Inaktiv
Intelligence +5

Hej!

När jag levlar upp får jag ofta +2 och +3 på t ex Strength, Intellegence.

Jag är en Dark Elf med Blade, Illusion, Conjurcation, Destruction, Sneak, Marksman, Light Armour som mina Major Skills.

Hur ska man göra för att få så att man ökar + 5 på t ex intelligence, willpower och strength när man levlar upp?

Kan man styra vad som kommer att få 5+ när man levlar upp??????

Tacksam för hjälp.

Medlem

Hur mycket ett attribut kan öka när du levlar upp beror på hur mycket en skill ökat. För att öka en level måste du öka en eller flera skills med 10 poäng. Låt säga att du spammar någon healing spell i ett par timmar, då kanske din restoration ökar med 10 vilket i sin tur gör att när du har sovit kan öka din intelligence, eller om det är willpower med 10. Om du markerar ett attribut så står det nåt i stil med "governing skills". Ofta är det flera och då är det bara att träna upp dessa.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Hur mycket ett attribut kan öka när du levlar upp beror på hur mycket en skill ökat. För att öka en level måste du öka en eller flera skills med 10 poäng. Låt säga att du spammar någon healing spell i ett par timmar, då kanske din restoration ökar med 10 vilket i sin tur gör att när du har sovit kan öka din intelligence, eller om det är willpower med 10. Om du markerar ett attribut så står det nåt i stil med "governing skills". Ofta är det flera och då är det bara att träna upp dessa.

Är det inte max +5 per level?

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Spectral:

Hur mycket ett attribut kan öka när du levlar upp beror på hur mycket en skill ökat. För att öka en level måste du öka en eller flera skills med 10 poäng. Låt säga att du spammar någon healing spell i ett par timmar, då kanske din restoration ökar med 10 vilket i sin tur gör att när du har sovit kan öka din intelligence, eller om det är willpower med 10. Om du markerar ett attribut så står det nåt i stil med "governing skills". Ofta är det flera och då är det bara att träna upp dessa.

Är det inte max +5 per level?

/ LordDaimos

Jo det är det säkert. Har ingen aning, aldrig fått nåt högre än +3. Det jag skrev var bara för att ge ett exempel.

Medlem

Jo +5 är maximum.

Medlem

3x +5 är det totala. men då måste man spela hardcore.

men detta är ju inte roligt o göra i långa loppet. kör du dit race istället.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Efficient_Leveling

Medlem

Vart är det man kollar sina stats nånstans?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Vart är det man kollar sina stats nånstans?

Klicka på din hälso- och magickamätare


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Oki tank u.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Är det högst 100 man kan ha i Blades,block,blunt, heavy armor osv?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hmm skipa den frågan förresten, såg att jag gått upp till 104 i blade. Ställer en ny istället, hur högt kan man få?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jag tror vi kom överens om att det är meningslöst att ha över 100 i Blades, Block, Blunt etc. i en tråd i förra forumet. Man kan ju ha det med enchantade items, men det gör ingen skillnad.

Däremot gör det skillnad i t.ex. Speed - själv har jag oftast 160 när jag susar runt på landsbygden.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Hur förbättrar man speed?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Man hittar items med speed enchantments - eller så tillverkar man sina egna, när man har klarat Mages Guild's questen och får tillgång till Arcane University. Finns ju potions också t.ex., men de är ju bara tillfälliga.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

1
Skriv svar