Några snabba frågor

Inaktiv
Några snabba frågor

Hm jag har aldrig riktigt fattat det där med speechcraft, kan nån förklara lite snabbt?

Då var det slut på mina snabba frågor, hade visst inga fler :/


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Du använder det för att höja dispotionen, som du använder när du "hagglar". Inte världens mest användbara skill kanske.

[http://www.elderscrolls.com/codex/codex_stealthskills.htm]

Inaktiv

Crenshaw jag tror att meller försöker hajja vad man ska göra i mini-gamet som kommer när man använder speechcraft..

Du gör så här: Det finns 4 olika alternativ du kan klicka på.. 2 utav dom gör personen glad, 2 gör personen arg/sur.. ju mer ena rutan fylls med det gula slimet (vi kallar det slimet det låter bra) betyder det att dom mer glad eller sur ju mer slime du har.. ifall du väljer en "happy face" med lite slime i så blir dom lite små glada.. det är typ som att du säger "Tjena, läget?" och ifall det är mkt slime så kanske du säger "Tjaaaaaaa! polarn, fan länge sedan.. läget? hur har du haft det?" typ.. hajjar du?

Problemet är ju såklart att man inte kan välja jätte mkt i den s.k happy facen direkt kanske.. ibland såklart.. men du ska ju också se till att du får lite slime bland dom sura minerna.. jag brukar alltid prioritera dom sura först.. det är inte så svårt.. tar bara lite tid att vänja sig kanske 10 min högst.

Lycka till.


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Hmm, det var väl en ganska halv taskig förklaring Lappis??

När du startar mini-spelet, för muspekaren över de olika fälten och se hur personen reagerar, dvs ansiktsuttrycken vaierar beroende på om personen gillar/älskar ämnet eller ogillar/hatar ämnet.

Färgsnurran avgör hur glad/sur han blir beroende på hans inställning till det valda området. Denna "snurran" roterar ett steg medurs varje gång du väljer ett område, varpå man kan förutspå var de olika storlekarna hamnar.

I de områden/ämnen där han ogillar/hatar ska du försöka få så lite färgat fält som möjligt, och i de ämnen som han gillar/älskar ska du ha så stort färgat fält som möjligt.

Det tar som sagt ett tag att lära sig detta men när du fattar principen så är det en barnlek.

Medlem
Skrivet av Lappis:

"Tjaaaaaaa! polarn, fan länge sedan.. läget? hur har du haft det?" typ.. hajjar du?

Inaktiv

haha helt värdelös skill tyvär valde jag den som main skill

kunde haft armorer istället^^

Inaktiv

Jag fattar nu, thx, har ju den värdelösa skillen som main skill

Nu har jag en fråga till, på det gamla forumet så stod det ju vart man hittade questet som gjorde att man fick honorblade of chorrol, men jag kommer ej ihåg, helphelp?


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Hej hej alla på detta fina forum, har nyss hittat hit har dock en liten fråga, har spelat detta spel nu ca:10 tim, har inte gort mycke på huvud questen, detta kanske är bara en för dum fråga, men måste man in och stänga alla dom äckliga portalerna, gillar verkligen inte dom. tacksam för svar om detta.


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

Gör questet med dubbelgångaren som du får i Chorrol, det där det är en som ser ut exakt som en annan i Cheydinhal. När du är klar med det får du en ny quest av dom och nästan gång jag kom till Chorrol hörde jag rykten om att en Dark Elf letade efter bröderna, leta upp han och du får questen.

Medlem
Skrivet av Lia:

Hej hej alla på detta fina forum, har nyss hittat hit har dock en liten fråga, har spelat detta spel nu ca:10 tim, har inte gort mycke på huvud questen, detta kanske är bara en för dum fråga, men måste man in och stänga alla dom äckliga portalerna, gillar verkligen inte dom. tacksam för svar om detta.

Du behöver inte stänga alla du hittar, bara de som är med i main quest, om du vill.

Inaktiv

Tackar Tony, uppskattas, vill verkligen inte va där inne mer än nödvändigt


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

Jag har på flera veckor. Vet inte varför, kan det bero på min burk?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Lia:

Tackar Tony, uppskattas, vill verkligen inte va där inne mer än nödvändigt

Men Oblivion är ju ett trevligt ställe 8).


signatur

<3

Medlem

Tycker det är lättare att muta dom lite än att hålla på med dom där grejjerna :). Går mycket snabbare också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Oblivion gates har ju sina Sigil stones, som kan användas till att uppgradera vapen och rustning/kläder. Det är väl det enda roliga med Oblivion gates efter att man varit i den första... tycker att dremora-prylarna var riktigt tråkiga... tunga, lite skada och väldigt lite pengar... mera blev det när Daedric weapons dök upp... så nu har man ju iaf runt 350.000 septimer...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Big problem nu, jag gör sista mages guild questet

När man ska döda mannimarco.. Iaf så när jag försöker skada honom så händer ingenting, inga spells inga vapen tar skada överhuvudtaget utan det är som att han är genomskinlig. Jag plockade den svarta soul gem från Traven, så det kan inte vara det. Mannimarco snackar med mig och så när jag går fram till honom, men sen när vi ska slåss så kan jag inte göra skada, vad gör man?


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Du är säker på att du har den stora Black soul gem på dig?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jo, det är som att använda vapen som "tömmer" motståndarens intelligens... "Han piskade skiten ur mig men han blev riktigt dum innan jag dog..."

Det känns som många "parametrar" i spelet är där endast för att de är det... ingen nytta liksom.

Efter sådär 100/150 timmars spelande börjar det kännas som att man behöver ett annat spel - Jag får lite väl många "been there, done that"...

Fortfarande ett av de bästa spelen dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Du är säker på att du har den stora Black soul gem på dig?

Jepp, men jag löste det genom att tvinga ner honom i vattnet så att han drunknade, lite trist iaf, ville ju ha en rolig kamp.. Problem solved iaf


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

hehe lite antiklimax verkar det som, en jättemäktig kille knuffas enkelt ner i vattnet o drunknar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

hehe lite antiklimax verkar det som, en jättemäktig kille knuffas enkelt ner i vattnet o drunknar.

Tack för spoiler, uppskattas!

Medlem

Vad är det för spoiler med det jag sa?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Vad är det för spoiler med det jag sa?

Trodde det var scriptat de du snackade om, läste inte allt, ville inte spoila slutet.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Rissan:

Vad är det för spoiler med det jag sa?

Trodde det var scriptat de du snackade om, läste inte allt, ville inte spoila slutet.

Inte scriptat så du behöver inte oroa dig


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Var rädd att det var det. Slutet ska vara en episk strid, oavsett spel.

Inaktiv
Skrivet av urken:
Skrivet av Lia:

Tackar Tony, uppskattas, vill verkligen inte va där inne mer än nödvändigt

Men Oblivion är ju ett trevligt ställe 8).

nej nej nej och ett till nej bara för att, visst, de e bra gjort å allt men bara nej.. läbbigt tråkigt och bara samma sak om å om å om, okej, ricktigt så illa e de kanske inte


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

*lmfao* (Jag lyckades dock döda honom utan problem)

Inaktiv
Skrivet av Belial:

Hmm, det var väl en ganska halv taskig förklaring Lappis??

Jo det var ju det.. var ganska trött och ganska obrydd

Sen suger jag såklart på att förklara men jag tycker att det blir roligare att skriva på de sättet när jag förklarar något..


signatur

Rail or Die

1
Skriv svar