WAR EU betan ett misslyckande - köp US versions istället

Medlem
WAR EU betan ett misslyckande - köp US versions istället

Så. GOA - företaget som förstörde DAOCupplevelsen i Europa sköter nu Mythics spel Warhammer: Age of Reckoning i Europa. Betatestet är ett komplett misslyckande. Deras sida (war-europe.com) är helt i flash. Det går inte att registrera accounts eller att validera sina betanycklar.

Detta har nu lett till att många EUspelare istället spelar USbetan (vilket även jag gör). Den fungerar jättebra och laggen märks mer eller mindre inte.

Gameplayer.se har redan skrivit om att betan är ett misslyckande och FZ.se bör även de göra det.

Som sagt. Bor du i EU och vill spela W:AR - skaffa en amerikansk version av spelet - det fungerar jättebra.

Inaktiv

Hmm..man måste köpa ett annat spel alltså, det funkar inte med det man beställt på Webhallen, eller? Även om man provat att regga betakoden, kan man ändå avboka det då? (och såöledes köpa en US version istället)

Samt, nåt bra ställe att beställa på kanske?

Medlem

Om man tankar hem us-versionen av betan, funkar betanyckeln från eu-versionen eller måste man köpa hela us-kittet??

Samt sedan när man spelar "riktiga" spelet kan man göra ett nytt konto till eu?

edit: to slow

Medlem

Man måste ha den amerikanska versionen av spelet för att lira på amerikanska servrar. Även amerikansk betakey är det som gäller.

Är själv också jävligt trött på GOA nu. Efter 2 dygn av olika problem, senast dom sega bekräftelsemailen, fick jag veta att lösningen för de som inte fått bekräftelsemail efter att ha skickat in betakey var att spamma valideringen och det funkade. Sen patchade jag upp utan problem och hoppade in i spelet.

Medlem

Orka köpa amerikanska versionen bara för att kunna testa beta i nån vecka......*urk*

Sedan när väl spelet är igång så kommer säkerligen servarna fungera normalt.

Medlem

Jag undrar hur fan man misslyckas med en beta...är det beta så är det. Det är ingen som tvingar någon att vara med. Stå ut eller vänta på release.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Jag undrar hur fan man misslyckas med en beta...är det beta så är det. Det är ingen som tvingar någon att vara med. Stå ut eller vänta på release.

Saken är ju den att det finns absolut ingenting som tyder på att det kommer fungera i europa vid release heller. GOA's servrar är uppkopplade mot nätet med 14.4 baud modem kan man tycka

Medlem

Fungerar utmärkt för mig, sluta grina.

Medlem

Jag har köpt US versionen och spelar på den och kommer göra det när det är live också, GOA är helt kassa och har alltid varigt det som bevisat med daoc etc. jag får bara 100~ ping eller så på US servrarna vilket är mindre än ni får antar jag.

Medlem

Jag har nu avbokat mitt med hoppas att man kan spela nåt annat sen

Medlem

Ska man köpa US versionen så får man vara beredd på att spela på natten för att ha kul. Spelet är fruktansvärt tråkigt när det är få personer online så att köra US versionen är att skjuta sig själv i foten.

Inaktiv

Jag spelade US versionen av WoW, och jag kan säga att när ni kommer upp till den leveln då ni börjar raida / göra organiserade RvR events så kommer ni gråta blod då ni kommer på att amerikanarna faktist ligger 6 timmar bakom er.

GG raida Molten Core i WoW klockan 01.00 - 06.00, nej tack!

QRT
Medlem

WAR betan funkade hallon för mig. Inga problem med retail nu heller. Funkar prima! Riktigt roligt är det också!

Inaktiv
Skrivet av QRT:

WAR betan funkade hallon för mig. Inga problem med retail nu heller. Funkar prima! Riktigt roligt är det också!

