Medlem
Grafikfråga

Yo!

Fick Warhammer igår, spelade till lvl 4 tills jag "tröttna".

Jag har inte gett upp spelet men tror det är något jag gör fel.

Tycker grafiken är jättekass..miljöerna är det inget problem med men känns som att Karaktärerna har använt en helt annan färg, skulle det inte va en skugga under gubben så skulle det se inklippt ut i photoshop. Platsar verkligen inte in i miljön.

Känns seriöst som att grafiken är sämre än wow, så känner att det är något jag har missat.

Räkna med lagg på min dator för WAr men har inte upplevt något överhuvudtaget.. har

Core 2 Quad Q6600
3070 i Ram
Och Geforce 8800.

Är detta något att vänja sig vid eller har wow skadat min syn på andra spel?

Medlem

^- Jag trodde att vi ALLA hade lärt oss att inte döma ett MMORPG efter grafik. Have you forgotten about Age of Conan?

Tycker att miljöerna + atmosfären väger alldeles för tungt för att ens börja gnälla på grafiken, den gör sitt jobb. Tror aldrig mythic påstått att detta skulle vara något MMO som skulle få dom dyraste speldatorerna att svettas*host*AoC*host*

soi
Medlem

Tycker du att grafiken är kass så är de upp till dig, man får ha en egen åsikt.

Medlem

wow, laggar det verkligen med den datorn?
flyter ju på fin fint med min (i november) 3 år gamla.
laggar endast på ett ställe och det är i en skog när man tittar upp mot träd-kronorna.

Sedan så kanske du har råkat markera din egen gubbe det hadde jag ett tag, men det finns en inställning för det i options.

Mina grejer:
1.5GB RAM
3.6 Ghz
Radeon X850XT

Medlem

Vina: Självklart får man ha en egen åsikt.. jag brukar inte va krävande när det gäller grafik, hade bara förväntat mig något i Lord of the rings hållet.

Blackbeard: Nein, det laggar INTE

Nåväl, on with the gaming.

Medlem

Huruvida det hackar är olika från person till person. Finns de med low spec maskiner som har fina frames och de med medium till high som får grym stuttering/dia bilds sekvens.

Jag tillhör en av dem. Funkar fint att questa osv, faktum är att det i Open Beta funkade fint även i scenarios. I release märkte jag först av det i RvR då allt blev en mish mash. Nu gäller det även scenarios som är 12vs12.

Så fort jag får mer än 3 pers på skärmen blir det ospelbart.

Det är nog bara att hålla tummarna att det rullar på fint tills de optimerar det.

Medlem

Grafikmotorn känns väldigt anpassad för wow spelare. Dock tror jag att dom smått kommer lägga till mer grafiska effekter och val, för just nu finns inte många sådana val. Om jag väljer fastest framerate eller best quality gör det knappt nån skillnad rent grafiskt för mig.

Medlem

Själv kör jag allt på max inkl HD-upplösning 1920x1200 och det flyter på perfekt samtidigt som det är väldigt snyggt. Miljöerna skiljer sig ju från olika områden, men när jag exempelvis kom till tredje området för Chaos så var det bisarrt snyggt. Det är ju inte lika "barnslig" grafik som WoW, utan en mer realistisk grafik. Personligen föredrar jag det senare.

Inaktiv

Tyckte heller inte grafiken var något vidare i början, men efter att ha tvingat 16xAA i kontrollpanelen och spelat ett tag har jag börjat uppskatta grafiken. Det enda som fattas nu är vsync, funkar inte ens om jag försöker via kontrollpanelen.

Medlem

Jag tycker grafiken är grym, jag menar det är ju trots allt ett MMO vi snackar om och inte något next-gen fps som Crysis.

Medlem

Jag tycker det suger hårdvara som ett ruskigt snyggt spel dock, haha. Min 3 år gamla AMD 3700+ går på knäna lite känns det som...

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Tyckte heller inte grafiken var något vidare i början, men efter att ha tvingat 16xAA i kontrollpanelen och spelat ett tag har jag börjat uppskatta grafiken. Det enda som fattas nu är vsync, funkar inte ens om jag försöker via kontrollpanelen.

Hur öppnar man kontrollpanelen och vad är kommandot för att tvinga aa?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av RoGGe:

Tyckte heller inte grafiken var något vidare i början, men efter att ha tvingat 16xAA i kontrollpanelen och spelat ett tag har jag börjat uppskatta grafiken. Det enda som fattas nu är vsync, funkar inte ens om jag försöker via kontrollpanelen.

Hur öppnar man kontrollpanelen och vad är kommandot för att tvinga aa?

Det är ingen ingame kontrollpanel. Tvinga AA och AF gör du genom dina grafikdrivrutiner till grafikkortet.

Medlem

Jag bytte upplösning och det gjorde mycket kan jag säga.

Medlem

Jag håller helt med trådskaparen. Grafiken är rätt kass, speciellt karaktärerna som ser ut som skit när man är mer än 10 meter bort från någon. Ser ut som en pappersfigur som hackar fram. Det komiska är att spelet dessutom inte flyter på speciellt bra heller jämfört med aoc som gick att köra i nästan max på allt och få bra flyt. Jag vet inte riktigt. Men jag kan ändå inte hålla mig borta från spelet då det är jäkla kul med pvp hehe.

Medlem

Jag älskar grafiken, Bästa grafiken i ett mmo tycker jag, JA AoC är snyggt och så, men den är så jävla skön grafiskt sätt tycker jag.. ni me Nvidia kort,, testa att ladda hem senaste beta 177.92 drivarna, när jag gjorde det så kan jag köra alltid max och ha AA och AF igång tillåmed när vi raidat keeps.

Inaktiv

så snyggt är det inte men det funkar, o spelet är kul

texten över alla gubbar saknar en massa skärpa känns det som, eller bara jag kanske?

Medlem

Nån som vet vad man ska göra åt lagget? (låg fps hackar som fan när det är mer än typ 5 spelare på skärmen).
Det blir inte någon skillnad alls mellan low och high.
Har:
5000+x2 amd
2 gb ram
4850 graffe

Ingen monster dator men crysis warhead funkar på high(gamer) 30+ fps och WoW som ser mkt bättre ut laggar så klart inget alls, men detta gör... Är det bara inte optimerat?

Medlem

Ett tips till folk som har bra datorer (och kanske två grafikkort) är att stänga av "specular" i lightning och bara använda ett grafikkort.

Det gjorde susen för mig. 80% mindre lagg i väntan på att de ska optimisera genom patch

Medlem

Jag passar på att låna tråden så jag slipper skapa en ny.
Jag har grafikfel i spelet. Det blir så här --> http://img148.imageshack.us/my.php?image=warhammermh4.jpg Kör Vista 64 med ett radeon4870x2. Jag har testat ändra alla möjliga grafikinställningar i spelet och i ati controllpanel. Utan några bra resultat. vad kan det bero på ?

Medlem
Skrivet av dcxs:

Nån som vet vad man ska göra åt lagget? (låg fps hackar som fan när det är mer än typ 5 spelare på skärmen).
Det blir inte någon skillnad alls mellan low och high.
Har:
5000+x2 amd
2 gb ram
4850 graffe

Ingen monster dator men crysis warhead funkar på high(gamer) 30+ fps och WoW som ser mkt bättre ut laggar så klart inget alls, men detta gör... Är det bara inte optimerat?

En sak du kan testa vilket har löst stuttering/svårt hack för mig och en kompis är att disabla Catalyst AI. Disabla den, reboota om, testa igen. All min stuttering försvann.

Medlem
Skrivet av Wrole:

Jag passar på att låna tråden så jag slipper skapa en ny.
Jag har grafikfel i spelet. Det blir så här --> http://img148.imageshack.us/my.php?image=warhammermh4.jpg Kör Vista 64 med ett radeon4870x2. Jag har testat ändra alla möjliga grafikinställningar i spelet och i ati controllpanel. Utan några bra resultat. vad kan det bero på ?

Det där är ett så kallat "Shader" fel.

ställer nu en av de vanligaste frågorna:
Har du uppdaterat drivrutinerna till grafik kortet?

Medlem
Skrivet av Blackbeard:
Skrivet av Wrole:

Jag passar på att låna tråden så jag slipper skapa en ny.
Jag har grafikfel i spelet. Det blir så här --> http://img148.imageshack.us/my.php?image=warhammermh4.jpg Kör Vista 64 med ett radeon4870x2. Jag har testat ändra alla möjliga grafikinställningar i spelet och i ati controllpanel. Utan några bra resultat. vad kan det bero på ?

Det där är ett så kallat "Shader" fel.

ställer nu en av de vanligaste frågorna:
Har du uppdaterat drivrutinerna till grafik kortet?

Jag körde in de nyaste catalyst 8.9 igår http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista64/com...

Medlem

Tror det kommer ske många ändringar framåt i tiden.

Snacka med min polare igår om Warhammer (Han får inte sitt fören på måndag) Och beskrev det lite. Vi kom in på grafikfrågan när jag sa att jag tycker animationerna är inte så mycket att hurra över så kontra han mig direkt med: Wow var likadant i början också.

Seriöst så kommer jag inte ihåg, men hur som haver, grafiken är inte den stora procenten som gör spelet bra, utan det är känslan. Efter ha spelat WoW i massa år så måste man nog vänja om sitt "Cartoonish" ögon och se glimten i realistiska designade texturer.

Medlem
Skrivet av Wrole:
Skrivet av Blackbeard:
Skrivet av Wrole:

Jag passar på att låna tråden så jag slipper skapa en ny.
Jag har grafikfel i spelet. Det blir så här --> http://img148.imageshack.us/my.php?image=warhammermh4.jpg Kör Vista 64 med ett radeon4870x2. Jag har testat ändra alla möjliga grafikinställningar i spelet och i ati controllpanel. Utan några bra resultat. vad kan det bero på ?

Det där är ett så kallat "Shader" fel.

ställer nu en av de vanligaste frågorna:
Har du uppdaterat drivrutinerna till grafik kortet?

Jag körde in de nyaste catalyst 8.9 igår http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista64/com...

Ok, vad finns det mer man kan göra för att åtgärda sådana fel?.. hm, ja om det inte funkar så kanske du får vänta till nästa patch.
Håll ut!

Medlem

Har aldrig spelat något MMORPG spel. Tycker grafiken är skön. Allt flyter på på max med 1680X1050 Widescreen.

2 st 3,2 GHz Intel D proccesorer
2 GB RAM
7900 GTX

Bra gjort av Mythic att man inte behöver köpa ny burk.

Medlem

Tyckte AOC var snyggare. men detta är bra också. Kör i 2560x1600 AA 16x

Medlem

Mythic har väl aldrig påstått att spelet ska vara jättevackert. Och det finns kanske en tanke bakom det, dvs att på endgame när striderna blir stora kan jag lova er att man inte vill ha AoC grafik ;).

Att War kräver mycket PC kraft kan jag inte hålla med om. Min dator är inte up to date så att säga och ändå flöt det på bra. Det kan vara optimeringsproblem för vissa grafikkort kanske? Fråga är då om det ligger i att grafikdrivrutinen ej är "optimerad" till spelet eller om spelet ej är bra "optimerat" till kortet. Om ni fattar vad jag menar ;D-

Gen
Medlem
Skrivet av Natrium:

Jag älskar grafiken, Bästa grafiken i ett mmo tycker jag, JA AoC är snyggt och så, men den är så jävla skön grafiskt sätt tycker jag.. ni me Nvidia kort,, testa att ladda hem senaste beta 177.92 drivarna, när jag gjorde det så kan jag köra alltid max och ha AA och AF igång tillåmed när vi raidat keeps.

Sist jag kollade så stödjer inte WAR Shader Model 3.0 alltså kan det omöjligtvis vara snyggare än AoC.

Medlem

^- Ganska uppenbart av hans inlägg att finner grafiken i WAR mer tilltalande än AoC. Även om den rent tekniskt inte är bättre.

Ungefär som att jag finner No more heroes mer tilltalande än Crysis rent grafiskt, men hur KAN det vara möjligt utan Shader model 3.0? ;p

12
Skriv svar