Dark Brotherhood = Mysklubben hela dan

Inaktiv
Dark Brotherhood = Mysklubben hela dan

Efs. jag spelar som en snällis hade jag inte tänkt gå med i DB, men efter ett mord som jag inte riktigt vet hur det gick till så gick jag med hur som helst. Tanken var att jag kanske kunde krossa dem inifrån.

Men - det är ju rena mysklubben ju. Ledaren är coolast i Cyrodiil, klubblokalen är klart skön, man känner sig verkligen som en i gänget - plus så klart att questerna är bland de bästa i spelet.

Nu har jag inte gjort så många ännu, men faktum är att jag inte känner mig det minsta ond ännu. Det är ju knappast oskyldiga nunnor som är måltavlorna.

Så vad är min poäng? Jo, att även de som spelar som dogooders rekommenderas att gå med i DB.

Är också lite nyfiken på Vicente Valtieri's svärd. Är det nån som dödat honom och kollat vad det är för något?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Mannen som besöker en och frågar om man vill gå med fick en yxa i skallen av mig :D, han är ond och efter som jag spelar som "good guy" kände jag att det var min skyldighet att ta livet av gubben (hans kläder har grymma enchants btw). Har lirar lite DB quests med en annan karaktär och de är ju grymt skojiga :).


signatur

<3

Inaktiv

Att jag inte känner mig "det minsta ond" är väl att ta i. Men jag låtsas som ingenting, efs DB-questarna är så coola. Och helt depraverad är jag inte ännu...

Fast man ska nog inte titta närmare på det finstilta:

"With each contract fulfilled, the Dread Father Sithis is provided a precious soul to do his bidding in the Void."

(Från Prima's Official Game Guide.)


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Oh väntar bara... :nickar:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

någon som minns var han hade sitt gömställe? minns inte var det där ihåliga trädet var

Inaktiv

"Efs. jag spelar som en snällis hade jag inte tänkt gå med i DB, men efter ett mord som jag inte riktigt vet hur det gick till så gick jag med hur som helst"

Det där har hänt mig också. Jag vet att jag inte mördat någon , men ändå så får jag besök om natten av DB. Nu står det att jag har mördat 3 personer på min profil. Så det måste vara nån skum bugg. Nu håller jag på att bli värsta massmördaren fast jag egentligen bara har dödat banditer och annat skit.

Inaktiv

Hehe orka spela som Good Guy, whats the reason liksom?


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Skrivet av Meller:

Hehe orka spela som Good Guy, whats the reason liksom?

Jag är ingen fanatisk Paladin (som synes) och gör det inte av rollspels-skäl, utan för att jag helt enkelt tycker luften går ur spelet om jag gör onda saker. Testade en gång att starta Baldur's Gate II som kaotiskt ond - för att jag gillade Korgan och ville bli kompis med läckra Bodhi - men det kändes helt meningslöst att spela efter ett tag.

Sen dess är jag politiskt korrekt i rpg. Med undantag för Dark Brotherhood då.

Problemet är ju att djävulen har den bästa musiken, coolaste guilderna och läckraste brudarna.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Jag vet att jag inte mördat någon , men ändå så får jag besök om natten av DB. Nu står det att jag har mördat 3 personer på min profil. Så det måste vara nån skum bugg. Nu håller jag på att bli värsta massmördaren fast jag egentligen bara har dödat banditer och annat skit.

Jag tror att det var när jag ingrep när vakterna i Imp City slogs - jag attackerade och dödade en brutta som de slogs med. Hon kanske inte var helt ond och så räknas det som mord?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

"Jag tror att det var när jag ingrep när vakterna i Imp City slogs - jag attackerade och dödade en brutta som de slogs med. Hon kanske inte var helt ond och så räknas det som mord? "

Hehe, när vakterna går på nån civil så står jag bara o kollar på striden. Att ingripa på vakternas sida under en sån uppvisning av polisbrutalitet är enligt min uppfattning en ond handling.

Inaktiv

"Hehe orka spela som Good Guy, whats the reason liksom?"

Jag tycker det är lättare att spela som god. Varför ska man slakta civila och vara ond , vilket bara leder till att man får mycket infamous poäng. Folket blir ju bara sura på en när man går på stan. Och så får man hela tiden kolla över axeln ifall man har en massa bounty.

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

"Hehe orka spela som Good Guy, whats the reason liksom?"

Jag tycker det är lättare att spela som god. Varför ska man slakta civila och vara ond , vilket bara leder till att man får mycket infamous poäng. Folket blir ju bara sura på en när man går på stan. Och så får man hela tiden kolla över axeln ifall man har en massa bounty.

Jag menade inte att jag spelar som, "åå titta ett litet får, han/hon måste jag slakta genast." Utan allt det här med att inte gå med i DB etc, tycker jag är lite småfjompigt


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Det måste väl ändå vara upp till var och en hur dom gillar att spela? Eller?

Det finns mods som implementerar halsavskärning av sovande - helt OK för mig, även om det verkligen inte är nåt för mig. Och tvärtom så finns det väl dom som gillar att vara rättrådiga paladiner. Förstår inte problematiken.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Meller : "Jag menade inte att jag spelar som, "åå titta ett litet får, han/hon måste jag slakta genast." Utan allt det här med att inte gå med i DB etc, tycker jag är lite småfjompigt "

Jaja, klart att det är löjligt att vägra DB. Att gå med i DB är mer en cool handling än en ond handling. Vem vill inte leka "Leon" .

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Jag tycker det är lättare att spela som god. Varför ska man slakta civila och vara ond , vilket bara leder till att man får mycket infamous poäng. Folket blir ju bara sura på en när man går på stan. Och så får man hela tiden kolla över axeln ifall man har en massa bounty.

Att vara ond betyder ju inte att man går och slår ner varenda person man stöter på, det är snarare att vara korkad eller galen. Att vara ond så letar du upp husen ute i skogen där det bor ensamma människor och dödar dem och tar allt de äger och har. Ondska är kul, men det blir lite drygt i längden. Själv så är jag ganska god av mig, fast jag har klarat alla DB questarna ändå. Man gör ju något gott för beställaren

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Jag vet att jag inte mördat någon , men ändå så får jag besök om natten av DB. Nu står det att jag har mördat 3 personer på min profil. Så det måste vara nån skum bugg. Nu håller jag på att bli värsta massmördaren fast jag egentligen bara har dödat banditer och annat skit.

Det finns ett ställe som man inte kan komma ifrån att "mörda" någon:

När du slåss mot Agronak gro-Malog i Arena om att bli Champion, och du har avslöjat för honom att han är halv-vampyr, så vägrar han slåss tillbaka. Men ingen kommer ut ur arenan om inte den ena är död så du måste döda honom. Då räknas det som mord och du får kanske upp texten att någon okänd kraft har observerat dig. Då kommer DB att komma till dig i sömnen...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Siktar stenhårt på att uppleva så mycket som möjligt, så jag arbetar för att bli överhuvud i så många guilds som möjligt...

Råkade sabba mages guild däremot, ska ordna det med en annan char lite senare

DB har garanterat de bästa uppdragen i spelet, enorm variation, underbara upplägg och så många smidiga alternativ att lösa allting på.

Alla NPCs är mästerligt gjorda, speciellt killen som ger en hästen (Lucian Lachance?). Finns inte mycket mer att säga, wunderbar, jag trodde aldrig att det var möjligt att göra det så bra.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

Siktar stenhårt på att uppleva så mycket som möjligt, så jag arbetar för att bli överhuvud i så många guilds som möjligt...

Jag har samma inställning och håller med dig om DB-questerna. Men - nu är det officiellt - jag är helt klart fjompig.

Ta t.ex. questen

i Skingrad, då man blir instängd i ett hus och ska döda alla gäster. Det är ju inte ens någon utmaning. Bara slica sig fram ett par minuter. Känns helt klart fel för mig.

Eller några av

Daedric-questen. T.ex. den då man ska uppfylla profetior för invånarna i Border Watch. Hur ska jag kunna stjäla den corny värdinnans älskade ost? Känns också way off för mig.

Kort sagt - den här första rundan kommer jag att göra allt jag kan för att inte gå miste om någonting, men en hel del "onda" och "nedriga" quester kommer jag helt klart att skippa vid omspel. Fjompigt men sant.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av Hukkie:

Siktar stenhårt på att uppleva så mycket som möjligt, så jag arbetar för att bli överhuvud i så många guilds som möjligt...

Jag har samma inställning och håller med dig om DB-questerna. Men - nu är det officiellt - jag är helt klart fjompig.

Ta t.ex. questen

i Skingrad, då man blir instängd i ett hus och ska döda alla gäster. Det är ju inte ens någon utmaning. Bara slica sig fram ett par minuter. Känns helt klart fel för mig.

Eller några av

Daedric-questen. T.ex. den då man ska uppfylla profetior för invånarna i Border Watch. Hur ska jag kunna stjäla den corny värdinnans älskade ost? Känns också way off för mig.

Kort sagt - den här första rundan kommer jag att göra allt jag kan för att inte gå miste om någonting, men en hel del "onda" och "nedriga" quester kommer jag helt klart att skippa vid omspel. Fjompigt men sant.

Ang osten.

Jag själv mördade henne, det var ingen som märkte, annars kan du ju se till så att hon inte ser dig och pickpokcka henne, hon har en nyckel till ostluckan.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av Hukkie:

Siktar stenhårt på att uppleva så mycket som möjligt, så jag arbetar för att bli överhuvud i så många guilds som möjligt...

Jag har samma inställning och håller med dig om DB-questerna. Men - nu är det officiellt - jag är helt klart fjompig.

