Saker försvinner för mig!!

Medlem
Saker försvinner för mig!!

Det är så att ibland när jag har lastat över grejer ifrån min inventory till ett skåp i mitt hus så kan det hända att en grej bara försvinner.

Ska ta och förklara lite:
Har precis gjort en quest, det blev mycket dyrbara föremål efter fiender och så, jag tar med mig allt jag får plats med, fast travlar till mitt hus i anvil och lastar av sakerna i ett skåp och sedan fast travlar tillbax för att hämta resten. Så gör jag ett par rundor tills alla godsaker är i mitt hus. Sen märker jag att en deadric artifact(en hammare) helt plötsligt är borta, den grejen jag precis fått efter att jag gjort questen, letar runt i alla skåp men den finns ingenstans.

Jag laddar då sparpunkten då jag precis blev klar med questen och då har jag hammaren i min inventory, jag gör om hela processen med att lasta av och komma tillbax för att ta resten och när jag är klar denna gång finns min hammare i skåpet jag la det i, men denna gång märker jag ett ett deadric svärd är borta och laddar samma sparpunkt som tidigare för att vara säker på att jag värkligen hade ett sånt svärd, och visst fan hade jag det :O.

Nu tänker jag, "detta måste vara en bug..." så jag testar lite och kommer fram till att ibland när man lägger över grejjer till nåt så kommer det inte alltid fram, helt stört. Jag testa att lägga över en bunt pillar till ett skåp, sen stängde jag menyn, öppna skåpet och de fanns inte där :evil:, varken i min inventory, på golvet eller i skåpet :(, de hade helt enkel bara försvunnit .

Någon som upplevt samma grej eller bara tappat bort en grej? Deta är ju riktigt dåligt då man kan bli av med väldigt värdefulla föremål eller grejer som är helt unika.


signatur

<3

Medlem

Jag har förlorat EN HEL låda med goa grejjer. Rätt som det var, var den bara TOM. Fast denna lådan fanns inte i mitt eget hus utan i en låda inne på Fighters Guild som jag är med i.

Någon sa att DET finns INGA garantier för förvaring någon annanstans än i ditt eget hus, men det var ju just det det var i ditt fall...låter onekligen som en bugg.

Säker på att du låste dörn till ditt hus när du gick?

Medlem

Ja bestulen på grejerna kan jag ju inte ha blivit iaf :)(om man kan bli det), jag lämna aldrig huset utan när jag öppna ett skåp och skulle ta ur en grej som jag visste att jag sekunden tidigare hade lagt där såg jag att det var borta, totalt, detta är ju med all säkerhet bug eller så är jag ovanligt borta i huvudet och har helt fel.
Kan ju vara så att spelet buggar när man ska lasta över mycket prylar på en gång, för det var det jag gjorde de gånger jag märkt att vissa grejer inte "överfördes" till skåpet.


signatur

<3

Medlem

Har nu fått reda på att det är en känd bug som alla kan råka utför, det positiva är det grejerna inte försvinner helt utan det finns kvar där man lagt dom men de syns inte i menyn.

Edit: men va fan, kan ju inte få länk jävlen att funka :evil:.


signatur

<3

1
Skriv svar