Hur får ni pengar lättast

Medlem
Hur får ni pengar lättast

Jag är stämplad som den sämsta på att skaffa pengar.

hur gör man de snabbt?


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Enklast är väl att man bara plockar upp allt man hittar och sen säljer det nånstans, tex imp city. Så har jag fått ihop ca 100 000 nu (mer om man räknar med saker jag köpt såklart). Men jag har typ slutat plocka upp saker nu, sålänge det inte är nåt som är värt massa pengar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Göra drycker av svampar och allt annat man hittar. Gå in i vilken inn som helst och köp allt som kostar 2. Gör drycker av det och sälj...

Medlem

Jag blir bara så förvånad när man har sett folk som har miljoner guld o så...
hur fan klarar dom de... no life ey?


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Det är väl inte svårt... samal bara på dig saker som du verkligen behöver, och som är värt mycket pengar... en deadric cuirass kan ju inbringa lika mycket som handlaren har, om du har bra tradeskill... just nu får jag 1200 spetimer per cuirass... de flesta deadric saker väger en del, men det får man igen med pengar... nu väntar jag bara på att min merc. skill ska gå upp så man kan satsa pengar i affärer...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Jag är sämre vill jag lova


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Man behöver knappast 1 biljon pengar. Jag har typ 100 000 tusen nu och jag har ingen användning för det.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Man behöver knappast 1 biljon pengar. Jag har typ 100 000 tusen nu och jag har ingen användning för det.

Exakt. Jag har köpt alla hus som finns till salu och har typ 350 000 septimer. Om jag minns rätt var det samma "problem" i Morrowind.

Oblivion skulle behöva lite skitdyra, unika grejer som man bara kan drömma om i början. Lite som Baldur's Gate.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Att tjäna pengar är enkelt faktiskt, iallafall efter att man tagit sig till level 25+.

Då letar man reda på 2 större caves/dungeons med bandits i. Dessa kommer enbart att bära ebony, glass eller daedric och elven items. Döda alla, samla all gear i en hög och gör upprepade turer och sälj allt hos en merchant som gillar dig.

Upprepa på nästa cave sedan. Då du är klar med allt resande/säljande så borde den första caven ha respawnat igen.

Går att upprepa hur mycket man vill.. enkelt och sjukt bra med gold.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Att tjäna pengar är enkelt faktiskt, iallafall efter att man tagit sig till level 25+.

Då letar man reda på 2 större caves/dungeons med bandits i. Dessa kommer enbart att bära ebony, glass eller daedric och elven items. Döda alla, samla all gear i en hög och gör upprepade turer och sälj allt hos en merchant som gillar dig.

Upprepa på nästa cave sedan. Då du är klar med allt resande/säljande så borde den första caven ha respawnat igen.

Går att upprepa hur mycket man vill.. enkelt och sjukt bra med gold.

nu e de juh så att jag kör bara som lvl ett....
jag e mage så alla mina mage skills e minor så jag skall bli expert/master i alla dom inn an jag börjar lvla...

så då har alla fiender bara crap på sig...


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Well då går det knappt att dra in stora summor, du måste levla en del för att gubbar ens ska droppa nått bra, allt är levelbaserat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av sutten:

nu e de juh så att jag kör bara som lvl ett....
jag e mage så alla mina mage skills e minor så jag skall bli expert/master i alla dom inn an jag börjar lvla...

Lite OT, men jag fattar inte riktigt meningen med att "power-gama" på det sättet? Spelet är ju knappast för svårt på något sätt, snarare tvärtom. Om något skulle man ju snarare handikappa sig på något sätt.

Om det vore ett MMORPG eller exceptionellt svårt, så skulle jag kanske fatta poängen.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av sutten:

nu e de juh så att jag kör bara som lvl ett....
jag e mage så alla mina mage skills e minor så jag skall bli expert/master i alla dom inn an jag börjar lvla...

så då har alla fiender bara crap på sig...

kommer du inte få gimpad mana på senare level om du kör upp alla caster skills till 100 @ lvl1?


signatur

shortbow.gif

Medlem

Lär bli så då han bara kan öka max 5 points/level. Jag tar level up då jag kan, orkar inte sitta och hålla ut för max stats eller nått.

Carpe leveln!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

smyga in på dining room och ta alla silverföremål och sälja dom eller offra livet på The Arena

så gjorde jag när jag hade ont om pengar

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av sutten:

nu e de juh så att jag kör bara som lvl ett....
jag e mage så alla mina mage skills e minor så jag skall bli expert/master i alla dom inn an jag börjar lvla...

så då har alla fiender bara crap på sig...

kommer du inte få gimpad mana på senare level om du kör upp alla caster skills till 100 @ lvl1?

Men han kan ju inte köra upp sina skills till mer än vad han har i sina stats. har han 40 i agility kan han ju inte skjuta båge bättre än 40, så då måste han levla i varje fall, om du hänger med.

Medlem

Zhane det går visst, i Oblivion fungerar det.

Hade 100 i blades innan jag hade 100 i nån stat alls. Du kan levla en skill hur mycket du vill oavsett stats.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Eller gör man som jag gjorde - drog igång construction kit och skapade en helt ny shop i imperial city som hade lite mer guld och som sparar alla prylar som har sålt så man har möjlighet köpa tillbaks något man har råkat sälja av misstag...trist tycker väl många men jag tycker det är ganska praktiskt...

