Guildmaster [kan innehålla spoilers]

Medlem
Guildmaster [kan innehålla spoilers]

Tja, nu är man guildmaster i alla gillen, utom blades (som jag håller på att avsluta)...

Det känns lite tråkigt att man inte har något inflytande som guildmaster, jag kan inte kommendera mina undersåtar ett jäkla jota =/

Det hade varit roligt att kunna styra och ställa lite i mages guild, t.ex. sparka ut alla apprentices som, trots 100 i standing behandlar mig som om jag vore skräp när jag går förbi dem. Jag är deras Arch-mage för bövelen!

Battlemages har samma dialog som första gången man kliver fram till arcane university som ny mages guild-rekryt.

"Åh, så du är den där nya i gillet... vi gillar arch-magens nya regler, blah blah blah"

-Jo, stolpskott, jag är arch-mage, och den förre arch-magen du snackar om är död, du borde sparkas för din oförmåga att hålla dig uppdaterad. Kanske arch-mage roben jag har på mig borde hintat lite i alla fall?

Såna här missar gör att jag blir frustrerad med det här spelet, för även om det inte går att styra och ställa som jag vill, så bör åtminstone alla mages i gillet begripa att killen i arch-mage roben troligtvis är deras boss.

Och nu snackar jag bara om Mages guild... thieves guild vill jag inte ens gå in på... det är som om den nye "Grey Fox" var en slumpmässigt utplockad landsidiot.

"Åh det är en ära att träffas... ja, förresten, vi tar fortfarande fem guld per dyrk, och om du frågar om Thieves guild, så säger vi samma sak till dig som vi säger till en nyrekryterad idiot."

Överlag så är Oblivion ett underbart spel, men såna här detaljer retar verkligen gallfeber på mig.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Håller med dig. Jag är Arch Mage men har absolut inget inflytande. Hallå, jag har blivit Arch Mage. Throw me a f*cking party.

Iofs hade man inte det i Morrowind heller, men där fick man iaf ett grymt mäktigt halsband som regenererade hälsa helatiden.

Medlem

Hur börjar man med Blades Guilden?
Vilka Guilds finns det?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Blades hör väl till main questet? Håller med dig fisk, rätt kasst att det inte händer ett skit. Hade ju varit kul om man kunde tillåta necromancy igen t.ex. eller övertala nya att joina dark brotherhood när dom ligger och sover. "Nej gå till en staty istället och hämta en lista, du får inte ens utföra uppdragen själv för du är boss". äsch

Medlem

Jo jag hade för mig att det tillhärde MQ, men vilka andra guilds finns det då?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar