Så vad tycker ni som testat Open Betan?

Medlem
Så vad tycker ni som testat Open Betan?

En enkel poll för dom som lyckats testa.

Jag har bara spelat i typ 4 timmar men efter att ha vant mig med grafiken så är jag faktiskt väldigt nyfiken på detta spel kommer leverera.

Medlem

Jag älskar att spela, just nu kör jag på en rank 13 marauder på servern burlok. Kan inte sluta spela, hookad direkt.

de behöver bara nerfa runepriest så ere finemang.

Medlem

Första jag tänkte va.. Vilken open beta?
Sen fatta jag
Har inte hunnit testa ens

Medlem

Lite tomma servrar bara, det tar ju år och dar att komma in i RvR-instanserna.. annars verkar det nästan värt att betala för..
dock så laggar jag.. typ om folk skickar iväg en massa spell samtidigt eller när man spawnar efter att ha dött så blir det ett jäkla fps drop, fast än det ser riktigt risigt ut..

När man köper en burk som klarar crysis på high så tycker man att det borde klara ett spel som ser ut i princip som wow med "L2-färger"..

Blir arg på att man inte kan kasta spells medan man håller in höger musknapp.. jag är van vid att kunna styra kameran medans jag kastar spells.. blir fan aslack när man typ måste stå stilla för att använda skills som tank i pvp.. folk hoppar ju omkring som galningar..

Annars blir det nog bra.. när de fixat alla småsaker..

RvR och PQ har potential.. ;3

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Lite tomma servrar bara, det tar ju år och dar att komma in i RvR-instanserna.. annars verkar det nästan värt att betala för..
dock så laggar jag.. typ om folk skickar iväg en massa spell samtidigt eller när man spawnar efter att ha dött så blir det ett jäkla fps drop, fast än det ser riktigt risigt ut..

När man köper en burk som klarar crysis på high så tycker man att det borde klara ett spel som ser ut i princip som wow med "L2-färger"..

Blir arg på att man inte kan kasta spells medan man håller in höger musknapp.. jag är van vid att kunna styra kameran medans jag kastar spells.. blir fan aslack när man typ måste stå stilla för att använda skills som tank i pvp.. folk hoppar ju omkring som galningar..

Annars blir det nog bra.. när de fixat alla småsaker..

RvR och PQ har potential.. ;3

de 2 servrar jag är inne på är det fullt med folk, ingen väntetid alls med rvr samt nog går det juh att springa omkring och lägga spells!?

Jag kör med min dator max på grafik samt upplösning 1680x1050 och mitt nvidia-kort (8800gts) inställt på bästa grafik i vista 64 bit helt laggfritt, spelar ingen roll om det är värlskrig omkring mig utan flyter på 100% hela tiden.

Ser faktiskt inte allt så dåligt ut som många antyder, visst det är ingen crysis men för att vara mmo är det helt klart Ok grafikmässigt.

Medlem

skit


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

skit

Jo du har sagt det i några dagar nu, dock så sitter du fortfarande och muttrar i War-delarna på forumet....

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Blir arg på att man inte kan kasta spells medan man håller in höger musknapp.. jag är van vid att kunna styra kameran medans jag kastar spells.. blir fan aslack när man typ måste stå stilla för att använda skills som tank i pvp.. folk hoppar ju omkring som galningar..

Förstod inte riktigt vad du menade där men det är ju bara att klicka på siffertangenterna även om man springer runt med höger musknapp nertryckt?

Medlem

Underbart spel


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har bara lirat greenskin och humor och allt är precis som hämtat ur warhammer-loren. Helt klart ett par tummar upp för det.
Ska se om jag hinner testa lite RvR ikväll, det är ju den stora grejen med hela WAR.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

Bästa mmo någonsin! Kommer bli många långa år i detta spel.

Medlem

Tycker att känslan, speciellt i Empire området, slår det mesta. Det känns som man är på ett slagfält för en gångs skull. Plus att jag höll på att skita på mig första gången jag gick in i public quest området och en stor ogre kom och började slå ner träd omkring en.

Medlem

Har lirat de flesta klasser nu och tycker att jag bildat mig en väldigt bra uppfattning av helheten och hur varje klass fungerar, på båda sidorna. Jag måste säga att det ör extremt balanserat om man tittar på klasserna rent allmänt och det något räknar som ett stort plus. Spelet har helt klart enorm potential och en helt del features som sticker ut från mängden (på ett ytterst positivt sätt). Jag har förhandsbokat och ser mycket fram emot release-dagen. Bästa MMO jag spelat på en längre tid.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Är bara så jäkla kul, krig helatiden Waaaagh!!!

Inaktiv

Kanon lir, fick samma känsla som när jag började spela wow en gång i tiden, PVP delen är överlägset bättre än wows pvp!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Plus att jag höll på att skita på mig första gången jag gick in i public quest området och en stor ogre kom och började slå ner träd omkring en.

Haha... skrattade gott där


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Än så länge är det kul och public quests är en jävligt najs twist. Bara lirat till lvl 5 men det är inte superköplust just nu iaf. Kommer kanske.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tycker att känslan, speciellt i Empire området, slår det mesta. Det känns som man är på ett slagfält för en gångs skull. Plus att jag höll på att skita på mig första gången jag gick in i public quest området och en stor ogre kom och började slå ner träd omkring en.

haha fifan, måste testa

någon som vill ge en stolsbunden förlorare en key då?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Säkerligen blivit bortskämd av AoCs stridssystem, men jag tycker att striderna i WAR är sjukt sega.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

public quests var riktigt smart och kul cred för det

pvpn känns dock som väntat lite för mycket flest folk vinner, inte mycket skills bakom knapparna som behövs anser jag. går inte att vinna 2 mot 1 osv osv osv...

men är ju ett lagspel, då är det hyffsat skoj! men skulle villja göra det mer "timing baserat" så det blir lite skills.