Medlem

Tycker hela saken med pengar är åt fanders i detta spel.

Folk snarkar i spelet om att dom sparat ihop 500 guld o lever gott resten av sitt liv. En annan bara matar in pengar och har över 500k i guld nu. Hur i hela? vad ska man med dom till? hur kan man överhududtaget bära omkring på så mycket guld. Och skulle jag inte kunna hyra min egen legion o storma IC o göra mig till kung med dom pengarna?

Nä, ett nytt ekonomiskt sytem skulle sitta fint i spelet. Och att saker kostar mer o att en annan hittar mindre. = svårar att få pengar.

Medlem

Håller med di Rizzt, jag sitter med nästan 400k och vet fan inte vad jag ska köpa; potions gör jag själv, rustningar och annat skydd hittar man på den lägsta bandit man stöter på i skogen och hus har man ju ingen nytta av annat än att spara alla skumma vapen som man ändå inte kan sälja för sitt rättmätiga pris. Man tycker ju att Bethesta (stavning) skulle märkt detta då dom förmodligen har spelat igenom spelet x-antal ggr på dom 4år det tog att utveckla det...


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Om man vill ha pengar fort så kör area i Imperial city


signatur

Jonas

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

nu väntar jag bara på att min merc. skill ska gå upp så man kan satsa pengar i affärer...

Har du tillgång till Arcane University (Mages Guild)? Då kan du ju göra egna spells:

Jag orkade iaf inte vänta på hög Mercantile (rör sig så otroligt sakta ju) så jag tillverkade en custom spell "Instant Master Merchant" som (om jag minns rätt) gör Fortify Mercantile 100 och Fortify Personality 100 i några sekunder... Därefter går det utmärkt att investera hos diverse handlare med hjälp av den.

Funkar extra bra i kombination med en kortvarig "Charm 100"-spell. Trevliga prisnivåer då...

Fast "Fortify Mercantile" lär dock inte funka så bra med "Unofficial Oblivion Patch" enligt uesp.net.

Inaktiv

Detta är antaglien inte den snabbaste men om du har blivit vampyr så kan du lika gärna köra på bli vampyr och sen när du har fått motgiftet av en tant så ska du ge det till counten i skingrad och så får du en reward i pengar (som varierar i vilken lvl du är i ) sen så kan du forsätta trycka på reward. Samlade på mig omkring 500k annars är Rissens förslag det jag skulle kört på

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

Göra drycker av svampar och allt annat man hittar. Gå in i vilken inn som helst och köp allt som kostar 2. Gör drycker av det och sälj...

Japp, väldigt bra knep. Jag fast-travlar runt mellan kanske 4-5 av de största farmarna o plockar upp allt som växer runt omkring. De blir helt sjukt mycket, flera hundra växter man sen gör potions av

O ju bättre du blir desto mer får du för dryckerna Och du blir bättre riktigt fort!

Om du håller på med efficency-leveling, eller vad man kallar det, är detta kanske inte så smart ... men aja ^^


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Innan lvl 25 så samlade jag nästan på mej allt typ som rat-meat å sånt skit men nu behöver man ju inte typ plocka upp något annat en daedric grejerna.:P

Medlem

Jag är level 26 med min nuvarande char och har.... mellan 150k och 175k hela tiden, utan att plocka annat än det absolut bästa jag hittar vad det gäller items. Och på det så kör jag med tungt enchantad daedric armor/weapons som kostar brutala summor att reparera och ladda om, och köper hus till höger och vänster för fantasisummor.

Fram tills level 15 är pengar nått man märker av, efter 20 blir det oviktigt och runt 25+ så går det verkligen inte att göra av med allt känns det som.

Hur som helst, kanske skulle ge ett tips på hur man skaffar lite pengar i starten också: Plocka allt som du hittar, och har du inte tid/möjlighet att sälja saker då du har "fullt inventory" (Sakerna väger max av vad du kan bära) så gå vidare och leta mer, hittar du bättre saker så kasta de billigare.

Att göra missions för Dark Brotherhood ger bra med gold i starten om man har en sneakerchar, eller vet exakt hur uppdragen fungerar.

Andra factions är oftast svårare pengamässigt, Fighters Guild och Mages Guild har ett par quests som verkligen är långa, jobbiga, tråkiga och underbetalda att ta sig igenom på vägen mot toppen.

Som så många andra sagt före mig, Arenan i Imperial City är också ett mycket bra ställe att tjäna stora pengar på tidigt i spelet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

om du inte har något samvete så ska du leta upp en snubbe som heter dorian han bor i plaza området i huvudstaden, vad nu den heter. när du har hittat han så ska du ge han massa pengar så att han gillar dig. När du har gjort det ska du slå han så att han börjar jaga dig, då ska du springa in i hans sovrum och stänga dörren. Då slår du ihjäl han och tar pengarna i han har för dom tar aldrig slut så det är bara att trycka tills man är nöjd men man ska inte trycka på ta allting samtidigt för då låser sig spelet.

1
Skriv svar