Hus-fråga o skill-fråga

Medlem
Hus-fråga o skill-fråga

Vad kostar husen i olika städer o vad är den stora skillnaden på dom?

jag har inte ens fått nått än... =(

hur långtid tar de o bli master i skills?
e de olika på varje eller?

jag andvänder destruction massor o även conjuring...

men jag har som max 44 på dom...


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv

Ett bra förstahus är rucklet i Imp City. Kostar 10000. De andra är större, dyrare och i Skingrad får man tom en liten husa. Huset i Anvil är kopplat till en quest.

Ang. skills så har du väl mage-skillsen i minor om jag fattade rätt i Penga-tråden. Då går det kanske långsammare? För mig har det gått blixtsnabbt med Destruction och Conjuring som Major. Är Expert i Conjuring efter ett par timmars spel.

UPDATE: Tydligen är jag helt förvirrad om priset. Kostar tydligen 2000. Tyckte det var heldyrt när jag köpte det - men då var jag en fattig stackare som hankade mig omkring i Cyrodiil.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

rätt säker att det går segare o levla minor skills än major skills

om man vill "exploita" upp sina skills lite så går det att

göra en spell med typ 1-3 i casting cost i arcane university, typ bound nån armor @ self for 1sec eller lower nån resist @ self for 1sec, sen jamma fast en krona mellan {c} och {x} sen typ gå på bio lr nått

lite osäker på spoiler taggen men folk kansk inte vill veta


signatur

shortbow.gif

Medlem

Spoilertaggen är underbar, bland det bästa med nya FZ imho

Att bli master tar rätt mycket tid, har bara ett par skills på den nivån (Visserligen en del riktigt nära också) och jag är level 32 eller nått.

Husen är riktigt värda, däremot finns vissa problem, som att saker svävar ibland, eller att saker ramlar runt i displaycases då de sluttar neråt. Kunde ordnas tycker man, men men, det är bra ändå :>


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Ett bra förstahus är rucklet i Imp City. Kostar 10000. De andra är större, dyrare och i Skingrad får man tom en liten husa. Huset i Anvil är kopplat till en quest.

Ang. skills så har du väl mage-skillsen i minor om jag fattade rätt i Penga-tråden. Då går det kanske långsammare? För mig har det gått blixtsnabbt med Destruction och Conjuring som Major. Är Expert i Conjuring efter ett par timmars spel.

Kostar inte ImpHuset mycket, mycket mindre... eller misstar jag mig?

Medlem

Jo huset i imperial city kostar bara 2000. Duger gott och väl, lite mörkt där inne kanske. Största skillnaden på husen är väl endast utseendet och storleken.

Skills kan man träna upp hos en trainer för en summa om man har bråttom.

Inaktiv

Hm, ni har säkert rätt. Då har jag råd att köpa det redan med min nya mage-karaktär.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Finns det nån gräns för hur högt i skill man kan få? Känns som om att efter man nåt master så finns det ingen anledning att komma högre, men har nu ca 107 i Blade.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Finns det nån gräns för hur högt i skill man kan få? Känns som om att efter man nåt master så finns det ingen anledning att komma högre, men har nu ca 107 i Blade.

Har du nått master så kan du ju inte komma högre om du inte har en massa enchantade grejer som höjer dina stats. Men annars är master det högsta.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jo men finns det nån anledning till att det ökar även efter man är master? Har för mig att den gör det iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Jo men finns det nån anledning till att det ökar även efter man är master? Har för mig att den gör det iaf.

Det ökar väl inte efter att man är master? Förutom med enchantments och typ att man kan få några ectrapoäng som belöning för nåt DB-quest och så.

Lite diskussion om det här:
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=754


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Vad jag vet är då i alla fall huset i Skingrad det dyraste. Och som det låter är det i Imperial City det billigaste.
Vad jag kommer ihåg tror jag att förutom anvil, så är nog chorrol, skingrad och cheydinhal dom dyraste. I alla fall vad jag kommer ihåg.

Medlem

nej det är inte lönt att ha en amu med 25 i blade när man redan är master i det


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Vart var det man köpte sitt hus i Imperial City? Alltså, var nånstans köper man äganderätten till det...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Vart var det man köpte sitt hus i Imperial City? Alltså, var nånstans köper man äganderätten till det...

Imperial Commision, Market district. (nord-östra delen)

Medlem

Tack för svaret... höll på och bli galen... jag e på jakt efter ett eget hus i varje stad, och hade glömt var jag fixade det i Imp. City... i de flesta andra snackar man ju med de bestämmande deras närmaste...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar