Warhammer, köpa eller forsätta med WoW

Medlem
Warhammer, köpa eller forsätta med WoW

Hallå!

Jag har inte köpt Warhammer Online än, men funderar på det. WoW börjar bli lite trokigt och orkar inte med ett expansion till.. så har några frågor om Warhammer.

1. Vad är bra, Vad är mindre bra?

2. Finns det Warhammer addons, eller kommer det?

3. Vilken klass är lätt att lvla och bra i PvP?

4. Hur mycket kostar det i månaden?

/Flomer


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

^-

1. För tidigt att säga i min uppfattning, dock är PVP och RVR otroligt skoj.

2. Det finns redan addons och spelet verkar addon vänligt i övrigt.

3. För tidigt att säga, även om en klass är OP förtillfället så kommer den säkerligen bli jagad med the nerfbat förr elller senare.

4. 130 kr tror jag det hamnar på ungefär.

Medlem

Ok, tack, men vilken klass var OP?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

^- Svårt att säga då jag oftast undviker att köra klasserna som spelas mest. Men Bright wizard verkar vara ganska overpowered och överspelad för tillfället på serverna jag lirar på.

Medlem

Vilken server/realm ska man börja på?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Du kan fortsätta spela wow ett tag!! Jag har köpt Warhammer och kan inte logga in på mitt account inte registera min kod och inte patcha spelet. Så den glädje jag har av det idag ligger på typ minus för man blir lite små stingslig att det är så illa förberret.:evil:


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Svårt att säga då jag oftast undviker att köra klasserna som spelas mest. Men Bright wizard verkar vara ganska overpowered och överspelad för tillfället på serverna jag lirar på.

Mja, BW är inte mer OP än Sorc.

Någon klass som är op gentemot sina motsvarigheter skulle jag säga att ironbreaker är.8)

Medlem

Köp spelet och testa själv, ingen i världen kan bestämma om du tycker spelet är tråkigt eller roligt innan du själv har testat det

Medlem

Eftersom du tycker wow är tråkigt och du inte orkar med en ny expansion så låter det inte som om du har något val i hurvida du ska fortsätta med wow.

Bara å testa

Mitt råd till dig är att inte rolla en klass för att den verkar super nu. Det är något som snabbt ändras i en patch. Rolla något som du istället tycker passar din spelstil eller något som du vill göra.
Eller uppfyller en funktion / uppgift du vill bidra med.

Medlem
Skrivet av Silenz:

Du kan fortsätta spela wow ett tag!! Jag har köpt Warhammer och kan inte logga in på mitt account inte registera min kod och inte patcha spelet. Så den glädje jag har av det idag ligger på typ minus för man blir lite små stingslig att det är så illa förberret.:evil:

Om du håller med om att det är väggen som är dum om du själv går rakt in i den så kan du lyssna på denna killen.

Medlem

De verkar ju hyffsat kul , tror att de kommer bli en bra konkurent gentemot WoW . Men ja tänkte om de e svårt att förstå Quest och liknande? , wow är ju väldigt lätt o förstå med tanke på alla 12+ som sitter o spelar med sina 70is och "Full epiq" Pvp gear...lol .

Medlem

Enda fallet jag kan tänka mig när questerna är för svåra är nog om du är riktigt rutten på engelska. Såklart är det svårt om du är underrankad också, men iaf, det säger ju sig självt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Peedu:

De verkar ju hyffsat kul , tror att de kommer bli en bra konkurent gentemot WoW . Men ja tänkte om de e svårt att förstå Quest och liknande? , wow är ju väldigt lätt o förstå med tanke på alla 12+ som sitter o spelar med sina 70is och "Full epiq" Pvp gear...lol .

Nej, enklare quests finns nog inte. Det är till och med en röd cirkel på kartan där du ska utföra questen.

Medlem

Där ser man , är inte rutten på engelska dock bara lite lat ;P. Då kanske man skulle ta sig en titt på spelet

Medlem

Vill bara påpeka att questerna i spelet är en rätt liten del av helheten. Skönheten, det roligaste, ligger i PvP, eller RvR som det kallas. Det är det du borde ta en titt på, inte questarna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

försök att inte spela några mmo's fram till WotLK. då är du utvilad och sugen och kommer till ett spel som erbjuder mer än war


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

försök att inte spela några mmo's fram till WotLK. då är du utvilad och sugen och kommer till ett spel som erbjuder mer än war

Erbjuder mer på vilket sätt? Fler sätt att grinda meningslösa epics?

Medlem
Skrivet av Flomer:

Hallå!

Jag har inte köpt Warhammer Online än, men funderar på det. WoW börjar bli lite trokigt och orkar inte med ett expansion till.. så har några frågor om Warhammer.

1. Vad är bra, Vad är mindre bra?

2. Finns det Warhammer addons, eller kommer det?

3. Vilken klass är lätt att lvla och bra i PvP?

4. Hur mycket kostar det i månaden?

/Flomer

1. Bra:
Miljön - Miljön är underbar och verkligen distinkt för de olika faktionerna.
Questing systemet - Questandet känns kul! Variernade quests som går mer ut på att utforska än grinda.
PQ:s otroligt igenomtänkta. Instancer och fasta grupper känns onödigt och krångligt i jämnförelse.
RvR/PvP- Spelet är gjort för är gjort for PvE/RVR och det märks. Ett stort RvR område i mitten som spelare verkligen använder och tycker är kul. Det känns verkligen som om att du gör någon nytta för din faktion. Du får XP och bra gear igenom PvP. Det enda som saknas skulle vara någon rankad motsvarigthet till WoW:s arena.
Casual - Det finns inget i spelet som tvingar dig att stanna kvar utan att du kan lungt gå ifrån när som helst.
Snyggt - Effekterna, texturerna och ljussättningen är snygg. Inte Crysis/AoC, men snyggt är det.

Dåligt: Prestandan- Kräver mer kräm än WoW och känns något dålig i jämnförelse med grafiken.
IU - Något stelt UI som saknar respons och är lite slött.
Endgame PvE- Inget riktigt hardcore endgame PvE. Dock görs detta upp med endgame RvR.

2. Ska redan finns flera ute och man har all anledning att tror att det kommer finnas massor av dem inom kort.

3. Alla, som jag ser det är spelet förvånansvärt bra balancerat. Dock så är dps lite snabbare på att döda mobs men har nackdelen att inte kunna döda champions själva (typ elites).

4. 12:99 euro. Samma som WoW alltså.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar