Alltså seriöst, är det inte 2008 nu???

Medlem
Alltså seriöst, är det inte 2008 nu???

Hej!

Efter att ha spelat lite olika klasser i nya WAR kan jag inte annat än att säga att Mythic har misslyckats något kopiöst!!!

Visst, visst dom har en någorlunda innehåll ispelet och det är väl det enda som kan hålla någon spelare kvar i spelet mer än ett par dagar...

Grafiken!

Har vi förflyttat oss 10år bakåt i tiden i spelgrafik och spelfysik??? Att ens släppa ett spel idag med så kass grafik och fysik trodde jag inte var möjligt längre år 2008 men jag hade visst fel.
Vart är effekterna???

Till er som inte tror mig, skapa t.e.x. en Sorceress och skratta åt de löjliga effekterna i dess attack det är ju pinsamt Mythic!!!

Buggar!

Alla klagade på AoC när det släpptes men de kunde i alla fall släppa ett spel med karaktärer och en något fungerande grafik. Vet inte om buggarna i WARs grafik eller i spelfysik är värst men stora är dom!!! Inte ens en enda karaktär visas rätt i spelet (Sapphire 4850 512mb).

Att man kan stå i luften bredvid i stort sätt varje föremål och sväva fritt eller att man sjunker in med karaktären lite här och där talar om en rätt kass kodning och sist men inte minst karaktärernas rörelser för oss återigen 10år bakåt i spelvärlden... Tragiskt...

UI

Jaha ännu ett spel där man misslyckats helt med att få en fungerande UI, det är rörigt, plottrigt, gammaldags och rent skräp...

Varför kan inte spelutvecklare skapa en UI som användaren själv kan modifiera till sitt tycke, inget MMO har lyckats med det än medan många "vanliga" spel har!!! Jag vill se NYTÄNKANDE HÄR!!!

Klicka, vänta, klicka, vänta...

Här hade jag stora förväntningar och trodde på fullaste allvar att Mythic hade gjort en egen version för att få oss spelare mer aktiva i spelandet, men icke!!!.

Funcom och dess AoC hade nytänkande här även om det bara är en liten skillnad men den gör stor skillnad, speciellt för melee klasser.

WOW är mest likt WAR på denna punkt men mycket mycket bättre utvecklat än WAR, ännu ett pinsamt nederlag för Mythic och WAR tyvärr...

Övrigt.

För övrigt känns spelet gammalt, mycket gammalt. Jag hade stora förväntningar på WAR och hade hoppats på en riktig wow killer men jag måste tyvärr säga att WAR är så långt ifrån det man kan komma i dagsläget...

Jag vet inte om Mythic har något gömt i rockärmen vilket jag hoppas dom har för så som spelet är och ser ut idag är ren katastrof.
Innehållsmässigt är dom rätt ok, på pappret men det är för många "enkla" lösningar och det kunde ha gjorts mycket bättre.

I det stora hela är WAR rätt likt WOW fast mycket, mycket sämre. Grafikerna i de båda spelen är mycket lika till och med introt med en röst som berättar om historiken till sin karaktär medan man flyger in till sin karaktär är som tager från wow, SKÄMS Mythic!!!

Säg vad ni vill om spelet men bra är det inte. Det är faktiskt 2008 och inte 1998!!!

Medlem

^- Antar att du inte har upplevt t ex city siege?

Jag är nog inte helt ensam om att börja bli trött på att försöka "övertala" folk varför ett spel är bra. Tror du kommer missa mycket när du inte ens sett början på Endgame eller city siege.

Inaktiv

haha, jadu...

Än så länge är spelet guld imo och jag tror du kommer bli bevisad fel då jag misstänker att detta spel kommer bli stort, endast slaget av WoW.

Medlem

"Varför kan inte spelutvecklare skapa en UI som användaren själv kan modifiera till sitt tycke, inget MMO har lyckats med det än medan många "vanliga" spel har!!! Jag vill se NYTÄNKANDE HÄR!!!"

Måste bara lägga till ett "LOL" här då det finns inställningar för UI:n och en UI editor.

****
"Grafiken!

Har vi förflyttat oss 10år bakåt i tiden i spelgrafik och spelfysik??? Att ens släppa ett spel idag med så kass grafik och fysik trodde jag inte var möjligt längre år 2008 men jag hade visst fel.
Vart är effekterna???"

Ja, samma sak sa vi om WoW när det kom 2004.

Vet inte hur bra din dator är men, som det låter så verkar du ha en 10 år gammal dator.

Nu när vi ändå är inne på ämnet.
Ska vi se..., 10 år sedan, det var ju 1998.
Då Half Life kom ut, Quake 2 lite tidigare och Die by the Sword bland annat, och ja just det Ultima Online kom runt den tiden också.

Men ja, det är ju ett MMO vi snackar om, och om ett spel-företag vill ha så många spelare som möjligt så gör de ju inte grafiken "top notch" eftersom det är inte alla som har råd att punga ut på en 20 000 kronors burk.

Vet heller inte om du vet hur mycket fysik kräver av prestandan på en server och dess användare.
Men jag kan säga att det kräver jävligt mycket eftersom all information måste skickas fram och tillbaka till varje användare för att det ska fungera och då ökar ju lagget med det.

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Hej!

Efter att ha spelat lite olika klasser i nya WAR kan jag inte annat än att säga att Mythic har misslyckats något kopiöst!!!

Visst, visst dom har en någorlunda innehåll ispelet och det är väl det enda som kan hålla någon spelare kvar i spelet mer än ett par dagar...

Grafiken!

Har vi förflyttat oss 10år bakåt i tiden i spelgrafik och spelfysik??? Att ens släppa ett spel idag med så kass grafik och fysik trodde jag inte var möjligt längre år 2008 men jag hade visst fel.
Vart är effekterna???

Till er som inte tror mig, skapa t.e.x. en Sorceress och skratta åt de löjliga effekterna i dess attack det är ju pinsamt Mythic!!!

Buggar!

Alla klagade på AoC när det släpptes men de kunde i alla fall släppa ett spel med karaktärer och en något fungerande grafik. Vet inte om buggarna i WARs grafik eller i spelfysik är värst men stora är dom!!! Inte ens en enda karaktär visas rätt i spelet (Sapphire 4850 512mb).

Att man kan stå i luften bredvid i stort sätt varje föremål och sväva fritt eller att man sjunker in med karaktären lite här och där talar om en rätt kass kodning och sist men inte minst karaktärernas rörelser för oss återigen 10år bakåt i spelvärlden... Tragiskt...

UI

Jaha ännu ett spel där man misslyckats helt med att få en fungerande UI, det är rörigt, plottrigt, gammaldags och rent skräp...

Varför kan inte spelutvecklare skapa en UI som användaren själv kan modifiera till sitt tycke, inget MMO har lyckats med det än medan många "vanliga" spel har!!! Jag vill se NYTÄNKANDE HÄR!!!

Klicka, vänta, klicka, vänta...

Här hade jag stora förväntningar och trodde på fullaste allvar att Mythic hade gjort en egen version för att få oss spelare mer aktiva i spelandet, men icke!!!.

Funcom och dess AoC hade nytänkande här även om det bara är en liten skillnad men den gör stor skillnad, speciellt för melee klasser.

WOW är mest likt WAR på denna punkt men mycket mycket bättre utvecklat än WAR, ännu ett pinsamt nederlag för Mythic och WAR tyvärr...

Övrigt.

För övrigt känns spelet gammalt, mycket gammalt. Jag hade stora förväntningar på WAR och hade hoppats på en riktig wow killer men jag måste tyvärr säga att WAR är så långt ifrån det man kan komma i dagsläget...

Jag vet inte om Mythic har något gömt i rockärmen vilket jag hoppas dom har för så som spelet är och ser ut idag är ren katastrof.
Innehållsmässigt är dom rätt ok, på pappret men det är för många "enkla" lösningar och det kunde ha gjorts mycket bättre.

I det stora hela är WAR rätt likt WOW fast mycket, mycket sämre. Grafikerna i de båda spelen är mycket lika till och med introt med en röst som berättar om historiken till sin karaktär medan man flyger in till sin karaktär är som tager från wow, SKÄMS Mythic!!!

Säg vad ni vill om spelet men bra är det inte. Det är faktiskt 2008 och inte 1998!!!

Gå tillbaka till ditt usla Age of Conan då. Warhammer online är inte en uppdaterad version av varken WoW eller AoC.

Plus att du ljuger om många av de saker som du skriver om.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Klart det bästa MMO spelet jag har spelet på ett väldigt bra tag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tycker det är mycket roligare än world of warcraft, och då kan grafiken vara skit hur som helst, Gameplay>Grafik.

Medlem

Hej!

Det är alltid tydligt att inslag som mitt i forumet alltid skapar en "viss" irritation hos folk, varför vet jag inte eftersom det är MINA tankar och upplevelser jag skriver om INTE era.
Jag upplever det som att några alltid måste träda fram och "skydda" en speltilverkare och Mythic i detta fall. Det är som att -Säg inget illa om WAR för då jävlar... (menar detta på ett komiskt vis så bli inte arga).

Varför gör jag det då???

För att det kanske finns de som vill höra om dessa sidor finns i ett spel eller inte innan dom beslutar sig för att köpa det eller intet. Jag önskar att jag hade gjort det för då hade jag alldrig slösat 499kr på detta spel. VI är alla olika och alla kan inte tycka likadant, det är omöjligt.

Någon nämde att jag ljuger och till denna/dessa vill jag ställa en fråga, hur kan jag ljuga när jag framför min egen tanke/upplevelse av spelet???

Vad jag eftersöker i ett MMO är en helhet. Idag har vi många mmo spel som alla är bra på olika saker men vi har inte en enda som har allt. Visst detta är svårt att göra eftersom MMO spel är gigantiska projekt. Men det är just därför man inte får börja se spelet i form av ekonomisk vinning för det är i denna stund man tappar "helheten" i spelet och tillslut gör samma skit som pumpas ut årligen av de stora spelföretagen.

Det kommer att ta lång tid att utveckla ett MMO spel för att lyckas skapa en helhet och det kommer att kosta pengar att utveckla det. Det är av denna anledning man kanske ska börja tänka om när det kommer till själva finanseringen av ett MMO men det är ett annat inlägg så inget mer av det.

Servrar kosatar pengar sa någon och jag håller med, dom kostar pengar. Men Mythic ville ha ca 500kr för spelet av mig och sedan ca 100kr/måpnad och spelare detta blir tillslut massor med pengar, se på Blizzard tror ni dom är fattiga???

Oavsett vad folk kommer skriva om mina inlägg så blir inte spelet snyggare i mina ögon sett, fysiken blir inte bättre och helheten försvinner.

Det finns saker som är bra i WAR tex. som deras ide om RvR eller City Sieges men även alla dessa bra delar i WAR blir mycket sämre av att helheten i spelet är gammalmodigt, för enkel skapt och helt inte upp till förväntningarna av ett MMO som släpptes 2008-09-18.

Till sist vill jag säga att givetvis kostar allt penga men spelföretag drar in kopiösa summor varje år och dom HAR råd med hårdvara, linor, servrar eller vad nu dom kan behöva för att skapa ett mer modernt spel än vad WAR blev.

Varför nöja sig med halva kakan när man kan få äta upp hela????

Medlem

Gnäll hit eller dit... grafiken må vara i WOW kaliber och Conan är det snyggaste MMO´t just nu.. men som det är nu så vinner inaga spel för mig... alla har sina brister.. och man längtar inte att spela nått av dom för tillfället... Tur att The Witcher har blommat upp igen så man har nått att sätta tänderna i!

Tillsvidare är jag helt avreggad från någon månadsbetalning.. Hoppas att någon ger mig nått snart att dreggla över:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Förresten... det har ju inte funnits så många MMO spel som det finns idag... Så det är svårare att vara sugen på samma spel i dagsläget... men kör på med det ni tycker är kul! Men att WOW suger blöt getpung och WAR grafiken får mig att tappa tron.. samt att innehållet i Conan är mycket bristande..

men så är det och det får jag tycka om jag vill:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Fan vad alla ska gnäll om grafik!!

När ska folk lära sig att grafiken inte är allt?


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Fan vad alla ska gnäll om grafik!!

När ska folk lära sig att grafiken inte är allt?

Jadu... man vill kanske se nått nytt t ex!
Alla vill inte lira samma sak i flera år samt att utvecklingen faktiskt går framåt...

Alla är inte intresserade av att sitta med kromad armbåge i en 50 tals kärra och poppa Elvis...
Även om det inte är nått fel med det.. men inget för mig!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Wall of text

Ungefär 80% av innehållet i din andra post hade inget att göra med ditt första inlägg.

Förstår verkligen inte mening med denna tråd eftersom det är ganska uppenbart att du är ute efter en negativ reaktion. Du har inte ens svarat på inläggen som pekade på att du hade direkt fel om vissa funktioner i WAR.

Måste helt ärligt fråga hur 140 kr i månaden kan vara sån big deal för dig? Om 140 kr är en sån stor summa så kanske du ska leta upp ett jobb eller ett bättre betalt jobb, istället för att sitta framför datorn. Men det är mina två cent.

Medlem

När det är runt 200 pers samtidigt i ett stort slag är jag väldigt glad att det inte är AoC-grafik.

Medlem

Märks att OP inte har en blekaste jävla aning om hur spelutveckling fungerar.

Du kanske kan hoppas på jobb hos Funcom så kan du se vad dina "skills" skulle kunna göra.

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Hej!

Efter att ha spelat lite olika klasser i nya WAR kan jag inte annat än att säga att Mythic har misslyckats något kopiöst!!!

Jag kan bara hålla med till 200%

Kul att du orkade skriva allt så jag slapp det själv.

Spelet är daterat så in i norden. Jag har en monsterburk så det här spelet borde vara snyggt och polerat rent grafiskt, men detta är tyvärr det sämsta jag sett på mycket mycket länge..Puhh.

När man tex skjuter med sin pilbåge syns inte pilen och linan, animationen och rörelsen finns inte med...hmm.

Är någon intresserad finns både mitt Warhammerspel och Age of Conan på blocket nu, så slå till, bra priser.

QRT
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Klart det bästa MMO spelet jag har spelet på ett väldigt bra tag.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Märks att OP inte har en blekaste jävla aning om hur spelutveckling fungerar.

Du kanske kan hoppas på jobb hos Funcom så kan du se vad dina "skills" skulle kunna göra.

Tror han skulle utklassa deras utvecklare iaf.:D

Medlem

Om vi drar klockan tillbaka lite, till Wow start 2005, hur bra var det då? Hur mycke har inte skett på sådan lång tid?

Jag förväntar mig att Mythics kommer bygga på spelet och ge oss fläskiga patches, om första intrycket inte är så lovande så ska man inte dumpa ett MMO första veckan, jag kommer ge mythics sin chans tills dom utalar sig officiellt vad som ska hittas på i kommande Patch

Medlem

Jag Brukar säga så:

Grafiken kan ALDRIG göra ett dåligt spel bättre men kan göra en bra spel ännu bättre ^^


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Gillar dessa trådarna, alltid lika meningslöst att höra folk som tråd skaparen rabbla upp en massa skit om något utan att ha så mycket som en stadig grund att stå på. Gillar.

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Fan vad alla ska gnäll om grafik!!

När ska folk lära sig att grafiken inte är allt?

Precis! Och som Blackbeard sa, grafiken får inte vara för krävande. Alla har inte pengar för monster datorer. Vist kunde dem ha lagt in så det kanske såg snyggare ut för dem MED en sådan dator, men dem har inte satsat på det grafiska i detta läge. Gameplayet, kärnan i det hela, det är den delen som är värd guld i WAR.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Meningslös topic. Radera snälla.

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

I det stora hela är WAR rätt likt WOW fast mycket, mycket sämre. Grafikerna i de båda spelen är mycket lika till och med introt med en röst som berättar om historiken till sin karaktär medan man flyger in till sin karaktär är som tager från wow, SKÄMS Mythic!!!

I det stora hela är warcraft ett direkt plagiat av warhammer. SKÄMS Blizzard!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hm det är rätt taskig filtrering ja men gå ut och slå på Antisopic filtering och Anti alaising så blir det grymme skillnad!!!

Helt klart är det hur mycket som helst i War som är taget från Wow men det stör inte mig ett dugg faktiskt.
Klart men ska ta efter det som är bra och känslan anser jag är 1000 gånger bättre i War än Aoc som är en stor besvikelse


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

"Gå ut och slå på Antisopic filtering och Anti alaising så blir det grymme skillnad"

QFT

Iövrigt en helt meningslös post.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Köpte spelet idag och har endast spelat lite grann, så kan inte uttala mig för mycket här ännu. Ja, de har tagit från WoW på flera punkter, och det är lite synd att de inte har försökt komma på bättre/roligare lösningar på dessa punkter (just nu tänker jag på dialogerna, skill-purchasing och "introduktionen").

Ibland känns det mer som att man spelar WoW än WAR, men det spelar inte så stor roll för mig. Grafiken kanske inte är lika väldetaljerad som i AoC, men stilen är renare och i allmänhet känns rörelserna och animationerna mer flytande. Inga buggar hittills förutom att det stod att jag hade 0 chars på alla servrar även fast jag hade 1 vardera på 2 servrar.

Tror det kommer bli riktigt kul att få upp sin char till lvl 40. ^^

Medlem

Kan inte folk bara börja skita i matten istället och gå in för svenskan? Så nu har jag spytt färdigt för jag orka inte läsa mer än hälften.

Medlem

Skulle man släppa ett mmo till tex Ps3 eller Xbox360 skulle grafiken och allt annat vara ganska bra från början. Släpper man ett mmo till pc måste man optimera det för tusentals olika datorkonfigurationer vilket man slipper till konsol.

Medlem

Sluta trolla nu seriöst.
Detta har varit en utav de smidigaste launcherna någonsin.
Grafiken är inte helt överbra så att mer folk ska kunna spela spelet.
Och animationerna är inte heller de snyggaste i hela världen för att det ska flyta på när man kör 40 vs 40 strider etc.

Förövrigt så kan jag ju bara tillägga att spelet kom ut för ca 5 dagar sedan. Sluta va så jävla bortskämd.

Skriv svar