rugga pälsen på vargarna längre vilket vare sig är särskilt kul men också direkt förnedrande:)


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem
Medlem

ehm, bra fråga...Orkar inte starta upps spelet just nu men vad jag vet har jag sneak, Alchemy,light Armor, Blade och security (+ några som jag inte kommer ihåg) som primary skills...Sneak är master och alchemy inte långt ifrån...lvl 23 totalt


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem
Skrivet av Masus:

ehm, bra fråga...Orkar inte starta upps spelet just nu men vad jag vet har jag sneak, Alchemy,light Armor, Blade och security (+ några som jag inte kommer ihåg) som primary skills...Sneak är master och alchemy inte långt ifrån...lvl 23 totalt

Har du skaffat många x5 modifiers?

Bästa sättet att komma ikapp är väl att satsa på ett vapen, inte mer, då det tar längre tid om man ska ha två stycken. Antar att du har båda Blade och Marksman som primära attributer? Då kan det bli knepigt, då du inte kan öka dom utan att gå upp i level.

Hursomhelst får du satsa på x5 modifiers till Endurance, så du får mer liv, Sneak, eftersom du är tjuv, och Marksman eller Strength, beroende på om du kör med båge eller svärd/mace.

Inaktiv

Ifall du har mkt i sneak kanske 70-80 så kan du nästan få in 3-4 sneak slag på en fiende innan han märker att du är där.. det finns ju ett lätt sätt att träna upp sneak men det är ju upp till dig om du vill träna det på de sättet.. mitt tips är egentligen att du startar om din char.. Det är lite dåligt balanserat i ES serien.. heavy armor & Blades har typ alltid varit bäst.. och i Oblivion så är det ingen skillnad mellan Light och Heavy när du är Master.. ifall du vill smyga utan att märkas så är det bara att ta av díg skorna eller gå omkring i Cloth skor.. men som t.ex. i MW så var det helt random ifall du fick upp ett lås med lockpicks.. här så blir du bara bättre på att picka "auto" så du kan ha 10 i security och fortfarande vara lika bra vid 100.. Och eftersom det är ganska negativt att gå lvl iom att träna icke combat skills så skulle inte jag ha atletichs, security, acrobatics och några till..


signatur

Rail or Die

Medlem

Ok..förstår vad ni menar...har skaffat Dark Brotherhood armorn (båda) vilket ger ganska feta bonusar..Finns det fler att tillgå?

Det hade ju varit lättare att kanske starat om gubben, men har kommit såpass långt att jag absolut inte orkar göra om allt igen...


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Inaktiv
Skrivet av Masus:

Ok..förstår vad ni menar...har skaffat Dark Brotherhood armorn (båda) vilket ger ganska feta bonusar..Finns det fler att tillgå?

Det hade ju varit lättare att kanske starat om gubben, men har kommit såpass långt att jag absolut inte orkar göra om allt igen...

Allt går att orka jag skapade om 4 ggr innan jag blev nöjd.. och då glömde jag att spara alldeles innan utgången i början där man får välja ifall man är nöjd så jag har fått köra hela jävla början varje gång.. ah men jag tycker att det är värt det.. men ett tips är att inte göra samma saker som du gjorde med din andra gubbe.. dvs jag följde main questet direkt.. när jag skapade gubben jag blev nöjd med så lvlade jag i arenan dom 3 första lvlsn sen gick jag med i dark brotherhood och sedan thiefs guild sen började jag med main questet.. och jag brydde mig inte så värst eftersom det var ett tag sedan jag spelade just den delen.. umm jag skrev ganska mkt men jag bryr mig inte om du inte orkar läsa men det hadde ju varit värt typ


signatur

Rail or Die

Medlem

Sant att det skulle vara skönt att starta om, spelet är ju såpass stort att det ena spelet knappast blir det andra likt..Har dock lagt ner så förbannat mycket tid på min första gubbe samt ganska nöjd med den överlag, förutom att den får spö av allt då:)


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Inaktiv

Aj, det är en klassisk tabbe. att glömma skilla upp sina blade-skills. Skaffa umbra, så är du på ditt torra. Om du törs

Inaktiv

Tycker mer att det är en brist i spelet än en tabbe från spelarens sida. Hur ska man veta att om man levlar upp sina Stealth-skills så blir vargarna farligare? Hade kanske fungerat om man kunde lockpicka dom.

Medlem

Dra upp konsolen och skriv SHOWCLASSMENU. gör om gör rätt. Dock ska du ju inte en bra idé om man nu är lvl 30 eller liknande.

du har även SHOWRACEMENU (gör om din fula tryne)
och SHOWBIRTHSIGNMENU (är som det låter)

1
Skriv svar