Ny karaktär (behöver lite hjälp)

Medlem
Ny karaktär (behöver lite hjälp)

Eftersom jag råkat ut för buggen på "Cheydinhal Recommendation"-questet funderar jag på att lägga min huvudkaraktär på is tills det släpps någon uppdatering som fixar buggen (kör 360 versionen), så nu funderar jag på att skapa en ny karaktär.

Har tänkt att jag ska köra en lite mer magicker inriktad karaktär den här gången, dock inte endast magi.

Citat:

Race: Breton
Sex: Male
Birthsign: The Mage
Class: ???

Specialization
Magic

Favored Attributes
???

Major Skills
Acrobatics
Armorer
Blade
Conjuration
Destruction
Light Armor
Restoration

Sorted by Primary Attribute
Strenght: Blade
Endurance: Armorer
Willpower: Destruction, Restoration
Intelligence: Conjuration
Speed: Acrobatics, Light Armor

Jag är jäkligt pedantisk av mig och vill att allting ska vara perfekt. Kan sitta i timmar och klura på vilket namn min karaktär ska ha (vilket jag troligtvis kommer göra den här gången också). Dock är det en sak jag inte kan komma på själv den här gången och det är namnet på klassen. Vad skulle ni namnge den här klassen? Skulle också vilja ha lite hjälp med att välja attribut. De lutar mest åt Willpower och Speed, eller vad tror ni?

Tror ni att de här egenskaperna som jag har valt passar bra ihop med en Breton? Något jag bör ändra enligt er?

Citat:

Attributes
Male
+10 Intelligence and Willpower
-10 Agility, Speed, and Endurance

Female
+10 Intelligence and Willpower
-10 Strength, Agility, and Endurance

Skills
+10 Conjuration, Mysticism, and Restoration
+5 Alchemy, Alteration, and Illusion

Traits
Fortify Maximum Magicka (constant: 50 pt. Self)
Resist Magicka (constant: 50 pt. Self)
Shield (daily: 50 pt. Self for 1 min.)

Kanske blev lite väl långt men som sagt, jag jävligt pedantisk av mig och kan inte spela om jag inte är 100% nöjd med allting. :>


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ser inget jag skulle vilja ändra på, har själv tänkt köra liknande gubbe, men med båge istället för svärd. Blev riktigt sugen att springa runt i en sån här (andra från vänster).

Namnet på klassen är svårt, kommer aldrig på något som passar.

Inaktiv

Funderar på något liknande för min nästa karaktär. Det ser bra ut tycker jag. Möjligen är väl High Elf snäppet bättre för en mage/fighter, men det är ju en fråga om vad man gillar också och inte bara stats.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Funderar på något liknande för min nästa karaktär. Det ser bra ut tycker jag. Möjligen är väl High Elf snäppet bättre för en mage/fighter, men det är ju en fråga om vad man gillar också och inte bara stats.

Tänkte samma, men Resist Magicka 50 poäng är nog värt 50 magicka, speciellt om man inte kör pure mage. Shield är nog också bra att ha ibland.

Medlem

Ett tips om man vill göra en ny gubbe är att ladda ner detta verktyg:
http://www.tessource.net/files/cache/3266.html

Med det kan man lätt se alla möjliga settings och grejer utan att behöva gå in i spelet och fixa.

Bild på programet:
http://www.tessource.net/files/image.php?id=1731


signatur

<3

Medlem

Fick lite tid över idag så jag tog mig tiden till att skapa karaktären. Nu kan jag dock inte bestämma mig om jag ska välja Blunt eller Blade som major skill. Vad tycker ni? Ska ju, som jag skrev i första inlägget, försöka använda magi en hel del med den här karaktären. Vad passar bäst till magi? Blunt eller Blade?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag håller som sagt på med en snarlik build och röstar på Blade. Mycket pga estetiska skäl, efs jag tänkte köra med robes och tycker en Daedric dagger ser rätt coolt ut till det.

Men sen är ju blades lättare än blunt också - vilket nog inte är så dumt efs en magiker inte orkar släpa på så mycket prylar som en fighter.

Sen har jag läst att Armorer är lite dumt att ha som Major Skill, efs man levlar för snabbt då. Men jag vet inte.

