Måste guilds vara stora och störst?

Medlem
Måste guilds vara stora och störst?

Måste man gå till en 100+ persons guild för att uppleva allt i spelet?

Eller kan en liten guild på 5-15 personer få uppleva allt?

Information och diskussion tack

Medlem

Vi kan väl börja med att konstatera att det inte behövs en guild på +100 för att uppleva allt i spelet. Inte heller för att få guilden högt rankad är det nödvändigt. Kikar du på följande länk, kan du se att flertalet högrankade guilder faktiskt har färre än 75 medlemmar: http://www.wardb.com/search.aspx?sf=1&browse=10

Däremot kan vi konstatera att det krävs mer än 15man för att uppleva allt, om du med "allt" menar att det bara ska vara guildmedlemmar med när ni "upplever" vad WH har att erbjuda. Men det går utmärkt att bilda guild allianser i WH, och genom att sammarbeta kan ni och era allierade klara av allt i spelet.

Mycket nöje!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

blir nog inte så mycket diskussion med det fina svaret

Medlem

Det hänger ju lite på vad man har för ambitioner. Personligen har jag aldrig varit intresserad av att raida i ett MMO till exempel. Faktum är att jag sällan är intresserad av att gruppa alls när jag spelar. Det räcker med att bubbla med folk i chatten. Pga det insåg jag tidigt i min karriär att jag vackert fick starta ett eget guild för folk utan några som helst ambitioner hehe. Vilket jag också gjorde. Alternate Reality har idag filialer i fem eller sex spel. Ett guild som inte har nån jävla TS server eller hemsida. Raider och grupper får man leta efter på annan ort. Det knappt vi pratar med varandra. Precis som jag vill ha det.


signatur
Medlem

Ska köpa spelet nästa vecka och då måste jag fråga, Vad är allt? Spelet fokuserar på PVP och om jag förstår rätt så tar man över territorier, RVR, eller har jag missuppfattat? Castle Sieges verkar snorkul men jag är en gammal WoW raidare så vad finns det för möjligheter i PVE och dylikt? Vad är fokusen på endgame etc?


signatur

Videomupp

Medlem

Massively har lite info om end game PVE


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WildThing:

Ska köpa spelet nästa vecka och då måste jag fråga, Vad är allt? Spelet fokuserar på PVP och om jag förstår rätt så tar man över territorier, RVR, eller har jag missuppfattat? Castle Sieges verkar snorkul men jag är en gammal WoW raidare så vad finns det för möjligheter i PVE och dylikt? Vad är fokusen på endgame etc?

Kan väl börja med att konstatera, att om du primärt är ute efter PvE instanser och boss encounters, är detta helt fel spel för dig.

Även om questerna generellt är mycket roliga och det finns en hel del nytänkande på området, med de så kallade "Public Quests", så är och förblir Warhammer ett PvP spel. Det finns ett fåtal 6-mans instanser, men huvudinriktningen är RvR och allt kretsar kring kriget mellan Order och Destruction.

Som du mycket riktigt konstaterat finns det öppna RvR zoner med olika battlefield objecties som man krigar över, för att i slutänden få hela kontrollen över en zon. Det finns även totalt sett 16st olika scenarios, vilket är ett instanserat krig som kan liknas vid BGs i WoW. Endgame i Warhammer är att lyckas med konststycket att först överta motståndarens båda fortress zoner, för att sedan få möjlighet att anfalla och överta deras huvudstad.

Det finns naturligtvis mycket mer att säga om Warhammer, tex som att guilden har stor betydelse i WH, men på vilka sätt får du själv finna ut genom att tex besöka Warhammer Alliance forumen, där du finner all info om spelet: www.warhammeralliance.com
Mycket nöje!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

^- End game PvE i warhammer är väl instancerna som öppnas upp i huvudstaden vart efter man tar över den. Och dessa är väl mest 6-man instancer vad jag förstått.

Medlem

När du tagit fortress zonerna, får man chansen att ta över staden. Själva striderna är uppdelade i:

* Öppen RvR. Gäller först att ta sig igenom muren till förstaden. Sedan är det innerstaden som gäller. Med slag på gatorna.
* Bara delar av striderna är instanserade
* Finns flera instanser, från 6-24 mans
* Public Quest (inte instans mao), dock kappad till max 48man, och skall vara en av de svåraste slagen i hela spelet eftersom det sker öppet på stadens gator.
* När man klarat PQn, får man du äntligen chansen att möta kungen av staden.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

^- Sigmar Crypts ligger ju i huvudstaden och är en 6 man instance? Rätta mig om jag har fel, kan man komma in där utan att staden är under "siege"?

Medlem

Editerat posten ovan, så att den blev korrekt. Trött idag.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

^- Hehe nice, då blev jag och antagligen ett par andra upplysta om läget

Inaktiv

Det finns en fin funktion som heter allians i WAR, vilket gör att du kan vara i vilket guild du vill. Sen i stora slag så samlar man sin allians, eller sina allianser. Har inte helt 100 koll på hur detta funkar, finns säkert någon som har det.

Medlem

Jo det går frammåt, är lite tungt att lvla en guild på 4 personer

Men jag är nöjd, lvl 5 på guilden på 4 dagar - men börjar bli lite tyngre nu.

Skulle varigt kul att hitta fler svenskar som föredrar små aktiva guilder, men har enbart sprungit på tre andra svenskar på vår server.

Medlem

Hur får man bra gear då ?

Medlem

Du får gear från RewnownRank (RR, pvp rank), Public Quests, drops i RvR, drops i PVE, you name it. Gear är det absolut inget underskott på, att hitta godbitarna däremot kräver ju lite jobb och tur.

Vi är ett litet gille på dryga 20 pers (and counting) som kommer att dinga GLevel 9 idag, har inte jobbat speciellt hårt, bara kört en massa RvR-scenarios och levlat under tiden. Gillet får ju ut mer xp ur poolen per medlem om man är färre, men mer aktiva, än ett större gille med inaktivitet.

Finns det några svenskar på Karak-Hirn (Destruction) som söker ett litet gille, skrik till, vi behöver alltjämt mer trevligt, aktivt folk med hjärtat på rätt ställe!

Allianser funkar som i DaoC på den gamla goda tiden, man kör RvR och PVE-events tillsammans, diskuterar i /alliancechat m.m. Det går att få mycket gjort med små gillen som allierar sig med varandra. Alliansevents kan fås att synas i guildkalendern, för att lättare administrera alliansraiderna inom gillet.


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Inaktiv

Hmm, det där med att låsa upp instances beroende på hur bra det går för ens sida i RvR... Låter inte riktigt så bra, gear ger fördel i PvP och den sida som vinner mest i början kommer ha bättre förutsättningar att vinna i forsättningen. Hur kommer det funka om 6 månader, säg att Destruction vann flera gånger i rad och tog över Order staden och har nu betydligt bättre gear än Order? Låter som att det kan komma att bli ganska obalanserat efter ett tag.

Medlem
Skrivet av robineng:

Hmm, det där med att låsa upp instances beroende på hur bra det går för ens sida i RvR... Låter inte riktigt så bra, gear ger fördel i PvP och den sida som vinner mest i början kommer ha bättre förutsättningar att vinna i forsättningen. Hur kommer det funka om 6 månader, säg att Destruction vann flera gånger i rad och tog över Order staden och har nu betydligt bättre gear än Order? Låter som att det kan komma att bli ganska obalanserat efter ett tag.

De har sakt att det skall finnas olika saker som skall försöka balancera det hela om en sida har övertaget för länge.

Sen får du nästa lika mycket reknown om du vinner som förlorar om du själv spelar bra.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar