Epic fail på Mythic Patcher?

Medlem
Epic fail på Mythic Patcher?

Efter 3 timmar och 89% så säger den "Unable to load files from server, please try again in a short while" Startar om skräpet och döm om min förvåning då den måste starta om från 0%.

Är jävligt irriterad just nu och vet inte om jag har lust att ens spela skiten när och om patchen kommer hem tillslut.

(100/10 fast internet med BBB, kopplat ur firewall och allt. )

Skräp.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Funkade bra för mig när det begav sig. Känner igen det där dock, samt frustrationen, tror det var i AoC det hände för mig.

Medlem

5 timmar efter installationen så har jag iaf lyckats logga ni för första gången. Så nu sitter jag i 30 minuters kö för att komma in på realmet som min polare kör på. Wee! Vill ju kunna testa spelet 15 minuter idag, jag menar, när det tar 5½ timme att installera och patcha


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

^- Om lite patchproblem gör att du blir såhär frustrerad, så har du a bumpy ride ahead of you. Speciell när GOA sitter vid sparkarna ;p

Medlem

Enda klagomålet jag har med patchern är att den är helt overkligt seg. Hade vart mycket bättre om dom kört den via torrent istället.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Efter 3 timmar och 89% så säger den "Unable to load files from server, please try again in a short while" Startar om skräpet och döm om min förvåning då den måste starta om från 0%.

Är jävligt irriterad just nu och vet inte om jag har lust att ens spela skiten när och om patchen kommer hem tillslut.

(100/10 fast internet med BBB, kopplat ur firewall och allt. )

Skräp.

Den startar om från noll, men har redan tankat 89% av patchen.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Om lite patchproblem gör att du blir såhär frustrerad, så har du a bumpy ride ahead of you. Speciell när GOA sitter vid sparkarna ;p

TBH, smidigaste releasen jag sett hittills av ett MMO. CE headstart funkade klockrent. SE headstart funkade med. Releasen verkade funka med. Om du inte inser vad som händer dom första 24 timmarna när du har 200k+ klienter som sitter och F5'ar kanske det är dags att gå en kurs i datakunskap och nätverk. Kan inte säga annat än att GOA har imponerat hittills. Gissar att du spelat DAoC innan och har whinat dig fram till nuvarande bitterhet.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

^- Inte så konstigt att det funkade felfritt vid release när allt bröt ihop när dom körde open betan hehe. Och Amerikanska releasen gick ju fin fint där, så förstår inte varför GOA skulle ha såna problem.

Nope, har inte spelat DAoC. Bara sett hur dåligt dom skötte informationen och situationen kring open betan, räcker gott och väl för mig.

Medlem
Skrivet av inso:
Skrivet av warh0g:

Efter 3 timmar och 89% så säger den "Unable to load files from server, please try again in a short while" Startar om skräpet och döm om min förvåning då den måste starta om från 0%.

Är jävligt irriterad just nu och vet inte om jag har lust att ens spela skiten när och om patchen kommer hem tillslut.

(100/10 fast internet med BBB, kopplat ur firewall och allt. )

Skräp.

Den startar om från noll, men har redan tankat 89% av patchen.

Jo märkte det, gick 10 ggr snabbare. Men dock tog det 5½ timme. Vilket är totalt uruselt.

Nu när jag spelat i helgen har ju spelet i sig varit roligt.

Men köerna för att komma in, hoppas att detta löser sig per omgående. Inte kul om man ska behöva planera sitt spelande på det sättet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Men köerna för att komma in, hoppas att detta löser sig per omgående. Inte kul om man ska behöva planera sitt spelande på det sättet

Nu snackar vi kortsiktiga problem och inte långsiktiga.

Tyvärr så är det inte så mycket Mythic kan göra åt den saken, problemet med köer till servrarna är att spelare måste omfördela sig på de existerande servrar, vissa är faktiskt relativt tomma. Spelare vill inte göra detta för att de finns i gillen, hela gillena måste flytta isåfall.

Alternativet är om Mythic ändrar maxgränsen per server... men då får vi dras med lagg och det vill vi inte. Öka antalet servrar tror jag inte hjälper kortsiktigt.

1
Skriv svar