Inaktiv
Döda Umbra

Hon e jobbig. Jag var så dum i huvudet att jag sparade efter jag hade attackerat henne, sköt en pil som inte gjorde ett skit sen kom hon springande i 300 kmh och slaktade mig. Nu har hon fastnat, hon springer fram och tillbaka i korridoren men om man attackerar henne så löser det sig... hur som helst, hur är det meningen att man ska döda henne?

Hon jagade mig enda bort till waterfront i imp city men sen försvann hon.

Jag har köpt 20 stycken "health drycker" men kan nog behöva lite mer typ...:evil:

Sparningen är i korridoren där hon springer fram och tillbaka. Sist jag testade att springa iväg och samla på mig lite grejs så var hon inte där när jag kom tillbaka men det kanske abra var nån engånsgrej.

Hur gjorde ni?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Jag hade motsatt problem - smackade ihjäl henne med mitt svärd hur lätt som helst och fattade att det var Umbra först när hon hade dött. Lite västgötaklimax.

Vad spelar du som och vilken level är du på? Kan du inte hoppa upp på pelaren i rummets mitt och bombardera henne med pilar utan att hon kan göra ett skit?

http://video.google.com/videoplay?docid=-6215786902269969291&...

Inaktiv

edit Level 19

Tänkte inte på pelaren. Får ladda en tidigare sparning och fixa skiten men aja.

Vilket svärd använde du?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Här är då hur man fixar questen till henne
http://faqs.ign.com/articles/699/699834p1.html

Inaktiv
Skrivet av reset2:

edit Level 19

Tänkte inte på pelaren. Får ladda en tidigare sparning och fixa skiten men aja.

Vilket svärd använde du?

Hm, det var ett tag sen. Tror det var ett Ebony Longsword enchantat med 20 p Fire från ett Sigil.

Som ren warrior har jag aldrig stött på någon fiende som ställer till med större problem. Snarare tvärtom. Men när man läser på olika forum verkar det lite knepigare med vissa andra klassar.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

jag kör questet då när matteskiten är slut, tack för hjälpen!!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Märkligt att det kan vara så olika svårt att ta död på Umbra.

För mig dog hon efter 4 hugg med mitt Deadric svärd.

level 18 och svårighetsgraden på mitten av slidern

Inaktiv

Jag körde med elven svord 13 i skada. Gick inte.

Jag får ladda upp med mängder av pilar innan jag sticker dit, kanske gör sigil på svärdet också.:>


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Jag dödade henne med ett Ebony Longsword, behövde inte en enda dryck... Provade dock möta henne lvl 19 en gång, fick storstryk. Gick tillbaks som lvl 20, då dog hon direkt. Vet inte om det är nån sådan spärr på na, för man måste vara lvl 20 för att få questen.

Inaktiv

Väll jag döda subban med en stav som jag köpte och när den tog slut så satt jag och slängde eld-bollar 2-3 min sen dog fittan. Klarade hela main-questet, fin slutstrid, att döda snubben var ju itne svårt, det svåra var ju sen i staden, jepp. Sen var kan man hämta ut det där armoret som man tydligen man fick?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

Vet inte om det är nån sådan spärr på na, för man måste vara lvl 20 för att få questen.

Verkar inte vara nån spärr. I videosnutten som jag länkar till i posten ovan är snubben Level 12.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Jag tror jag va level 11 när jag döda henne, använde Honor Sword of Chorrol. Tog nån minut eller 2, men jag är ju en stor och stark viking (Nord) så några få health potions så gick det bra


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jag var lvl 9 när jag hittade dit. Använde en summon-scroll (kommer inte ihåg vilken varelse det var) som hon fick hamra på medans jag skjöt pilar i sneak-mode. Tog ca 30 sekunder.
Kändes bra med Umbra-svärdet vid lvl 9

Medlem
Skrivet av Knose:

Jag var lvl 9 när jag hittade dit. Använde en summon-scroll (kommer inte ihåg vilken varelse det var) som hon fick hamra på medans jag skjöt pilar i sneak-mode. Tog ca 30 sekunder.
Kändes bra med Umbra-svärdet vid lvl 9

Hur lyckas man med det?

Jag kan inte starta questen för de säger att de behöver en "more powerful warrior" för att starta den. (Jag e lvl 14)

Går det hitta och döda Umbra utan att göra själva questen? Och isåfall, var är hon?

Inaktiv

kolla på videon där uppe


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Finns nån grotta nånstans tror jag...heter Wendel eller nåt om jag inte minns fel, ligger söder om imp city nära nån bro tror jag. Du kan ju alltid googla så kan du nog hitta var.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Asså¨det finns en ganska lätt taktik som fungerar även fast man inte är warrior eller du måste ju såklart ha kanske 40-50 i blades.. men ifall ni har kört lite på main questet och fått några sigil stones så finns det en sten som enchantar typ 20-30 shock dmg.. ifall ni enchantar den på ett starkt vapen så borde det itne vara några probs att döda henne.. ett tips däremot till er som försökt crita folk med 2h vapen smygandes så ger ni mindre skada med ett 2h än med ett 1h vapen.. men mer skada vanligtvis


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Whats the fuzz about? Hon var ju jäklig enkel att ta död på, några slag med mitt egengjorda fire elven sword och min sköld med 20% reflect damage gjorde biffen

EDIT: jag är level 11


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Jag var lvl 1, spelat knappt en timme. 25 iron arrow och lite standard-spells var allt som behövdes...

Inaktiv

Du vann nog.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Jag var level 0 och slog ihäl henne med en gaffel jag hittade i en tunna


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Ignorar min spoiler? Jag trycker ut en bajskorv.

Spänning....

Frågan lyder: Sen var kan man hämta ut det där armoret som man tydligen man fick? :evil:

*EKO*


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Jag var level 0 och slog ihäl henne med en gaffel jag hittade i en tunna

Jag slog ihjäl henne med en flyktig tanke under installationen av spelet. Innan min karaktär ens fanns.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

1
Skriv svar