Inte för mig. Skickat in min nyckel flera gånger och funkar aldrig. Skickar help form till dom och efter 24 timmar får man ett tråkigt vanligt bot meddelande som i princip säger att jag borde göra det jag redan gjort. Fy vilket skit! Grymt dålig support, deras support är nog den sämsta jag sett i hela mitt liv.
Värsta är att dom inte jobbar nattetid, kommer sent till jobbet! Därför man ALDRIG får något jävla svar eller mail från dom mellan 15:00 och 09:00.
Jag köpte collectors edition och är inte lite sur!

QRT
Medlem

Lät riktigt jobbigt det där. Skulle också vart förbannad om nått liknande hände mig.

Inaktiv

Personligen har jag aldrig varit med om en smidigare release. Började spela igår. Inte en enda servercrash och inget lag vad jag har märkt av alls.

Visste betan gick som den gick. Dom borde ju förutspått att deras sida inte skulle fixa trycket, men jag har fullt förtroende i GOA att dom klarar det nu. Betan är ju trots allt till för att upptäcka problem, och ingen gratis demo som alla kids verkar tro.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:

Personligen har jag aldrig varit med om en smidigare release. Började spela igår. Inte en enda servercrash och inget lag vad jag har märkt av alls.

Visste betan gick som den gick. Dom borde ju förutspått att deras sida inte skulle fixa trycket, men jag har fullt förtroende i GOA att dom klarar det nu. Betan är ju trots allt till för att upptäcka problem, och ingen gratis demo som alla kids verkar tro.

Det jag är lite orolig för att kön till servrarna. Redan nu kan man få vänta 10-20 min runt 20.00 för att få komma in. Tänk när spelet väl släpps i butikerna och mängden spelare antagligen kommer öka en hel del.

Sen kan man ju klaga på de otroligt långa köerna för att få komma in i olika scenarios. Minst 1h får man vänta och vad jag förstått kan man bara köa till en åt gången (det scenariot som hör till zonen man är i?). Eller kan man köa på nåt annat sätt?

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av sprengkoet:

Personligen har jag aldrig varit med om en smidigare release. Började spela igår. Inte en enda servercrash och inget lag vad jag har märkt av alls.

Visste betan gick som den gick. Dom borde ju förutspått att deras sida inte skulle fixa trycket, men jag har fullt förtroende i GOA att dom klarar det nu. Betan är ju trots allt till för att upptäcka problem, och ingen gratis demo som alla kids verkar tro.

Det jag är lite orolig för att kön till servrarna. Redan nu kan man få vänta 10-20 min runt 20.00 för att få komma in. Tänk när spelet väl släpps i butikerna och mängden spelare antagligen kommer öka en hel del.

Sen kan man ju klaga på de otroligt långa köerna för att få komma in i olika scenarios. Minst 1h får man vänta och vad jag förstått kan man bara köa till en åt gången (det scenariot som hör till zonen man är i?). Eller kan man köa på nåt annat sätt?

Det där kommer jämnas ut med tiden. Det var exakt likadant i WoW. Fler servers kommer släppas och folk kommer rerolla.

Dom långa köerna till Scenarios beror på att Destruction har högre population och får turas om mer, till skillnad mot Order. Detta kommer också jämnas ut mer med tiden.

PS. Du kan köa till fler scenarios genom att invita en vän och be honom sätta upp er som grupp. Hade ett party med 2 polare, varav jag är i Orc zonen och dom andra är Chaos och Dark Elves så vi satt i 3 köer hela tiden.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av sprengkoet:

Personligen har jag aldrig varit med om en smidigare release. Började spela igår. Inte en enda servercrash och inget lag vad jag har märkt av alls.

Visste betan gick som den gick. Dom borde ju förutspått att deras sida inte skulle fixa trycket, men jag har fullt förtroende i GOA att dom klarar det nu. Betan är ju trots allt till för att upptäcka problem, och ingen gratis demo som alla kids verkar tro.

Det jag är lite orolig för att kön till servrarna. Redan nu kan man få vänta 10-20 min runt 20.00 för att få komma in. Tänk när spelet väl släpps i butikerna och mängden spelare antagligen kommer öka en hel del.

