Nyhet kring WAR EU misslyckandet på FZ?

Medlem
Nyhet kring WAR EU misslyckandet på FZ?

Jag vet inte om jag är blind men jag ser ingen nyhet kring detta på FZ. Varför?

Jag har skickat in nyhetstips om det och jag är rätt säker på att andra gjort det med.

Hoppas det inte har nått att göra med den massive reklamkampanjen för spelet här på FZ.

Medlem

24 timmar sedan jag reggade min betanyckel. Fortfarande inget mail...

Att jag förbokade CE berodde mycket på möjligheten till open beta. Som det ser ut nu kunde jag lika gärna bokat ett vanligt, billigare alternativ.

Medlem

Varför skriva en nyhet alla redan känner till?

Medlem

Det var väl endå betan som failade?

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Det var väl endå betan som failade?

Men snart är det hela EU releases som är ett epic phail release datumet har ju inte varit ännu, men väl där så blir det en nyhet, även om alla redan vet att det kommer bli det iofs...

Medlem

Betan har inte failat. Den fortgår och har hälsan i behåll.

Sen vet jag inte om det är en nyhet att en del beter sig som bortskämda barnrumpor heller.


signatur
Medlem

Fanns ett visst nyhetsvärde i att Mythics CEO dissar en GOAs Community managers på sin blog. Big drama

Men nu håller jag med om att det är för sent. Jag bara konstaterar att det är lite underligt att inget har postats tidigare.

Medlem
Skrivet av Orbs:

24 timmar sedan jag reggade min betanyckel. Fortfarande inget mail...

Att jag förbokade CE berodde mycket på möjligheten till open beta. Som det ser ut nu kunde jag lika gärna bokat ett vanligt, billigare alternativ.

En del har tydligen fått en nyckel genom att spamma tjänsten ett antal ggr, vet dock inte hur många och jag försökte med detta, men misslyckades.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Det var väl endå betan som failade?

Inte betan i sig, men registreringen och kontoservrarna för betan.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Det är ju bra att det händer nu vid betan så de vet vad servrarna pallar för så de kan försöka fixa det till releasen.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Damn folk agerar som om open betan är den faktiska releasen, man använder ju open beta för att just upptäcka och förhindra att detta sker på själva releasedagen. Ordet beta har under årens gång gått från att man hjälper till och testar ett spel till att det uppfattas som en regelrätt demo, vilket är fel.

Mythic/GOA har nog lärt sig en läxa inför releasen iaf

Medlem

Ptjadu, vi får väl se.. men jag tvivlar på att deras beredskap är tillräckligt för att det inte ska bli kalibalik på releasedagen. Å andra sidan brukar det bli det, mycket få som klarar sånt, tror inte heller att dom hinner fixa misstagen i någon större omfattning. Är inte någon vidare lång tid betan håller på.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Dom har faktiskt skrivit nu att de försöka få upp headstart-aktiveringen ett par dagar innan det går live. De har lärt sig sin läxa nu under betan. Lugna ner er, alla som dömmer ett ofärdigt spel, och ett ofärdigt system. Om en vecka kan ni ta fram pekpinnen och klaga på vad ni vill. Men det kommer inte finnas liknande problem nu som i söndag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

GOA har gått ut med att alla betatestare kommer att få 7 dagar gratis spelande pga open betan (vilket är några timmar mer än OB var totalt). Bättre kompenseringar ser man mycket sällan.

Medlem

Dagar i kompensation är ganska vanligt. Dock inte dubbelt så många dagar och kompensation för betan.

Men det är väl det som krävs som förlåt för att halva betan gick bort.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Vem var det som sade att releasen skulle faila? Headstarten gick som planerat idag. Hörde tom. att EU servarna kom upp tidigare än US.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:

Vem var det som sade att releasen skulle faila? Headstarten gick som planerat idag. Hörde tom. att EU servarna kom upp tidigare än US.

Ja, för att den blev uppskjuten i US. Tråkigt för dom som bor där och måste spela från allra första sekund, men mig kvittar det

Hoppas bara det funkar imorgon kväll för oss som förbokat standard edition.

Inaktiv

Såg att dom med vanlig pre order inte kan regga sin key innan 9 am imorgon. Nu kommer min fråga, när är 9 am i Svensk tid?
Har ingen aning om dom går efter europeiska eller amerikanska tidzoner och vilken av dom.

Medlem
Skrivet av pimpim2:

Såg att dom med vanlig pre order inte kan regga sin key innan 9 am imorgon. Nu kommer min fråga, när är 9 am i Svensk tid?
Har ingen aning om dom går efter europeiska eller amerikanska tidzoner och vilken av dom.

Antar att det är GMT, så det borde väl bli 10 imorgon bitti?

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av pimpim2:

Såg att dom med vanlig pre order inte kan regga sin key innan 9 am imorgon. Nu kommer min fråga, när är 9 am i Svensk tid?
Har ingen aning om dom går efter europeiska eller amerikanska tidzoner och vilken av dom.

Antar att det är GMT, så det borde väl bli 10 imorgon bitti?

Läste på ett annat forum att det är 9am CET och då borde det alltså vara kl 9 GMT+1

Men men får se imorgon Ska bli spännande.

Medlem

Ja det stämmer, 9:00. GOA, precis som EU Blizzard, har sitt huvudkontor i Paris och utgår alltid ifrån sin egen tid. De har CET, GMT +1, precis som vi här i Sverige och därför är alla tider de använder samma som för oss.

Ska bli kul att se hur mycket sömn de blir i natt :>

Inaktiv
Skrivet av Wookiee:

Ja det stämmer, 9:00. GOA, precis som EU Blizzard, har sitt huvudkontor i Paris och utgår alltid ifrån sin egen tid. De har CET, GMT +1, precis som vi här i Sverige och därför är alla tider de använder samma som för oss.

Ska bli kul att se hur mycket sömn de blir i natt :>

Ganska säker på att dom flyttat till Irland sen Daoc.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Wookiee:

Ja det stämmer, 9:00. GOA, precis som EU Blizzard, har sitt huvudkontor i Paris och utgår alltid ifrån sin egen tid. De har CET, GMT +1, precis som vi här i Sverige och därför är alla tider de använder samma som för oss.

Ska bli kul att se hur mycket sömn de blir i natt :>

Ganska säker på att dom flyttat till Irland sen Daoc.

Ganska säker på att GOA har sitt huvudkontor i Paris.
Servar och dylikt kanske finns på den andra sidan av bögfärgbågen i potatisens förlovade land.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Inga problem som helst när det gäller Headstarten nu.

Det var en förbannat smidig release. Visst var det kö till servern jag skulle lira på, men hellre stå i kö någon timma än att lira med lagg. Smart drag att sätta population cap lågt med tanke på att alla grindar i samma område till en början.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

1
Skriv svar