Medlem
Skrivet av erebore:

pvpn känns dock som väntat lite för mycket flest folk vinner, inte mycket skills bakom knapparna som behövs anser jag.

Tycker tvärtom. Skills avgör väldigt mycket. Hur kan annars de mest skillade gång efter gång få mest poäng, flest kills och minst antal deaths?

Att de klungorna som håller ihop bäst och assisterar varandra mest vinner är ju meningen? Det är ju så strider ska se ut i WAR-universumet. Inte småslagsmål om 2-3 pers utspridda överallt som duellerar varandra, utan stora klungor som tillsammans springer in och krigar för fullt.

Älskar redan WAR och bättre lär det bli. Nu ska man bara hitta order-guild så fort headstarten börjar också.

Finns det något särskilt system i WAR för att söka guild eller får man helt enkelt söka i general chat/visa sin skill i party/warbands?

Vill ju helst hamna i en guild från dag ett (utan att starta en själv).

Inaktiv

bättre gear = bättre spelare
utan tvekan... svårt att det inte skulle vara så när det är ett system så som war

men som sagt det är skoj ändå, skulle bara villja ha det mer skillbaserat

Medlem

PQ (public quest) tror jag kan bli bra om dem fixar lite småsaker, tex igår när jag skulle köra en PQ med en bra grupp så laggade sista bossen som f*n, när han hade ca 10% kvar av sitt hp började han springa bort och så fick han fullt hp igen tills tiden tog slut. Sen är det roligare när det jämt är folk vid PQ nu i OB är det nästan omöjligt att klara av vissa PQ.

RvR har jag inte testat men jag har kört lite scenariorna är kul (dem som jag har testat) men tycker att det är lite obalanas mella klasseran, det är svårt för shadow warriors att döda dem flesta destruction klasserna men med en tank går det bättre.

Sen finns det många bug i spelet fortfarande men WAR kommer att bli mitt favorit spel i flera år framöver.

Jag ger betan 4/5 pga vissa bug som jag trodde att dem hade fixat.

soi
Medlem

Har testat Sorc till 13 samt ironbreaker till 11 och spelet är riktigt roligt.

Givet köp!

Inaktiv

gillar det, trodde verkligen inte det men det blir nog köp av det här

edit: Public Quest är grymt kul, sen hamnade vi..ja vet inte var men det var ett sataaaans röj mellan NPCs och mänskliga spelare på båda sidor, det var riktigt kul

och sen PVP i instanserna eller vad man ska kalla det för (när man klickar på den där knappen, Battle for Ekrand eller nåt för er som kör de gröna)..gryymt kul

Medlem
Inaktiv

riktigt roligt spel. tycker det är grymt mycket roligare änn WoW (old school wow player)

Medlem
Skrivet av Tasir:

det är svårt för shadow warriors att döda dem flesta destruction klasserna men med en tank går det bättre.

Sluta driva me folk du menar att du inte kan döda folk me DIN sw ska du säga isåfall,, för jag lirar SW och jag smeker på allt jag ser, förlorat 2 1 mot 1 fighter om vi pratar om klass mot klass nu och inte massiva fighter...

en level 19 chosen och en level 17 shaman., när jag mötte shamen var jag level 15 och när jag mötte chosen var jag 17..

ända 2 klasserna jag mött 1 mot 1 som jag förlorat mot, dock har jag tagit dom klasserna 1 mot 1 också när förhållandena sätt bättre ut än att en SW behöver så mycket mer skills för kunna göra vissa saker, Silence och healing debuffs t,ex Skitsvårt att döda DoK och shamaner tills man börjar få mer skills så man kan stoppa dom från heala sig .

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Tasir:

det är svårt för shadow warriors att döda dem flesta destruction klasserna men med en tank går det bättre.

Sluta driva me folk du menar att du inte kan döda folk me DIN sw ska du säga isåfall,, för jag lirar SW och jag smeker på allt jag ser, förlorat 2 1 mot 1 fighter om vi pratar om klass mot klass nu och inte massiva fighter...

en level 19 chosen och en level 17 shaman., när jag mötte shamen var jag level 15 och när jag mötte chosen var jag 17..

ända 2 klasserna jag mött 1 mot 1 som jag förlorat mot, dock har jag tagit dom klasserna 1 mot 1 också när förhållandena sätt bättre ut än att en SW behöver så mycket mer skills för kunna göra vissa saker, Silence och healing debuffs t,ex Skitsvårt att döda DoK och shamaner tills man börjar få mer skills så man kan stoppa dom från heala sig .

ok jag har bara kört när jag varit i rank 4-7 och då har jag inte sett många SW som tar någon 1 mot 1, men det kan ju bero på att alla kör med scout stance och har ingen chans när det blir närstrid.

Sen är det ju bra att du läser hela stycket så att du förstår att jag pratar om min SW...

Medlem
Skrivet av Astrality:
Skrivet av Ramblemoe:

Blir arg på att man inte kan kasta spells medan man håller in höger musknapp.. jag är van vid att kunna styra kameran medans jag kastar spells.. blir fan aslack när man typ måste stå stilla för att använda skills som tank i pvp.. folk hoppar ju omkring som galningar..

Förstod inte riktigt vad du menade där men det är ju bara att klicka på siffertangenterna även om man springer runt med höger musknapp nertryckt?

Det funkar inte för mig ibland.. kan sitta och spamma en skill medans jag springer men den används ändå inte.. Sjukt irriterande..

Får inga felmeddelanden som att target är out of range eller dylikt, skillen används inte medans jag springer helt enkelt..

1
Skriv svar