Sen kan man ju klaga på de otroligt långa köerna för att få komma in i olika scenarios. Minst 1h får man vänta och vad jag förstått kan man bara köa till en åt gången (det scenariot som hör till zonen man är i?). Eller kan man köa på nåt annat sätt?

Det där kommer jämnas ut med tiden. Det var exakt likadant i WoW. Fler servers kommer släppas och folk kommer rerolla.

Dom långa köerna till Scenarios beror på att Destruction har högre population och får turas om mer, till skillnad mot Order. Detta kommer också jämnas ut mer med tiden.

PS. Du kan köa till fler scenarios genom att invita en vän och be honom sätta upp er som grupp. Hade ett party med 2 polare, varav jag är i Orc zonen och dom andra är Chaos och Dark Elves så vi satt i 3 köer hela tiden.

Ok, men det var ett rätt osmidigt sätt. Tycker man borde få upp alla scenarios som finns när man trycker på knappen. Kanske nåt dom fixar i framtiden. Lite jobbigt att inte kunna göra nåt när man hänger i staden och kollar AH/craftar osv.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av sprengkoet:

Personligen har jag aldrig varit med om en smidigare release. Började spela igår. Inte en enda servercrash och inget lag vad jag har märkt av alls.

Visste betan gick som den gick. Dom borde ju förutspått att deras sida inte skulle fixa trycket, men jag har fullt förtroende i GOA att dom klarar det nu. Betan är ju trots allt till för att upptäcka problem, och ingen gratis demo som alla kids verkar tro.

Det jag är lite orolig för att kön till servrarna. Redan nu kan man få vänta 10-20 min runt 20.00 för att få komma in. Tänk när spelet väl släpps i butikerna och mängden spelare antagligen kommer öka en hel del.

Sen kan man ju klaga på de otroligt långa köerna för att få komma in i olika scenarios. Minst 1h får man vänta och vad jag förstått kan man bara köa till en åt gången (det scenariot som hör till zonen man är i?). Eller kan man köa på nåt annat sätt?

Det där kommer jämnas ut med tiden. Det var exakt likadant i WoW. Fler servers kommer släppas och folk kommer rerolla.

Dom långa köerna till Scenarios beror på att Destruction har högre population och får turas om mer, till skillnad mot Order. Detta kommer också jämnas ut mer med tiden.

PS. Du kan köa till fler scenarios genom att invita en vän och be honom sätta upp er som grupp. Hade ett party med 2 polare, varav jag är i Orc zonen och dom andra är Chaos och Dark Elves så vi satt i 3 köer hela tiden.

Ok, men det var ett rätt osmidigt sätt. Tycker man borde få upp alla scenarios som finns när man trycker på knappen. Kanske nåt dom fixar i framtiden. Lite jobbigt att inte kunna göra nåt när man hänger i staden och kollar AH/craftar osv.

Nja, skulle vilja säga att det är ett smart sätt att förhindra folk från att bara stå o hänga i städerna och vara ute o göra nytta i RvR istället medans man kanske väntar i scenario-kö.

Medlem

Ja inte vill man stå där och sparka med fötterna i backen i The Inevitable City i en timme bara för att lira ett scenario på 10-15 minuter. Klart att man springer runt och gör något annat under tiden. RvR, crafting, questing, farming?

Hur som helst så verkar allt ha gått bra med head-starts och så. Betan var ju som sagt till för att få problemet att visa sig innan releasen av spelet. Trots att de garanterade alla spelare en hel veckas beta... men vi har ju fått sju dagars kompensation för det. Allting gott.

Jag har förtroende för GOA. Dom kommer nog att klara starten relativt smärtfritt. Att spela på US-servrar är ren och skär idioti om du frågar mig, av anledningar som redan nämnts tidigare i tråden.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

inget att klaga på, betan sket sig, men det var beta test, alltså en test inför den riktiga releasen

headstarten funkar fint, visst blir det lite högt tryck ikväll på alla servrarna men det kommer att jämna ut sig precis som i alla andra stora mmos...

1
Skriv svar