Har jag valt fel server?

Inaktiv
Har jag valt fel server?

Hoj,

Jag satt och spelade lite igår och fick upp min shaman på servern Karak-Vlag till rank 9. Jag hade riktigt roligt under tiden jag gick upp i ranks och märkte inte hur tomt och inte minst tyst det var. Absolut inte en kotte i chatten. Det var först när jag satte upp mig på RVR kön som jag märkte att något saknades... andra spelare. I väntan sprang jag runt i de olika "RVR områdena" med flaggan på, väntade mig att ett gäng argsinta dvärgar skulle hoppa fram bakom var och varannan krök. Men inte, jag traskade runt och gjorde en massa "scout" quests och sedan fick jag för mig att få upp "rep." för samtliga PQ som är anpassade för min rank i de olika rasernas zoner. Efter ett par timmar hade jag bara sett en enda snubbe på order sidan. En high elf (eller vad dom heter) som dessutom vågade sig på att attackera mig, vilket han nog ångrade för jag såg inte röken av honom efter. Hur som helst, jag funderar på att byta server eller är det lika folk tomt på alla burkar? Har ju inte lust att sitta i timmar i kö utan att komma nån vart.

En till fråga. Det finns ett antal "shortcuts" för att välja mål/target, men finns det något liknande "target of current target" som t.ex. WoW där man väljer en mob och klickar F för tag på rätt person att kasta sina healing spells på. Så slipper man klicka runt för att få tag på rätt snubbe.

Cheers,
D

Inaktiv

Jag spelar på en mycket välbefolkad server (mest befolkade?) Karak Eight Peaks och på vardagarna kring 2-3 på natten har RvR dött. Det går naturligtvis inte att säga hur det blir vid end-game, men som läget ligger nu är det värt köer för att spela på en välbefolkad server. Det finns inget värre än öde världar i MMOs.

Medlem

Karag Dorn är rätt befolkad, joinade nyss ett guild med 140 medlemmar och det fortsätter att växa.

Vet ej hur man byter server dock, men det borde väl gå.
Annars får du ju skapa en ny gubbe på en befolkad server.
tråkigt, ja, men gör det bara ifall du inte kan byta.

Inaktiv

Reser iväg till helgen så man har ett par dagar att fundera. Troligtvis är det lättast att söka genom server listan efter en burk med medium på båda sidorna (eller om man skulle ta high, med risk att råka ut för köer). Om man skulle börja en ny snubbe kanske man skulle ta en rune priest... fast shaman va rackans kul.

Hur som helst tack för snabba svar

Medlem

Karak-Hirn är skapligt befolkad, just nu var det 350 pers i kön in. Första gången man åkt på en ordentlig kö sen i måndags.


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

1
Skriv svar