Ursäkta om jag hi-jackar din tråd en aning, men så här ser min karaktär ut på skiss-stadiet. Jag är kanske inte perfektionist riktigt, men däremot är jag lite smånervös för hur hon ska överleva mot Clannfears och annat oknytt, så jag vill inte göra några uppenbara handikappande val. Tar gärna emot tips.

Citat:

Race: Breton
Sex: Female
Birthsign: The Apprentice
Class: Razormage [?]

Specialization
Magic

Favored Attributes
Intelligence, Willpower

Major Skills
Blade
Alchemy
Alteration
Conjuration
Destruction
Illusion
Restoration

Lite handikappande att vara tjej, men så får det gå. 10 p mindre i Strength vägs inte upp av 10 p extra i Speed.

The Apprentice verkar inte vara så dumt till en Breton? Weakness to Magicka 100% vägs nästan upp av rasens Resist Magicka 50% - och så får man 100 + på Magicka som inte är helt fel antar jag?

Annars är jag mest osäker på Major Skills. Är Illusion nåt att ha? Efs det styrs av Personality känns det lite udda. Kanske skulle byta ut det mot nåt annat?

Är ganska nyfiken på Alchemy - men är det värt att ha som Major Skill? Lite osäker där också.

Och till sist får gärna nån som spelat som Mage komma med strategi-tips. Det kommer jag nog att behöva...


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Skulle inte ha alchemy som major. Man måste hela tiden akta sig för så man inte levlar och missar modifiers, om man spelar på det sättet alltså.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Skulle inte ha alchemy som major. Man måste hela tiden akta sig för så man inte levlar och missar modifiers, om man spelar på det sättet alltså.

Tack för tipset, har tagit bort Alchemy nu. Har en tråd på det officiella forumet, med ganska bra råd:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=435349

Så här ser min uppdaterade Razormage ut:

Citat:

Race: Breton
Sex: Female
Birthsign: The Apprentice
Class: Razormage

Specialization
Magic

Favored Attributes
Intelligence, Willpower

Major Skills
Blade
Block
Alteration
Conjuration
Destruction
Illusion
Restoration


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Ser inget jag skulle vilja ändra på, har själv tänkt köra liknande gubbe, men med båge istället för svärd. Blev riktigt sugen att springa runt i en sån här (andra från vänster).

Namnet på klassen är svårt, kommer aldrig på något som passar.

Är det en mod .. Armorna dvs?

Medlem

Bästa battlemage-rasen är väl ändå Dark Elf?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Efter att ha läst tråden på den officiella sidan som Demiurg länkade till funderar jag på att byta ut Light Armor mot något, men vad vet jag inte riktigt. Eller ska jag behålla den? Funderar lite på Armorer också, ska jag behålla den som major? Agh... svårt att bestämma mig nu. :>

EDIT:

Citat:

Specialization
Magic

Favored Attributes
Willpower, Intelligence

Major Skills
Acrobatics
Athletics
Blade
Block
Conjuration
Destruction
Restoration

Jag vet inte, ser det bra ut? Jag vill ju ha en mer magi inriktad karaktär den här gången, men inte en helt renodlad magiker. Bara för att jag vill köra mer magi betyder ju inte det att jag endast behöver ha magi skills som major, jag kommer ju fortfarande kunna använda de andra magi skillsen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Ryssen:
Skrivet av Crenshaw:

Ser inget jag skulle vilja ändra på, har själv tänkt köra liknande gubbe, men med båge istället för svärd. Blev riktigt sugen att springa runt i en sån här (andra från vänster).

Namnet på klassen är svårt, kommer aldrig på något som passar.

Är det en mod .. Armorna dvs?

Jopp, du kan hitta den i mod-tips tråden, första sidan. Inte prövat den dock, har inte spelat Oblivion på länge nu, datorn pallar inte.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Efter att ha läst tråden på den officiella sidan som Demiurg länkade till funderar jag på att byta ut Light Armor mot något, men vad vet jag inte riktigt. Eller ska jag behålla den? Funderar lite på Armorer också, ska jag behålla den som major? Agh... svårt att bestämma mig nu. :>

EDIT:

Citat:

Specialization
Magic

Favored Attributes
Willpower, Intelligence

Major Skills
Acrobatics
Athletics
Blade
Block
Conjuration
Destruction
Restoration

Jag vet inte, ser det bra ut? Jag vill ju ha en mer magi inriktad karaktär den här gången, men inte en helt renodlad magiker. Bara för att jag vill köra mer magi betyder ju inte det att jag endast behöver ha magi skills som major, jag kommer ju fortfarande kunna använda de andra magi skillsen.

Jag är nog inte rätt person att bedöma det, efs jag är en magi-newbie, men efter att ha testat min version ett tag så misstänker jag att du kommer att levla löjligt snabbt om du har Acrobatics och Athletics som major. Åtminstone om du har always run på och hoppar runt á la Quake som jag gör.

Min version är kul än så länge, men den levlar supersnabbt av Conjuration (har nästan alltid min lilla Zombie bredvid mig) och Destruction. Hade jag haft A och A som major också, så hade jag nog varit på Level 10 redan vid Weynon Priory.

En annan iakttagelse är att det är aningen lättare att spela som magiker än fighter. Åtminstone än så länge. Min Zombie röjer runt medan jag står och petar naglarna.

Ser fram mot att bli bättre på Illusion. Verkar kul att vara osynlig och slänga Paralyze på folk. Rätt bra start på en strid skulle jag gissa. Varför har du inte Illusion som major?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Kollade runt ännu mer på olika sidor och bytte skills, bytte tillbaka, bytte, tillbaka, bytte... ja ni fattar. Till slut gick jag tillbaka och bytte ut Acrobatics och Athletics mot Alteration och Illusion. Tog en lite snabbtitt i den här tråden och såg att jag nu har samma major skills som Demiurg har. Så... hur går det för dig? :>

Det enda jag behöver nu är ett namn till klassen, vilket jag har svårt att komma på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jo tack, det går nästan FÖR bra. Fick för mig att det skulle vara lite mer utmanande att vara Mage än Fighter, men än så länge är det nästan löjligt enkelt.

Har iofs inte kommit så långt. Är Level 7 på väg till Kvatch, men jag har redan blivit Expert på Conjuration, vilket gör att jag kan frammana Daedroths och Skeleton Heroes t.ex. Och efs alla monster verkar vara inställda på att i första hand attackera mitt monster, så blir det som sagt nästan fånigt enkelt och dessutom ganska passivt. Försöker hinna med att slänga några Blazing Spears innan det är för sent. Största utmaningen hittills var när min egen Daedroth anföll mig efter att jag råkat träffa den. Då låg jag lite risigt till. Annars är det väldigt sällan jag ens blir skadad öht.

Tycker nog att A.I.:n är lite väl dum vad det gäller frammanade monster. Det är helt OK att vargar och andra bestar attackerar den i första hand, men en Vampire Patriarch borde väl vara smart nog att fatta att det snarare är jag som är problemet och inte min Zombie. Men inte.

Ska nog också gå över mer till Touch-spells vad det gäller Destruction. Dels är det lätt att missa fireballs och dels struntar fienderna i en när man har ett frammanat monster, så man kan lika gärna gå fram till dem och attackera.

Blade känns ganska bra att ha även om jag inte använder det så ofta. Känns coolt att nästan tjurfäktningsaktigt avsluta strider med ett väl avvägt svärdhugg.

Block har jag knappt använt öht. Men i längden blir det nog inte så dumt. När jag får mer Shield och sånt på mig tänkte jag nog ge mig in i striderna mer med svärd - om inte annat för att få mer omväxling.

Illusion använder jag alldeles för lite. Ser som sagt fram mot att använda invisibility och paralyze.

Än så länge har Magickan inte ens varit i närheten av att ta slut nån gång, så jag tror att Breton/The Apprentice är en ganska bra mix.

Kort sagt: Det verkar vara en bra build och är ganska kul, men alldeles för enkelt än så länge. Och lite för passivt på något sett. En fighter är mycket mer up close and personal och känns mer involverande. Men så spelar jag nästan bara fps annars också.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

1
Skriv svar