Ta t.ex. questen

i Skingrad, då man blir instängd i ett hus och ska döda alla gäster. Det är ju inte ens någon utmaning. Bara slica sig fram ett par minuter. Känns helt klart fel för mig.

Eller några av

Daedric-questen. T.ex. den då man ska uppfylla profetior för invånarna i Border Watch. Hur ska jag kunna stjäla den corny värdinnans älskade ost? Känns också way off för mig.

Kort sagt - den här första rundan kommer jag att göra allt jag kan för att inte gå miste om någonting, men en hel del "onda" och "nedriga" quester kommer jag helt klart att skippa vid omspel. Fjompigt men sant.

Questen i skingrad är ju rolig om man satsar på att få bonusen också. Då blir det ju lite trixigt, litet hus men man ska ta död på alla utan att dom vet att det är du.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av Hukkie:

Siktar stenhårt på att uppleva så mycket som möjligt, så jag arbetar för att bli överhuvud i så många guilds som möjligt...

Jag har samma inställning och håller med dig om DB-questerna. Men - nu är det officiellt - jag är helt klart fjompig.

Ta t.ex. questen

i Skingrad, då man blir instängd i ett hus och ska döda alla gäster. Det är ju inte ens någon utmaning. Bara slica sig fram ett par minuter. Känns helt klart fel för mig.

Eller några av

Daedric-questen. T.ex. den då man ska uppfylla profetior för invånarna i Border Watch. Hur ska jag kunna stjäla den corny värdinnans älskade ost? Känns också way off för mig.

Kort sagt - den här första rundan kommer jag att göra allt jag kan för att inte gå miste om någonting, men en hel del "onda" och "nedriga" quester kommer jag helt klart att skippa vid omspel. Fjompigt men sant.

Questen i skingrad är ju rolig om man satsar på att få bonusen också. Då blir det ju lite trixigt, litet hus men man ska ta död på alla utan att dom vet att det är du.

Hade antagligen flyt, efs det var hur lätt som helst.

Låg en snubbe i en säng på övervåningen. Splat! Gick ut i korridoren och såg en brutta. Splat! Ner en våning, där stod en ensam snubbe. Splat! Fem sekunder senare kommer en brutta uppför trappan, ser liket och ojar sig över vem som mördar allihopa. Jag står en halvmeter från liket med en blodig kniv i handen. Splat! Nerför trappan och där står sista snubben. Splat! Tog kanske två minuter.

Men min poäng är att jag inte var direkt road av att göra det.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Kan direkt hålla med om att

just huset skulle kunna ha gjorts bättre, men det är å andra sidan inte mer än vad man gör det till, jag tog mig god tid, dödade 3 i sömnen under en längre period, väntade verkligen tills de andra var bortom syn och hörhåll etc...

Vart riktigt underhållande måste jag säga.

Man kan bara göra det med programmering till en viss gräns, för att skapa sann spelglädje krävs en del rollspelande av spelaren själv...


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

har aldrig velat gå med i DB men efter att man klarat dom flesta questen så gick jag med och hoppades att man skulle till deras förvåning slakta allihopa

Medlem

När jag gjorde uppdraget så efter att jag dödat han som sover, så samlades alla i samma rum. Så jag fick vänta ett tag innan dom började röra på sig lite.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Jinx:

någon som minns var han hade sitt gömställe? minns inte var det där ihåliga trädet var

Du kan hitta det ihåliga trädet vid fort farragut (ursäkta stavning). Om du inte vet var det ligger går följer du bara vägen som går mot bergen från cheydinhal. Då kommer du tillslut till fortet där du både hittar shadowmere och det ihåliga trädet. Du får nog gå runt lite och titta där, men jag tror du ser skillnaden på träden, tror du vet vilket träd du ska gå in i.

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Det är ju knappast oskyldiga nunnor som är måltavlorna.

Okej...lyssna lite på Orchen, alla DB's "klienter" är faktiskt inte onda, vissa är bara ivägen och någon vill ha dom undanröjda.

Det där som händer "uppe i bergen" var något av det grymmaste och deppigaste jag har varit med om.

Medlem

+ att det påverkar inte spelet.
tacka vet jag KotOR


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Har faktiskt aldrig fattat hyllningarna av KotOR. Visst, det är bra och underhållande, men inte i närheten av t.ex. BG2, Morrowind och Oblivion tycker jag.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

det är helt enkelt genialt. enligt mig slår det oblivion och bg2 med hästlängder(har inte spelat morrowind)


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

PaZ
Medlem
Skrivet av Rissan:

När jag gjorde uppdraget så efter att jag dödat han som sover, så samlades alla i samma rum. Så jag fick vänta ett tag innan dom började röra på sig lite.

det verkar som ni missat det roliga med questen:

Att prata med människorna mellan varje mord. Varje gång jag försökte på olika sätt så slutade det med att de två sista försökte döda varandra (varav den ena lyckades).. man ska spela den några gånger för att få ut hela nöjet tycker jag..

12
Skriv svar