Oblivion re-rated

Medlem
Oblivion re-rated

Hittade just det här, tydligen finns det en "Hot Coffee"-mod till Oblivion som låser upp ett par nakna kvinnobröst som fanns med i spelet.

[http://www.gamespot.com/news/6148897.html]

"Bethesda will also prepare a downloadable patch to modify the game's art archive and make the topless skin inaccessible, even on a modded PC version of the game." - Betyder det här mindre blod?

Medlem

Haha, det förvånar mig inte. Kan inte tänka mig att nördarna där borta kan låta bli.

Medlem

Kan nästan slå vad om att det var med avsikt att lämna kvar de där kvinnobrösten, med tanke på hur mycket uppmärksamhet GTA:SA fick pga hot coffee grejen så är det ju ett smart drag. Dock är ju ett par bröst inte lika märkvärdigt, så bethesda tar inga större risker att lämna kvar sånt innehåll i spelet. Rockstar games blev väl typ stämda för hot coffee innehållet eller?


signatur

<3

Medlem

Hot coffee i GTS:SA kostade Rockstar asmycket pengar, tro mig, dom vill inte ha några fler hot coffee incidenter.


signatur

---
Boo!

Medlem

Men att det alltid ska bli ett sådant satans liv så fort det dyker upp ett par bröst i ett spel! Fan alla, vet ju hur dom ser ut ffs vi blev ju bröstfödda, det är ju inte så att ungarna upptäcker något nytt. M for Mature.... sicket trams.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

USA du vet, nakna bröst är farligt som fan, skär man av dom med en machete är det helt ok dock.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Jag hoppas att patchen inte gör mer än så, men det sägs redan att Beth kommer att vidta åtgärder för att "problemet" inte ska uppstå igen genom att låsa artwork-filer.

Även om spelet patchas kommer de verkligen att få en lägre ESRB-rating eftersom man fortfarande kan spela den opatchade version?

Isåfall är det inte lönt att patch eftersom de får Mature rating i vilket fall som helst.

Medlem

Medlem
Skrivet av Phosphor:

USA du vet, nakna bröst är farligt som fan, skär man av dom med en machete är det helt ok dock.

Precis. Jag har aldrig fattat det riktigt. Det är tydligen ok att skjuta folk, men inte att ha sex.

(Synd att det inte det var en lag IRL, för då hade USAs population minskat och snart hade det inte funnits en kotte kvar där borta.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det e ganska sjukt faktiskt... Våld > Sex... Not in my universe.

Medlem

Det går bra att skjuta av huvuden/lämmar mm men att visa lite för mycket hud på en pixel NPC är värre? ja detta visar ju bara hur sjukt USA är. Man ska vara glad att man är svensk, bara boström håler sig undan från sina galna lagförslag så...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Man ska vara glad att man är svensk, bara boström håler sig undan från sina galna lagförslag så...

Ja, han har skrämmande nog börjat luta mer åt det amerikanska hållet. Tänk bara på datalagringslagen som han motiverar med "förhindra terrorism". Det är ju Bush upp i dagen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gulligt roligt :D:up:

Medlem
Skrivet av Famest:

Gulligt roligt :D:up:

Haha! Jag håller med!

sammanfattar nog våra tankar om USA ganskar bra, den här tråden. Borde kanske sälja osthyvlar till dem så de blir vettiga.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Bara suck.. att dom orkar, fattar inte, gäller dock både dom dom moddar för att kunna se tuttar och dom som skriker sig hesa och vill bränna alla "elaka snuskiga" spel


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem
Skrivet av Burglar:

Men att det alltid ska bli ett sådant satans liv så fort det dyker upp ett par bröst i ett spel! Fan alla, vet ju hur dom ser ut ffs vi blev ju bröstfödda, det är ju inte så att ungarna upptäcker något nytt. M for Mature.... sicket trams.

Allt är kyrkans fel! De fördömmer ju allt som har med sex att göra och USA är ju som bekant ganska kristna av sig...

Medlem

Nu har denna debatten nått sandlådenivå. Spelet ska givetvis bedömas efter innehållet, och då menar jag vid normal användning. Inte efter att någon varit inne och plockat fram en textur som inte används eller bara är delvis synlig inne i själva spelet. Sen att de (ESRB) tydligen fegat ur och ångrat sin rating angående mängden blod i spelet kan väl knappast Bethesda beskyllas för. Och om de sen skulle ta nästa steg, som faktiskt verkar bli nästa, och åldersmärka alla spel baserat på vad moddare KAN tillföra i form av innehåll, ja då kan man ju på en gång ge alla spel en M-rating.

Det går tydligen att hacka hur mycket som helst på spelindustrin numera. Alla spelutvecklare är, enligt moralens alla förbannade väktare, blodtörstiga satanister vars enda mål i livet är att dra barn och ungdomar i fördärvet. Dessutom behöver man tydligen inte vara något som helst insatt i vad man uttalar sig om och det går också alldeles utmärkt att helt ogenerat plocka saker ur sitt sammanhang hur som helst och förvränga det till sin fördel.

Nåväl, jag får väl trösta mig med att idiotin än så länge verkar vara begränsad till USA, men jag skulle inte bli det minsta förvånad om samma debatt blossade upp även här i Sverige. Tramset angående Postal 2 är ju ett praktexempel.

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Nåväl, jag får väl trösta mig med att idiotin än så länge verkar vara begränsad till USA...

Finns väl hur många länder som helst som är värre än USA. Tyskland till exempel. För att inte tala om Iran, Saudi Arabien, etc. etc.

Medlem
Skrivet av Demiurg X:
Skrivet av Marv:

Nåväl, jag får väl trösta mig med att idiotin än så länge verkar vara begränsad till USA...

Finns väl hur många länder som helst som är värre än USA. Tyskland till exempel. För att inte tala om Iran, Saudi Arabien, etc. etc.

Självklart, men jag syftade främst på den ofta omotiverade attack som just nu verkar pågå mot spelindustrin.

Medlem
Medlem

Om dom vill skydda sina ungar så får dom väl det, även om det känns överdrivet. Sålänge det inte påverkar spelen till den grad det blir löjligt så är det ok. Som Demi sa så är tyskland mycket värre, där vill man inte bo som gamer om man inte vill spela settlers livet ut.

Medlem

Jag funderar bara på vart föräldrarnas ansvar har tagit vägen...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag ska göra en mod som tar bort allt blod och våld från Oblivion.
Då blir ESRB tvungna att sätta en ny rating, kids.

Owned!

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag funderar bara på vart föräldrarnas ansvar har tagit vägen...

Precis.
Om föräldrar och så är rädda för vad deras barn spelar så får dom väl börja ha bättre koll på dom istället för att skylla på spelutvecklarna.
Bara för att dom gör det möjligt att spelade så är det juh inte deras fel om barnen som spelar det spelar det.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av conthox:

Jag funderar bara på vart föräldrarnas ansvar har tagit vägen...

Precis.
Om föräldrar och så är rädda för vad deras barn spelar så får dom väl börja ha bättre koll på dom istället för att skylla på spelutvecklarna.
Bara för att dom gör det möjligt att spelade så är det juh inte deras fel om barnen som spelar det spelar det.

Föräldrarna blir tydligen helt vilseledda av spelindustrin som inget annat vill än att servera småbarn med grovt våld och porr. Åtminstone om man ska tro vissa av de mest fanatiska spelmotståndarna.
Vill man inte spela våldsamma spel; gör det inte då.
Vill man inte att ens barn ska spela våldsamma spel; låt dem inte göra det då.
Varför måste det nödvändigtvis vara mer komplicerat än så?
"Men alla hemska mods då?" kanske någon frågar sig. Jo, men det är ju knappast så att mods fungerar som lömska virus som laddar ner och installerar sig själva. Det krävs faktiskt att man SJÄLV lägger ner tid och energi på det. Tro det eller ej!

Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad över att man i gamla goda staterna hittat ett nytt sätt att hoppa på spelindustrin. Att det skulle vara på grund av att någon skapar, delar ut, någon annan laddar ner och installerar ett par tuttar, skrämmer mig lite.
Man kan dessutom inte komma med "Men texturen fanns redan i spelet", för det krävs ändå att man anstränger sig för att använda den.

MEN!, Varför fick Oblivion en T rating från början? Som alla som spelat igenom Dark Brotherhood questline vet, och de som upptäckt kappellen med dödsdyrkande munkar djupt försjunkna i bön över en lemlästad kropp också vet, så finns det bra mycket mer i oblivion att störa sig på än ett par bröst. Mammas huvud någon?

Inaktiv

WinXP borde också vara mature. Tänk om jag öppnar paint och ritar ett par bröst.
Det är så urbota puckat av dem att ändra ratingen. Isf får dom göra det till alla spel det finns modmöjligheter till.

Medlem
Skrivet av Szerran:

... så finns det bra mycket mer i oblivion att störa sig på än ett par bröst. Mammas huvud någon?

Det stället är läskigt, mammas huvud. :P.

Medlem

När man vill få sitt spel utvärderat så gör man en video men det grovaste som finns i spelet och skickar iväg det. Det är den videon som ESRB utgår ifrån. Där är det enkelt att vinkla spelet och få en lägre rating än vad det egentligen är.
Visst kan Beth ha varit slarviga och glömt vissa saker, men jag tror att deras framgång fick esrb att rycka till och kolla spelet igen, speciellt då det släpptes till xbox360.

1
Skriv svar